Wygląd towaru bywa nazywany niemym sprzedawcą. Nie tylko kusi klienta, ale i podnosi cenę produktu.

Około 85% wszystkich odbieranych z zewnątrz informacji dociera do nas przez oczy. Jednocześnie, jak wykazują badania OBOP, prawie 70%. Polaków zdarzają się nieplanowane zakupy. Co dziesiąty z badanych przyznaje, że na spontaniczny zakup mogło mieć wpływ atrakcyjne opakowanie produktu. Jednak każde fikuśne i barwne opakowanie wiąże się z wyższą ceną.

Przyciąga oko

– Rola atrakcyjnego opakowania przy decyzji o zakupie produktu przez konsumenta jest ogromna. To ok. 60% w przypadku decyzji spontanicznej. Poza tym opakowanie musi rzucać się w oczy. Jeśli decyzja poprzedzona jest refleksją, opakowanie również ma duży wpływ na konsumenta, ale musi dodatkowo podkreślać założenia użytkowe produktu i akcentować trwałość, wysoką jakość, innowacyjność technologiczną itp. – podkreśla Urszula Krasny, dyrektor firmy Alec’s Red House, zajmującej się wprowadzaniem produktu na rynek.

– Zdarza się, że klient, mając do wyboru dwa produkty porównywalnego gatunku, wybiera ten z ładniejszą oprawą, płacąc za niego wyższą cenę. Klient widzi najpierw opakowanie, a dopiero potem analizuje jego zawartość – twierdzi Dorota Linde z firmy Dynamik, zajmującej się projektowaniem opakowań.

Podnosi cenę

Największy wpływ na decyzję o zakupie mają opakowania kosmetyków ekskluzywnych. O ten rynek producenci walczą bardzo zaciekle, dlatego opakowania zmieniają się tak często, są wyjątkowo wytworne i fantazyjne.

– Opakowanie znacznie podnosi cenę produktu. Szczególnie w przypadku produktów ekskluzywnych, np. kosmetyków. Warto pamiętać, że koszt opakowania łączy się z kosztem produkcji, projektu i utylizacji. Z niektórych badań wynika, że klienci są skłonni płacić więcej, jeśli opakowanie daje im jakieś korzyści – mówi Kinga Szydzińska, konsultantka ds. marki.

Źródło: WP, Metropol
Źródło: ''