Jeden z największych dostawców najlepszych rozwiązań procesowych i opakowaniowych dla przemysłu spożywczego świętuje w tym roku 25. rocznicę założenia oddziału w Polsce. Zobacz jak rozwinął się polski oddział Tetra Pak.

25-lecie Tetra Pak w Polsce

Okres obecności firmy na polskim rynku przeminął w atmosferze ciągłego rozwoju, wdrażania innowacji oraz wysiłków na rzecz możliwie najlepszej obsługi klientów. Polski odział Tetra Pak został założony w 1990 roku. Od samego początku decyzja o udziale w polskim rynku prowadziła do osiągnięcia wielkiego sukcesu. Tak dynamiczny rozwój oddziału zapewniła szeroka oferta asortymentu, znajomość warunków panujących na lokalnym rynku, a przede wszystkim bliska współpraca z klientami.

Polski oddział Tetra Pak zmieniał się na przestrzeni lat. Od 4 pierwszych pracowników i kilku klientów w 1990 roku firma rozwinęła zatrudnienie do około 400 pracowników i ponad 100 klientów w 2015 roku. Liczby te stale rosną i przynoszą coraz większe korzyści. W latach 1990-2014 w naszym kraju sprzedano  ponad 20 miliardów litrów produktów zapakowanych w około 24 miliardy opakowań Tetra Pak.  Plany rozwoju wróżą w przyszłości jeszcze większy wzrost, o czym świadczy sprzedaż niemal 1,5 miliarda opakowań w samym 2014 roku.


Sprawdź ofertę Tetra Pak



Dzięki swojemu wieloletniemu i  globalnemu doświadczeniu w przetwarzaniu oraz pakowaniu żywności Tetra Pak stała się zaufanym partnerem polskich producentów. Zarówno w Polsce, jak i na świecie, największą sławę firma zyskała w 1995 roku, gdy na rynku pojawiło się pierwsze markowe mleko UHT „Łaciate” w innowacyjnym opakowaniu – kartonie Tetra Brik® Aseptic. Dziś 8 na 10 opakowań mleka UHT to właśnie opakowania od Tetra Pak.

W zakresie rozwoju technologii rewolucyjnym okazał się rok 1989, w którym uruchomiono pierwszą w Polsce linię napełniającą do opakowań Tetra Brik® Aseptic przeznaczoną do aseptycznego pakowania soków w zakładach Hortex w Skrzyńsku k. Przysuchy. Obecnie rozwój firmy pozwolił na zaopatrzenie w opakowania kartonowe Tetra Pak ponad 130 marek z segmentu soków, nektarów i napojów. Firma przyczyniła się tym samym do faktu, że kartony mają ponad 70% udział w rynku soków.

Tetra Pak to nie tylko opakowania, ale również nowoczesne, wydajne i ekonomiczne systemy do przetwarzania żywności. Poza sektorem spożywczym firma zajmuję się także branżą kosmetyczną oraz dba o środowisko naturalne. W 2011 roku Tetra Pak, wraz z największymi producentami opakowań kartonowych, powołała Fundację ProKarton, która ma na celu promocję kartonów jako nowoczesnych i przyjaznych środowisku opakowań, a także edukację ekologiczną, zwłaszcza dotyczącą gospodarki zużytymi kartonami po napojach. Tetra Pak ściśle współpracuje z klientami oraz dostawcami.  Firma dostarcza bezpieczne, innowacyjne oraz przyjazne środowisku produkty, które każdego dnia zaspokajają potrzeby setek milionów ludzi w ponad 170 krajach na całym świecie. Tetra Pak zatrudnia 23 tysiące osób w swoich 80 oddziałach.