W Teatrze Nowym w Poznaniu dnia 25 lutego 2008 roku odbyła się wielka Gala ART OF PACKAGING 2007 – jedynego w Polsce, całkowicie niezależnego i obiektywnego konkursu na najlepsze opakowanie roku! W sumie do konkursu zgłoszono blisko 200 wzorów opakowań. Spośród nominowanych wyłoniono najpierw zwycięzców w poszczególnych kategoriach, natomiast w finale głównych wygranych: jednego w części DEBIUTY oraz jednego w części PROFESSIONAL.

Zwycięzcą części ART OF PACKAGING – DEBIUTY został Artur Antkowiak za projekt opakowania „Karafka Crystal”, który otrzymał szklaną, ręcznie wykonaną, i zarazem niepowtarzalną statuetkę „Perła wśród Opakowań”, certyfikat zwycięstwa, miesięczny płatny staż wartości 2500 zł, a także nagrodę pieniężną w wysokości 5000 zł oraz prawo do używania znaku ART OF PACKAGING 2007 w swoim portfolio.
Zwycięzcą części ART OF PACKAGING PROFESSIONAL zostało Opakowanie do spodni EC-1, którego właściciel i projektant: Fundacja Sztuki Świata otrzymał również statuetkę, certyfikat zwycięstwa oraz prawo do używania znaku towarowego ART OF PACKAGING 2007 na nagrodzonym opakowaniu i wszelkich materiałach reklamowo-promocyjnych firmy.

Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymali certyfikaty oraz prawo do używania znaku towarowego „ART OF PACKAGING - Zwycięzca kategorii…”
W tym roku Jury wyłoniło dodatkową kategorię: Z szuflady. Zakwalifikowano do niej projekty nadesłane przez profesjonalistów ale jeszcze, bądź z jakichkolwiek względów, nie wdrożone do produkcji. Już nie Debiut ale jeszcze nie Professional. Decyzją organizatora projekty nominowane w tej kategorii wyłączone zostały z możliwości ubiegania się o nagrodę główną. A to ze względu na swoją specyfikę, czyli albo braku prototypu albo nie wprowadzenia produktu na rynek.

Dodatkowo na Gali Finałowej oficjalnie ogłoszono konkurs internetowy na Opakowanie Publiczności. Każdy może oddać głos na opakowanie, które jego zdaniem zasługuje na miano perły wśród opakowań. Na nominowane w konkursie opakowania można głosować przez najbliższe 2 miesiące za pomocą strony www.artofpackaging.pl, portalu www.opakowania.com.pl i portalu www.tutej.pl.
Zwycięzca ART OF PACKAGING 2007 – Debiuty: Karafka Crystal

Autor: Artur Antkowiak
Surowiec wykorzystany: Tektura falista (fala E+E)





Wizja przyświecająca podczas tworzenia projektu miała na celu połączenie dwóch przeciwieństw, czegoś naturalnego i sztucznego - tektury (papieru) i szkła. Aby nadać konstrukcji funkcjonalny (użyteczny) kształt przybrała ona formę karafki – w postaci spadającej, wirującej kropli wody - na napoje alkoholowe. Owo wirowanie podkreślone jest przez sześć linii zawijających się wokół formy, tworzących spiralną „helisę”.



Karafka wykonana jest z wielu posklejanych elementów, zmniejszających się ku górze. W centralnym punkcie opakowania wycięty został równomierny otwór, który eksponuje produkt - butelkę wewnątrz. Otwarcie odbywa się przez odkręcenie „czubka”.

Zwycięzca ART OF PACKAGING 2007 - Professional: Opakowanie do spodni EC-1

Właściciel opakowania: Fundacja Sztuki Świata
Zgłaszający i producent opakowania: Zakład Poligraficzny Pakodruk s .j.
Projekt opakowania: Andrzej Walczak, Fundacja Sztuki Świata



Opakowanie przeznaczone jest do spodni dżinsowych. Każda ich para posiada indywidualny numer i wykonana została z wysokiej jakości, w pełni ekologicznych i naturalnych (łącznie z barwnikiem) surowców. Ponadto spodnie stanowią nierozłączną całość z opakowaniem, a zysk ze sprzedaży to „cegiełka” do sfinansowania przedsięwzięć kulturalnych realizowanych w łódzkim Centrum Kultury Fundacji Sztuki Świata. Projekt i bryła opakowania są odwzorowaniem rewitalizowanej na siedzibę Fundacji Sztuki Świata Elektrociepłowni EC-1.



Zgłoszone do konkursu opakowanie składa się z dwóch elementów. Część w formie walca wsuwa się do elementu w kształcie sześcianu, który zadrukowany jest w technice semigraficznej. Materiałem, z którego wykonano sześcian jest karton barwiony w masie na czarno o gramaturze 700 g/m2. Walec wykonano z tuby kartonowej o grubości ścianki 1,3 mm i oklejono kartonem barwionym w masie o gramaturze 250 g/m2.

Zwycięzca kategorii „Z Szuflady” - The Rock

Właściciel, projektant i zgłaszający opakowanie: Przemysław Pawłowski, Jarosław Świderski



Skała. Bardzo prosta i mocna materia o niepowtarzalnych, ostrych kształtach. Kryje w sobie moc i nieugiętość. Takie właśnie jest opakowanie The Rock. Dokładnie z takimi doznaniami ma kojarzyć się zawarte w nim 700 ml bardzo ekskluzywnego, wysokoprocentowego alkoholu.

