26 lutego br. w Teatrze Nowym w Poznaniu podczas wielkiej Gali Finałowej odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników konkursu ART OF PACKAGING 2006, nad którym nasza redakcja objęła patronat medialny.



W atmosferę tego długo oczekiwanego wieczoru wprowadził gości Zbigniew Grochal - wybitny aktor od wielu lat związany z poznańskim Teatrem Nowym im. Tadeusza Łomnickiego. Na scenie, w feerii świateł i dźwięków muzyki, zaprezentowano nominowane opakowania, a w efekcie końcowym - zwycięzców poszczególnych kategorii oraz w finale - zwycięzców Konkursu.


Galę finałową Konkursu ART OF PACKAGING 2006 poprowadził Zbigniew Grochal - wybitny aktor Teatru Nowego w Poznaniu


Goście na sali w Teatrze Nowym w Poznaniu podczas wielkiej Gali Finałowej


„Spotykamy się na targach, eventach, konferencjach - mniej lub bardziej oficjalnych - otwarciach nowych hal produkcyjnych, instalacjach maszyn itd. Ale nadszedł też czas żeby raz w roku – i co roku – rozłożyć czerwony dywan” – powiedziała podczas Gali Finałowej Monika Mikołajczak, Redaktor Prowadzący miesięcznika PACKAGING POLSKA, organizatora Konkursu. „Okazją ku temu jest Konkurs ART OF PACKAGING, który łączy świat opakowań istniejących już na rynku ze światem opakowań będących w sferze, nie tyle marzeń, co projektu“.

Po przedstawieniu nominacji oraz autorskim minirecitalu Justyny Szafran nadszedł czas na finał. Wyniki Konkursu, dostarczone w zalakowanej kopercie, ogłosiła Izabela E. Kwiatkowska, prezes zarządu Grupy Medialnej European Media Group Sp. z o. o. i zarazem Redaktor Naczelna miesięcznika PACKAGING POLSKA. „Szanowni Państwo, zanim otworzę kopertę chciałam zaznaczyć, iż szacowne Jury miało również prawo do nie przyznania nagrody... Ale ją przyznało!” - tymi słowami Izabela E. Kwiatkowska przystąpiła do ogłoszenia wyników…


Autorski minirecital Justyny Szafran, który nawiązywał do atmosfery utworów Edith Piaf


Izabela E. Kwiatkowska, prezes zarządu Grupy Medialnej European Media Group Sp. z o. o. i zarazem Redaktor Naczelna miesięcznika PACKAGING POLSKA ogłasza wyniki

Jury, którego obrady odbyły się wzceśniej 8 i 9 lutego br. w redakcji miesięcznika PACKAGING POLSKA - organizatora Konkursu - oraz w Teatrze Nowym w Poznaniu, z setek nadesłanych wzorów opakowań wyłoniło prace nominowane do dalszego etapu Konkursu, a następnie zwycięzców w poszczególnych kategoriach.

W Finale - spośród zwycięzców poszczególnych kategorii - poszukiwacze pereł wśród opakowań wybrali tę jedną - najbardziej błyszczącą… A w zasadzie 2 perły, bo mamy 2 Konkursy...


Obrady jury

Jury obradowało w składzie:

Grażyna Kulczyk - Mecenas i koneser Sztuki,
Ewa Kruk - Członek Rady Nadzorczej firmy jubilerskiej Wojciech Kruk S.A.,
Izabela Ewa Kwiatkowska - Prezes Grupy Medialnej European Media Group i zarazem Redaktor Naczelna magazynu Packaging Polska,
Mirosław Boruc - Prezes Zarządu Fundacji Promocja Polska i Instytutu Marki Polskiej,
Prof. Henryk Mruk - kierownik Katedry Strategii Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu,
Prof. Stanisław Tkaczyk - Prezes Polskiej Izby Opakowań i Dyrektor Centralnego Ośrodka Badawczo Rozwojowego Opakowań,
Bogusław Zalewski - Prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich,
Prof. Werner Sobotka - reprezentujący Wyższą Szkołę Poligraficzną i Opakowań w Wiedniu.

Zwycięzcą części komercyjnej konkursu ART OF PACKAGING 2006 zostało opakowanie - album pokonkursowy „Kanon twórców – Digital Edition“ stworzony dla firmy Canon Polska Sp. z o. o. Właścicielem opakowania i zgłaszającym jest Media Touch Sp. z o. o. z Warszawy, która stała się zarazem posiadaczem statuetki – Perła wśród opakowań. Za projekt i wykonanie zwycięskiego opakowania odpowiedzialna jest firma Matrix Drukarnia – Introligatornia z Nowej Iwicznej.

Zwycięzcą ART OF PACKAGING 2006 – Debiuty został Paweł Zawiślak z Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu za „Serię opakowań - papierowy księżyc”.

