Rozpoczynamy cykl wywiadów z ekspertami z branży opakowań. Firma „Ceramix” istnieje na polskim rynku od 22 lat. Od 2011 roku firma jest właścicielem marki Kartony24, która powstała, by rozszerzyć produkcję kartonów w sieci. Przedstawiamy rozmowę z właścicielem i założycielem firmy – Arkadiuszem Łuszczkim.

Arkadiusz Łuszczki o sukcesie Kartony24.eu oraz trendach w branży opakowań kartonowych

Redakcja: Jest Pan założycielem firmy z 22-letnim stażem. Które wydarzenia miały według Pana decydujący wpływ na rozwój branży?
Arkadiusz Łuszczki:
Oczywiście rozwój techologii informatycznych, a w szcególności internetu. Dzięki temu pojawiła się możanby rzec „nowa gałąź gospodarki” - e-commerce. To własnie lawinowy rozwój firm działających w tej sferze przyczynił się do rozwoju  „przemysłu kartonowego”.

R.: Skąd pomysł na pracę w takiej branży?
A.Ł.: Jeszcze kilka lat temu sami zamwialiśmy opakowania kartonowe u różnych dostawców. Często pojawiąjącym się problemem było to, iż albo gama rozmiarowa była za wąska, albo trzeba było długo czekać na realizację zamówienia. Wobec tego pojawiłą się koncepcja zaoferowania do sprzedazy kartonów w bardzo szerokiej gamie rozmiarów dostępnych praktycznie „od ręki”. Dzisiaj w swoje ofercie- dostępnej non-stop- posiadamy ponad 130 różnych rozmiarów kartonów a zamówienia wysyłamy w ciągu 24 godzin.

R.: Jak widzi Pan firmę w perspektywie 5 lat?
A.Ł.:
Zapewne na wyższym poziomie organizacyjnym niż dzisiaj i znacznie szerszym obszarze działania.

R.: Na jakie rynki trafiają produkty i urządzenia Pana firmy?
A.Ł.:
Głównym bastionem naszej działalności jest oczywiście rynek krajowy jednakże coraz odważniej staramy się kierować naszą ofertę na rynek europejski i muszę przyznać odzew jest jak najbardziej pozytywny.

 

Zobacz ofertę firmy Kartony24 

 

R.: Internet daje w dziesiejszych czasach ogromne możliwości komunikacyjne. Czy według Pana sprzedaż opakowań w internecie ma przyszłość?
A.Ł.:
Zdecydowanie tak. Procesy zmian w funkcjonowaniu firm – a to przecież głównie one korzystają z opakowań -  zachodza obecnie bardzo szybko, to co kiedyś ewaluowało przez 15- 20 lat dziś zmienia się w ciągu 2-3 lat. Firmy stają się mobilne, działają bardzo szybko i elastycznie. A internet znacznie im to ułatwia. Kilkanaście lat temu proces składania i realizacji zamówienia wynosił kilkanaście dni a dzisiaj dzięki techologim informatycznym i firmom kurierskim został skrócony nawet do jednej doby. W przypadku naszej firmy – Kartony24 -  realizujemy zamówienia na bieżąco  a często klient otrzymuję przesyłkę przed upływem 24h. Wykorzystanie internetu pozwala na dotarcie do znacznie szerszej grupy potencjalnych odbiorców oraz zaprezentowanie im swojej unikalnej oferty. Internet to także znaczna automatyzacja i przyspieszenie prosesów obsługi i realizacji zamówień.

R.: Jeśli już mowa o szerokiej grupie potencjalnych odbiorców. Na jakich zagranicznych rynkach chciałby Pan pozyskać partnerów handlowych?
A.Ł.:
Jak już wcześniej wspminałem swoją ofertę kierowywujemy ma rynek europejski ze szczególnym uwzględnieniem rynku niemieckiego i angielskiego.

R.: Jakie nowe rozwiązania w branży cieszą się ostatnio największą popularnością?
A.Ł.:
Zdecydowanie kartony dedykowane do paczkowatów Inpost. Ze zwględu na znaczny rozwój tej formy dostarczania przesyłek mamy do zaoferowania 11 różnych rozmiarów kartonów specjalnie dostowanych do różnych gabarytów przesyłek. Skorzystanie z takich kartonów znacznie ułatwia podmiotom działąjącym w branży e-commerce działania logistyczne.

 

Skorzystaj z rabatów 

 

R.: Czy rynek opakowań w kolejnych latach będzie należał do producentów kartonów?
A.Ł.:
Uważam, że tak. Pomimo, iż zapewne będą pojawiać się jakieś nowatorskie rozwiązania w tej kwestii - to opakowanie kartonowe nadal pozostanie numerem jeden. Dlaczego? Po pierwsze - ekonomia. Opakowania kartonowe są relatywnie tanie od innych rodzajów opakowań. Po drugie - technologia. Produkcja opakowań kartonowych nie jest skomplikowanym procesem. Po trzecie - ekologia. Opakowania kartonowe bardzo łatwo można poddawać recyclingowi.

R.: A czy w nowym sezonie pojawią się w Państwa ofercie jakieś nowości produktowe czy też rozszerzony zostanie ogólny asortyment o jakiś nowy segment?
A.Ł.:
Stale monitorujemy sytuację,  a w szególności rynek usług kurierskich i staramy się aby nasza oferta była kompatybilna z nimi, Stąd też ostanio wproawdziliśmy karton klapowy dostosowany rozmiarami do nowej usługi firmy Inpost - E-commerce Polecony Inpost.Ponadto bazując na sugestiach i opiniach naszych klientów stale poszerzamy i modyfikujemy naszą ofertę o akcesoria do pakowania takie jak różne rodzaje taśm klejących, wypełniaczy, folii zabezpieczającychc etc.

 

Sprawdź także serwis-blog firmy 

 

R.: Z jakim producentem maszyn do produkcji kartonów Państwo współpracują?
A.Ł.:
Nasz stosunkowo młody park maszynowy bazuje na spawdzonych maszynach  ZEMAT, INMATECH, KRYMA.

R.: Z jakimi problemami zmaga się w tej chwili branża w Polsce?
A.Ł.:
Cóż – odpowiem krótko. Wychodzę  z założenia ,iż problemy są po to by je rozwiązywać i dzięku temu można  iśc do przodu, rozwijać się. Nudne było by prowadzenie działalności w warunkach całkowitego ładu i spokoju. 

R.: Jak ocenia Pan kończący się rok 2015, w porównaniu do roku 2014?
A.Ł.:
Szczerze mówiąc nie za bardzo lubię patrzeć wstecz, prównywać, jak było kiedyś, a jak jest teraz. Było minęło. Woleć myśleć perspektywicznie – do przodu bo tylko tak człowiek jest w stanie się rozwijać. 

R.: W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak podziękować za przemiłą rozmowę oraz życzyć dalszych sukcesów i nieustannego rozwoju!
A.Ł.:
Ja również dziękuję.