Pomimo skomplikowanego kształtu, opakowanie spełnia wymogi seryjnej produkcji tzn. jest skonstruowane tak, by mogło zostać wyjęte z form szklarskich. Butelka stworzona została na bazie prostych figur geometrycznych. Całość korpusu tworzy 28 trójkątów i 7 trapezów ułożonych w wyjątkową bryłę, nie posiadającą żadnej osi symetrii. Dla celów oznakowania produktu, opakowanie dysponuje pojedynczymi powierzchniami prostopadłymi do podłoża.

Dane techniczne:
Wysokość: 275mm
Maksymalne wymiary korpusu: 88 mm x 74 mm
Główka: 30D wg Polskiej Normy
Pojemność nominalna 700 ml
Masa butelki: ~470 g

Zdjęcia: © EMG



W klimatycznej atmosferze Teatru Nowego w Poznaniu, 25 lutego 2008 roku, w Konkursie ART OF PACKAGING 2007 wyłowiono perły wśród opakowań


Statuetka „Perła wśród Opakowań” wykonana została w jednej z niewielu w Europie szkole dmuchaczy szkła, która znajduje się w austriackim Tyrolu i kształci specjalistów dla fabryki Swarowskiego


Laureaci Konkursu ART OF PACKAGING 2007 w ujęciu fotoreporterów


Space Violins - światowej sławy duet skrzypcowy, grający w bardzo niekonwencjonalny sposób na skrzypcach elektrycznych. W ich repertuarze znajdują się różnorodne style, takie jak: Irish Dance, Country, Swing, a nawet Pop i House. Podczas Gali ART OF PACKAGING, przed Wielkim Finałem, zagrały dla nas…

Informacje dodatkowe:

Organizatorem Konkursu jest miesięcznik PACKAGING POLSKA.

Jury obradowało w składzie:
Grażyna Kulczyk, Ewa Kruk, Izabela Ewa Kwiatkowska, Sylwia Michalska, Magdalena Borowiak, prof. dr hab. Henryk Mruk, Bogusław Zalewski, prof. Werner Sobotka, dr Maciej Kurak.

Informacje o Konkursie ART OF PACKAGING
To konkurs składający się z dwóch części: dla debiutantów i dla profesjonalistów. Idea i cel są te same - prezentować i nagradzać ciekawie zaprojektowane, designerskie, funkcjonalne i trafnie dobrane opakowania.

Konkurs ART OF PACKAGING – PROFESSIONAL jest całkowicie obiektywny, stworzony z myślą o rodzimym rynku. Nagradzający twórcze, designerskie, innowacyjne, marketingowe, technologiczne i przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania, zaspokajające gusta coraz bardziej wybrednych konsumentów. To konkurs na najlepsze opakowanie komercyjne istniejące już na rynku. W konkursie może wziąć udział właściciel, producent lub projektant opakowania. Oceniane jest opakowanie z zawartością będącą jego nieodłącznym elementem.

ART OF PACKAGING - DEBIUTY. To edycja dla debiutantów - nagradzająca twórców pomysłów na opakowanie, które jeszcze nie istnieje. W konkursie może wziąć udział każda osoba, która w dniu zgłoszenia do konkursu nie ukończyła 30. roku życia i zaprojektowała oraz wykonała prototyp opakowania, nie wykorzystywanego w celach komercyjnych.

Zwycięzcy poszczególnych kategorii ART OF PACKAGING 2007 - DEBIUTY

Zwycięzca w kategorii: Free style
DURIAN
Magdalena Karolina Grenda
Akademia Sztuk Pięknych, Poznań

Zwycięzca w kategorii: Opakowanie Na Miarę
Look`n`roll
Miranda Laskowska
Akademia Sztuk Pięknych, Gdańsk

Zwycięzca w kategorii: Opakowanie smakowite
Brie Juice
Dominika Haas
Akademia Sztuk Pięknych, Poznań

Zwycięzca w kategorii: Opakowanie W Ruchu
Opakowanie na kwiatek doniczkowy
Wojciech Kwiecień Janikowski
Akademia Sztuk Pięknych, Kraków

Zwycięzca w kategorii: Opakowanie Brzdąc
Opakowania na zabawki „fiszki”
Magdalena Serafin
Akademia Sztuk Pięknych, Poznań

Zwycięzca w kategorii: Life Style
Karafka Crystal
Artur Antkowiak
freelancer

Zwycięzcy poszczególnych kategorii ART OF PACKAGING 2007 - PROFESSIONAL

Zwycięzca w kategorii Otwartej
Opakowanie do spodni EC-1

1. Właściciel opakowania: Fundacja Sztuki Świata
2. Zgłaszający i producent opakowania: Zakład Poligraficzny Pakodruk Spółka Jawna Wojciech Kubiak, Zygmunt Patkowski, Stanisław Przychodzki
3. Projekt opakowania: Andrzej Walczak, Fundacja Sztuki Świata

Zwycięzca w kategorii: Opakowanie Smaku
Bombonierka-fortepian na 10. urodziny Telefonii Dialog

1. Właściciel opakowania: Słodkie Upominki Ryszard Garmada
2. Zgłaszający i producent i projektant opakowania: Słodkie Upominki Ryszard Armada

Zwycięzca w kategorii: Opakowanie Pragnienia
Butelka A-symetric

1. Zgłaszający, producent i projekt opakowania: Warta Glass Sp. z o.o.

Zwycięzca w kategorii: Opakowanie Urody
Esencja de luxe individulelle

1. Właściciel i zgłaszający opakowanie: Dermika Sp. z o.o.
2. Współproducent opakowania: Druk Markuszewscy Sp. z o.o.
3. Projekt opakowania: Barbara Golimowska

© EMG
Zdjęcia dostępne:
www.printernet.pl
Źródło: ''