Nagrodę Specjalną w postaci notebooka ufundowaną przez Studio Opakowań Art-Pack z Krakowa dla najlepszego prototypu opakowania wykonanego z płaskiego arkusza zdobyła Magdalena Serafin z Akademii Sztuk Pięknych z Poznania za projekt pod nazwą: „Klekle – futerał na kwiatek“.

Organizatorzy konkursu uroczyście ogłosili jego drugą edycję, zapraszając jednocześnie do wzięcia udziału w ART OF PACKAGING 2007!

O zwycięzcach:

1) Zwycięzca ART OF PACKAGING 2006:



Album pokonkursowy „Kanon Twórców – Digital Edition”

Użytkownik: Canon Polska Sp. z o. o., Warszawa
Właściciel opakowania i zgłaszający: Media Touch Sp. z o. o., Warszawa
Projekt i wykonanie: Matrix. Drukarnia - Introligatornia, Nowa Iwiczna
Zwycięzca w kategorii otwartej
Opakowanie wykonane z: karton/ papier

Album „Kanon Twórców - Digital Edition“ jest elementem akcji wizerunkowej realizowanej dla Canon Polska. Celem albumu jest dotarcie do środowiska reklamowego z prezentacją prac laureatów konkursu. Opakowanie cechuje funkcjonalność: połączenie prezentacji drukowanej z wersją na CD. Opakowanie w niestandardowy sposób podaje płytę CD (czyli jak przystało na Digital Edition – cyfrowy zapis prac laureatów), która dominuje nad ukrytymi w bocznych kieszeniach arkuszami przybliżającymi ideę akcji i nagrodzone prace.

Mocne strony opakowania to silna ekspozycja płyty, niespotykany intrygujący kształt i format całego opakowania przy zachowanej funkcjonalności oraz wykorzystanie zasady konsekwencji, zmuszenie do skupienia na zawartości – co oznacza, że albumu nie można przekartkować, trzeba poświęcić mu więcej uwagi. Każdy kolejny krok indukuje kolejny: otwarcie albumu „wyciągnięcie arkuszy z kieszeni” przejrzenie ich zawartości. Design jest spójny z całą identyfikacją akcji i Corporate ID Canona.

2) Zwycięzca ART OF PACKAGING 2006 – Debiuty:



Paweł Zawiślak
Akademia Sztuk Pięknych, Wrocław
„Seria opakowań – papierowy księżyc”
Zwycięzca w kategorii: free style
Surowiec wykorzystany: tektura falista jednostronna, dwuwarstwowa, przemysłowa lub uszlachetniona

Autor postawił sobie za zadanie połączenie nowoczesnych, ekologicznych materiałów z możliwością nieograniczonego kształtowania form, w zależności od funkcji jaką będą spełniać. Wszystkie opakowania mogą stać się elementem dekoracji wnętrz, mogą służyć jako misy, patery, podstawki, pojemniki na różne przedmioty, doniczki. Jako formy zamknięte mogą być wykorzystywane do przechowywania drobiazgów, żywności np. owoców lub być efektownym opakowaniem na prezent. Produkt został w całości wykonany z surowców ekologicznych, ulegających w 100 proc. biodegradacji. Z uwagi na niskie koszty produkcji przemysłowej może po kilkukrotnym użytku zostać oddany na makulaturę.

Sposób wykonania: formowanie pasków tektury różnej grubości, falą na zewnątrz, bądź wewnątrz, z zastosowaniem kleju do papieru. Uchwyty w kształcie kuli zostały wykonane z masy papierowej barwionej.

3) Wyróżnienie - Nagroda Specjalna:



Magdalena Serafin, Akademia Sztuk Pięknych w Poznaniu
„Klekle – futerał na kwiatek“
Zwycięzca w kategorii: opakowanie w ruchu
Surowiec wykorzystany: papier

Opakowanie służy do zapakowania kwiatka w kwiaciarni. Delikatny kwiat uzyskuje w ten sposób osłonę w czasie transportu. Futerał chroni go przed zniszczeniem i ukrywa jego zawartość. Zwężająca się część opakowania umożliwia wygodne trzymanie futerału w ręce, nie dotykając kwiatów. Kształt pudełka pozwala złożyć je na płasko - w takiej formie otrzyma je kwiaciarka, która szybkim ruchem może złożyć opakowanie, wsunąć kwiat do środka i zamknąć od góry.

Nagrody:

Zwycięzca części komercyjnej ART OF PACKAGING otrzymał szklaną, ręcznie wykonaną, i zarazem niepowtarzalną statuetkę „Perła wśród Opakowań” oraz prawo do używania znaku towarowego na nagrodzonym opakowaniu i wszelkich materiałach reklamowo-promocyjnych firmy.

Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymali prawo do używania znaku towarowego „ART OF PACKAGING – Zwycięzca kategorii.. „

Nominowani otrzymali prawo do używania znaku „ART OF PACKAGING Nominacja“ na nagrodzonym opakowaniu oraz materiałach promocyjnych i reklamowych.

Zwycięzca części ART OF PACKAGING - Debiuty otrzymał również statuetkę - sponsorowaną przez Hutę Szkła Tur, dwumiesięczny staż w firmie Jubilerskiej W. Kruk SA w Studio Designu, a także nagrodę pieniężną w wysokości 5000 zł ufundowaną przez Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Zwycięzcy poszczególnych Kategorii otrzymali staże w działach firm związanych z projektowaniem opakowań, których organizatorami są: Studio Design Group; Agencja Dragon Rouge; Studio Opakowań Art Pack; Pakato s.c.; Producent Opakowań Tetra Pack.

W konkursie ART OF PACKAGING Debiuty przyznana została również Nagroda Specjalna w postaci notebooka, którą ufundowało Studio Opakowań Art Pack z Krakowa dla najlepszego prototypu opakowania wykonanego z płaskiego arkusza.

Sponsorzy konkursu ART OF PACKAGING:

- IKB Leasing
- Huta Szkła Tur
- Drukarnia Paw Druk
- Antalis
- Międzynarodowe Targi Poznańskie

Fundatorzy staży dla zwycięzców w poszczególnych kategoriach edycji Debiuty:

- Firma Jubilerska Wojciech Kruk SA
- Studio Design Group
- Agencja Dragon Rouge
- Studio Opakowań Art Pack
- Producent Opakowań Tetra Pack
- Pakato s.c

Informacje o Konkursie

2 Konkursy – 2 Statuetki.
Konkurs ART OF PACKAGING jest całkowicie obiektywny, stworzony z myślą o rodzimym rynku. Nagradzający twórcze, designerskie, innowacyjne, marketingowe, technologiczne i przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania zaspokajające gusta coraz bardziej wybrednych konsumentów. To konkurs na najlepsze opakowanie komercyjne istniejące na rynku. W konkursie może wziąć udział każdy producent lub dystrybutor produktów lub opakowań, które zostały zaprojektowane lub/i wyprodukowane w Polsce.

ART OF PACKAGING – DEBIUTY. To edycja dla debiutantów - nagradzająca twórców pomysłów na opakowanie, które jeszcze nie istnieje. W konkursie może wziąć udział każda osoba, która w dniu zgłoszenia do konkursu nie ukończyła 30. roku życia i zaprojektowała i wykonała opakowanie w Polsce. Do konkursu można zgłosić jedynie prototypy opakowań nie wykorzystywanych komercyjnie.

Informacje o PACKAGING POLSKA:

PACKAGING POLSKA to magazyn o charakterze rynkowym dla nowoczesnego przemysłu opakowaniowego. Charakteryzuje się niebanalną treścią i nowoczesnym layoutem. Za cel stawia sobie nie tylko rzetelne informowanie, ale przede wszystkim zwrócenie uwagi na wzajemne relacje w globalnie rozumianym świecie opakowań. Skierowany jest do wszystkich, którzy mają do czynienia z opakowaniem: począwszy od projektu, poprzez produkcję, a na usługach logistycznych skończywszy. PACKAGING POLSKA stanowi medium łączące przedsiębiorstwa zlecające (agencje reklamowe, firmy produkujące opakowania, itp.) i firmy mające zapotrzebowanie na opakowania. W PACKAGING POLSKA połączenie designu, techniki i technologii oraz gotowego produktu tworzy nadzwyczaj jednorodną całość - opakowanie.

Informacje o EUROPEAN MEDIA GROUP:

EUROPEAN MEDIA GROUP – wydawca magazynu PACKAGING POLSKA – to znana na całym świecie Międzynarodowa Grupa Medialna wydająca od 15 lat publikacje w Azji oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Europejska siedziba firmy znajduje się we Wiedniu. Tam też jest centrala wydawnictwa, która łączy wszystkie kraje i wytycza globalne plany strategiczne. Polska siedziba European Media Group znajduje się w Poznaniu, gdzie mieści się też redakcja dwóch pozostałych tytułów z portfolio Grupy: PRINT&PUBLISHING oraz VISUAL COMMUNICATION. Każdy z nich posiada swoje mutacje narodowe, odzwierciedlając indywidualna koncepcję i charakter pism. Natomiast międzynarodowy charakter całej Grupy jest ich kluczem do sukcesu. Daje to wydawnictwu niesamowitą przewagę w stosunku do konkurencji, Przez okres piętnastu lat obecności na rynku międzynarodowym firma uzyskała bardzo dobrą pozycję i stała się jednym z największych wydawnictw branżowych na świecie.



Zdjęcia: © EMG


Źródło: ''

Komentarze