Redakcja PACKAGING POLSKA postanowiła wyłowić prawdziwe "perły opakowań" i ogłosiła ogólnopolski konkurs pt.: „ART OF PACKAGING 2006”. A także jego pierwszą edycję – DEBIUTY

Opakowanie wstydliwe. Opakowanie chwilowe. Opakowanie smakowite. Na miarę. Na dłużej. Opakowanie brzdąc. Opakowanie urody, zdrowia, pragnienia, pierwiastków…
Za każdym z tych haseł kryje się fragment naszego życia. Ciekawie zaprojektowane, funkcjonalne i trafnie dobrane…
Jako że od kilku dobrych już lat redakcja miesięcznika PACKAGING POLSKA pilnie śledzi jak pakowane są nasze potrzeby, wśród tysięcy opakowań postanowiła wyłowić prawdziwe perły. Tym samym ogłoszony został ogólnopolski konkurs „ART OF PACKAGING 2006”. A także jego edycja – DEBIUTY.

ART OF PACKAGING - całkowicie obiektywny, stworzony z myślą o rodzimym rynku. Nagradzający twórcze, designerskie, innowacyjne, marketingowe, technologiczne i przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania zaspokajające gusta coraz bardziej wybrednych konsumentów. To konkurs na najlepsze opakowanie komercyjne istniejące na rynku.

W konkursie może wziąć udział każdy producent lub dystrybutor produktów lub opakowań, które zostały zaprojektowane lub/i wyprodukowane w Polsce. Opakowanie może zgłosić właściciel produktu/opakowania lub inny podmiot/osoba za zgodą właściciela opakowania. Oceniane jest opakowanie wraz z produktem jako całość.

ART OF PACKAGING – DEBIUTY - To edycja dla debiutantów – nagradzająca twórców pomysłów na opakowanie, które jeszcze nie istnieje. W konkursie może wziąć udział każda osoba, która w dniu zgłoszenia do konkursu nie ukończyła 30. roku życia i zaprojektowała lub/i wykonała opakowanie w Polsce. Do konkursu można zgłosić jedynie opakowania niewykorzystywane komercyjnie.

Celem konkursu ART OF PACKAGING 2006 jest promowanie i nagradzanie wyjątkowych w formie i wartości użytkowej, wykorzystywanych już na rynku opakowań. Zgłoszenie do konkursu jest bezpłatne i nie pociąga za sobą żadnych kosztów ze strony uczestnika konkursu. W konkursie może wziąć udział każdy producent lub dystrybutor produktów lub opakowań, które zostały zaprojektowane lub/i wyprodukowane w Polsce. Opakowanie może zgłosić właściciel produktu/opakowania lub inny podmiot/osoba za zgodą właściciela opakowania. Oceniane jest opakowanie wraz z produktem jako całość.

Celem konkursu ART OF PACKAGING 2006 – DEBIUTY jest promowanie i nagradzanie pomysłów młodych artystów w segmencie projektowania opakowań. Odkrycie i pokazanie nowych talentów oraz wyjątkowych w formie i wartości użytkowej opakowań. Zgłoszenie do konkursu jest bezpłatne i nie pociąga za sobą żadnych kosztów ze strony uczestnika konkursu. W konkursie może wziąć udział każda osoba, która w dniu zgłoszenia do konkursu nie ukończyła 30. roku życia i zaprojektowała lub/i wykonała opakowanie w Polsce. Do konkursu można zgłosić jedynie opakowania niewykorzystywane komercyjnie.

Organizatorem obu konkursów jest EUROPEAN MEDIA GROUP Sp. z o.o.- wydawca miesięcznika PACKAGING Polska. Zgłoszenie do konkursu jest bezpłatne i nie pociąga za sobą żadnych kosztów ze strony uczestnika konkursu.

Konkurs stworzono z myślą o rodzimym rynku. Będzie nagradzał twórcze, designerskie, innowacyjne, marketingowe, technologiczne i przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania w branży opakowań. Zostaną nagrodzone opakowania komercyjne funkcjonujące już na rynku. Nagrodzony zostanie również debiut - pomysł na opakowanie, które jeszcze nie istnieje. Dla obu konkursów organizator stworzył osiem kategorii.

Kategorie w konkursie ART OF PACKAGING:

• opakowanie urody (kosmetyk),
• opakowanie zdrowia (parafarmaceutyk i opakowanie medyczne),
• opakowanie pragnienia (napoje i alkohole),
• opakowanie smaku (opakowania spożywcze),
• opakowanie pierwiastków (opakowania dla branży chemicznej),
• elektro- opakowanie (opakowania na sprzęt elektroniczny),
• opakowania industrialne,
• kategoria otwarta.

Kategorie w konkursie ART OF PACKAGING- DEBIUTY:

• opakowanie life style (dla dóbr ekskluzywnych),
• opakowanie wstydliwe (dla dóbr typu podpaski, prezerwatywy itp.),
• opakowanie w ruchu (dla transportu),
• opakowanie chwilowe (dla dóbr szybko psujących się),
• opakowanie smakowite (dla żywności, napojów),
• opakowanie na miarę (dla odzieży),
• opakowanie brzdąc (na zabawki i produkty dla dzieci),
• opakowanie free style (dowolne).

Jury zastrzega sobie prawo zmiany kategorii, ich rozszerzenia lub ograniczenia. Jury ma prawo nieprzyznawania nagrody w obrębie dowolnej kategorii. Nagrodą w konkursie jest statuetka, dyplom oraz nadane tytuły:

„ART OF PACKAGING 2006 – Perła wśród opakowań”,
„ART OF PACKAGING 2006 - DEBIUTY".

Zwycięzcy konkursu „ART OF PACKAGING 2006” otrzymują prawo używania znaku towarowego „ART OF PACKAGING 2006” na wszystkich swoich materiałach, po uzgodnieniu z organizatorem szczegółowych warunków.

Zwycięzca konkursu ART OF PACKAGING 2006 - DEBIUTY otrzyma nagrodę pieniężną oraz staż w firmie produkującej opakowania lub agencji projektowej. Zwycięzcy poszczególnych kategorii konkursu otrzymają nagrody pieniężne, a także staże zaproponowane przez organizatora konkursu.

Rozwiązanie konkursu nastąpi 18 września br. podczas wielkiej gali finałowej. Nagrodzone i wyróżnione prace będą prezentowane w czasie jubileuszowego 25. Międzynarodowego Salonu Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK 2006 w Poznaniu, a także na łamach magazynu PACKAGING POLSKA oraz w mediach ogólnopolskich współpracujących z konkursem.

Zgłoszenia do ART OF PACKAGING 2006 nadsyłać można już teraz. Szczegółowe informacje i ankiety zgłoszeniowe oraz regulamin konkursu znajdują się na stronie internetowej konkursu www.artofpackaging.pl bądź do wglądu w siedzibie EMG Sp. z o.o., ul. Aleksandra Fredry 1/18, 61-701 Poznań.

Źródło: Packaging Polska
Źródło: ''

Komentarze

  • Brawo za "perłę opakowań"

    Bardzo cenne przedsięwzięcie. Jeżeli zdążę w roku 2006 zgłoszę swój projekt w kategorii "dowolne" i "smakowite", będę startować w latach 2007-nieskończoność. Proszę o kontynuację pomysłu w następnych latach.