100 tysięcy puszek Tyskiego na godzinę - z taką wydajnością pracuje najnowsza linia rozlewnicza w należącym do Kompanii Piwowarskiej browarze w Tychach. Jej uruchomienie jest kluczem do realizacji ambitnych planów sprzedażowych spółki w tym sezonie.

Prognozy sprzedaży piwa w puszkach są wysokie jak nigdy dotąd. Dlatego też jedną z najważniejszych rzeczy przed sezonem było uruchomienie nowej linii puszek i przygotowanie jej do produkcji w ilości, która zaspokoi popyt na rynku - powiedział Krzysztof Cichoń, kierownik linii rozlewniczej w Tychach.

Pierwsze piwo trafiło do puszek na nowej linii z początkiem marca. Z dnia na dzień i ze zmiany na zmianę zwiększało się wykorzystanie mocy produkcyjnych drzemiących w nowych urządzeniach. Obecnie w ciągu jednej godziny z linii L-6 może zjechać 100 tysięcy puszek pełnych Tyskiego.

- Już w lutym było wiadomo, że do najważniejszych wyzwań stojących przed naszym działem jest szybkie i skuteczne wyszkolenie załogi - tak, aby mogła już od kwietnia pracować w systemie trzyzmianowym. Nie było z tym problemów, bowiem operatorzy i liderzy linii oraz mistrz są jednymi z najlepszych fachowców jakich mamy w tyskim browarze - stwierdził Cichoń.

Uruchomienie trzyzmianowej produkcji na nowej linii rozlewniczej w Tychach oznacza, że tylko z niej w ciągu doby może zjechać nawet 2,4 mln puszek wypełnionych ulubionym piwem Polaków. To powinno pozwolić zaspokoić popyt w nadchodzącym sezonie. A sezon ten - według synoptyków - ma być podobnie gorący, jak w roku ubiegłym.

Kompania Piwowarska jest największym i najbardziej zyskownym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesna technologia i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie (World Class Manufacturing) gwarantują najwyższą jakość jej produktów. Do portfela marek należy TYSKIE (ulubione piwo Polaków), ŻUBR (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd's, Dog in the Fog, Miller Genuine Draft oraz Peroni Nastro Azzurro.

Kompania Piwowarska powstała w 1999 roku w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski. W roku 2003 do Kompanii dołączył Browar Dojlidy w Białymstoku. Uruchomienie trzyzmianowej produkcji na nowej linii rozlewniczej w Tychach oznacza, że tylko z niej w ciągu doby może zjechać nawet 2,4 mln puszek wypełnionych ulubionym piwem Polaków. To powinno pozwolić zaspokoić popyt w nadchodzącym sezonie. A sezon ten - według synoptyków - ma być podobnie gorący, jak w roku ubiegłym.

Kompania Piwowarska jest częścią drugiego pod względem wielkości producenta piwa na świecie - SABMiller plc. Grupa obecna jest w ponad 60 krajach na sześciu kontynentach, a jej portfel obejmuje ponad 150 silnych marek (m.in. Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Castle Lager). SABMiller plc jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli.

W roku finansowym zakończonym 31 marca 2007 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 18,6 mld dolarów i wypracował zysk brutto 2,8 mld dolarów. Sprzedaż piwa wyniosła 216 mln hl.


Źródło: ''