40-ta edycja Międzynarodowych Targów Opakowań odbędzie się w dniach od 19 do 22 listopada 2012 w Centrum Ekspozycyjnym Paris Nord Villepinte pod Paryżem. Organizatorzy spodziewają się 89 000 gości oraz 1 300 wystawców (w tym 48% z zagranicy), którzy zaprezentują kompleksową ofertę maszyn pakujących, urządzeń do znakowania i nanoszenia kodów, urządzeń drukujących, a także produktów końcowych.

40-ta wyjątkowa edycja targów EMBALLAGE 2012
Podczas czterech dni targowych przedstawiciele przemysłu opakowań prezentować będą innowacyjne rozwiązania oraz szerokie spektrum osiągnięć i know-how w zakresie surowców, maszyn pakujących oraz usług towarzyszących takich jak znakowanie, kodowanie, etykietowanie czy systemy drukujące.

PACK INNOVATION – ekspozycja poświęcona innowacjom
Według Véronique Sestrières, dyrektora targów EMBALLAGE 2012 odbywających się pod hasłem « PACK SMART- Innovations & solutions : Everything you need to know ! », impreza ta będzie przede wszystkim « wspaniałym miejscem do zademonstrowania całej pomysłowości tej branży ».

Innowacyjność, bardziej niż kiedykolwiek, stała się strategicznym warunkiem postępu ekonomicznego wszystkich przedsiębiorstw wykorzystujących opakowania. W związku z tym, 40. edycja targów staje się platformą handlową, będącą źródłem rozwiązań i wyjątkowych inspiracji dla każdej dziedziny przemysłu.

Wzrost stymulowany przez rynki wschodzące
Według najnowszego badania rynkowego firmy Pira International1, światowa produkcja opakowań, której wartość w 2010 roku szacowano na 670 miliardów $, osiągnie w roku 2016 poziom 820 miliardów $. Ten wzrost wydaje się być przede wszystkim efektem urbanizacji, inwestycji w budownictwo, rozwoju branży ochrony zdrowia, rozwoju gospodarczego w krajach gospodarek wschodzących oraz gospodarek okresu przejściowego takich jak Chiny, Indie, Brazylia i niektórych krajów Europy Wschodniej. Wzrost siły nabywczej w tych krajach powinien prowadzić do zwiększonego popytu na wyposażenie gospodarstw domowych, któremu towarzyszyć będzie popyt na materiały eksploatacyjne i opakowania. We Francji w 2010 roku przemysł opakowań odnotował blisko 10-procentowy wzrost obrotów.



Dla Europejczyków opakowanie może być dziś synonimem « wszystkiego w jednym »
Organizator targów EMBALLAGE 2012 (Comexposium) przeprowadził w maju 2012 r. za pośrednictwem OpinionWay2 ankietę wśród konsumentów europejskich (francuskich, hiszpańskich, włoskich i niemieckich). Wynika z niej, że współczesne opakowanie wydaje się godzić wszelkie sprzeczności. Może być jednocześnie « pociągające i skromne » dla 65% Europejczyków, « ekonomiczne i ekologiczne » dla 92% z nich oraz « piękne i użyteczne » dla 65% badanych.

40. edycja targów – najbardziej rewolucyjne rozwiązania w dziedzinie opakowań wyeksponowane w centrum Hali nr 6

 «I love Pack, since 1947« to zupełnie nowa ekspozycja, której koordynatorem jest Francuski Instytut Designu. Zaprezentuje ona opakowania będące symbolami, które wywarły szczególny wpływ na konsumpcję, tworząc nowe wartości użytkowe.

W części poświęconej « PACK INNOVATION » wystawcy zaprezentują innowacyjne produkty wybrane przez specjalnie w tym celu utworzony komitet. Zostaną one zaprezentowane przed prasą międzynarodową, a Komitet Pack Experts przyzna laureatom konkursu nagrody « Pack Experts’ Innovation Awards ».

W godzinach od 10.00 do 18.00 unikalna platforma telewizyjna EMBALLAGE TV będzie nadawać na żywo program poświęcony aktualnościom z branży.

Podczas « PACK VISION » po raz kolejny zorganizowany zostanie cykl konferencji na temat przyszłości branży opakowań. Ekspozycja « Packagings & Alternatives Remarquables » zaoferuje zwiedzającym przegląd najbardziej oryginalnych opakowań z całego świata, wykonanych według 6 różnych nurtów designu i kultur.

Podczas Forum SYMOP odbędą się konferencje poświęcone technicznym aspektom opakowań (automatyzacja, robotyzacja, kompletne linie, ekoprojektowanie, wizja).

40. Międzynarodowe Targi Opakowań
19 - 22 listopada 2012 – Paris Nord Villepinte – Francja
Organizatorzy spodziewają się udziału 1300 wystawców z 47 krajów
oraz 89 000 odwiedzających
Targi odbywają się równolegle z targami transportu zakładowego MANUTENTION


Targi EMBALLAGE organizowane są przez Grupę COMEXPOSIUM, jednego z europejskich liderów w dziedzinie organizacji imprez targowych. Działalność COMEXPOSIUM obejmuje 136 imprez ogólnodostępnych i przeznaczonych dla profesjonalistów z 17 dziedzin. Każdego roku COMEXPOSIUM gości 36 000 wystawców, w tym 1/3 z zagranicy oraz 3,3 mln zwiedzających, z czego 330 000 spośród nich to goście zagraniczni. Grupa COMEXPOSIUM zatrudnia ponad 400 pracowników, a jej obroty za rok 2010 wyniosły 208 milionów €. Organizuje ona pięć z dziesięciu największych francuskich imprez targowych: SIAL, Intermat, Equip’Auto, SIMA oraz Targi Paryskie.


TARGI EMBALLAGE W PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH.
W celu umocnienia swojej pozycji imprezy innowacyjnej, targi Emballage przyjęły strategię obecności na portalach społecznościach w celu zapewnienia interaktywności z podmiotami branżowymi. Targi EMBALLAGE znajdą Państwo na : Twiterze (@SalonEmballage - #EMB2012), Linkedin (Groupe EMBALLAGE-Packaging-Exhibition-Paris) oraz na YouTube (EMBALLAGE Web TV) : telewizja internetowa z targów EMBALLAGE (programy TV, ankiety uliczne, wywiady…).

Więcej informacji w wirtualnym centrum prasowym :
http://emballage-pressroom.com/en/


Kontakt dla prasy zagranicznej we Francji:
Stéphanie DRYANDER
Chargée de Communication Internationale (PR)
COMEXPOSIUM
70 avenue du Général de Gaulle
92058 Paris-La Défense - France
Tel. : +33 1 76 77 12 80
Faks : +33 1 53 30 95 21
stephanie.dryander@comexposium.com

Przedstawiciel targów w Polsce:
Promosalons Polska tel. 22 815 64 55, e-mail: promopol@it.pl

Źródło: ''