Założona w 1992 roku polska firma Sante, zgodnie ze swoją nazwą - santé po francusku oznacza „zdrowie” – od samego początku istnienia wyznacza trendy na rynku zdrowej żywności, bacznie obserwując zmieniające się potrzeby konsumenta.

Bakalie – wreszcie bez rozsypywania!

Jedną z takich zasadniczych zmian jest wzrost świadomości i popularności w zakresie zdrowych przekąsek. Według oceny firmy Nielsen wartość tego segmentu w roku 2016 przekroczyła 1,2 mld zł.

Coraz popularniejszy trend prozdrowotny przekłada się na coraz większy popyt na bakalie, które oprócz dodatku do wypieków czy potraw stają się chętnie zabieraną do pracy, czy szkoły przekąską.

Sante, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, wprowadziło w 100-gramowych opakowaniach bakalii zamknięcia strunowe EL-ZIP®.

"Konsumenci chcą opakowania, które zapewni im po pierwsze niezmienną jakość produktu, a po drugie wygodę użytkowania mówi Dominika Przyłęcka, dyrektor marketingu firmy Sante. – Dlatego postawiliśmy na opakowania, w których łączymy jakość z wygodą, modę na zdrowie z funkcjonalnością".

Opakowanie – nazywane cichym sprzedawcą lub sprzedawcą półkowym – sprzedaje produkt w momencie, gdy konsument staje w sklepie przed wyborem „która marka zaspokoi moje potrzeby”. Ponad 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest bezpośrednio przed półką sklepową, wizyta w sklepie średnio trwa ok. 20 minut, a decyzja zakupu zabiera średnio 12 sekund.

– "To dlatego opakowania elastyczne stają się tak popularne – tłumaczy Marcin Pawelak, prezes ELPLAST Europe, producenta zamknięć EL-ZIP®. – Decyduje o tym cały szereg cech: opakowania elastyczne są łatwe w przechowywaniu i transporcie, wydłużają okres przydatności do spożycia, wreszcie podnoszą atrakcyjność produktu i widoczność na półce. A przede wszystkim dzięki zastosowaniu zamknięć strunowych dają możliwość ponownego otwarcia i zamknięcia".

Jeśli więc stawiamy na bakalie w postaci przekąski, opakowanie musi umożliwiać ponowne otwarcie i zamknięcie, bez ryzyka wysypania się zawartości.

– "Aby dać konsumentowi pewność zamknięcia, zaprojektowaliśmy struny z efektem „feel&sound”, które doskonale się sprawdzają w przypadku takich produktów jak portfolio Sante – dodaje M. Pawelak. – Zamykając torebkę, konsument musi być pewien, że zawartość pozostanie na miejscu". 

ELPLAST dostarcza obecnie ponad 600 tys. kilometrów zamknięć strunowych rocznie, do klientów w ponad 60 krajach, na 6 kontynentach. Produkcja prowadzona jest w dwóch zakładach (w Polsce i Stanach Zjednoczonych) spełniających najwyższe standardy jakościowe, higieny, a także wymagania międzynarodowych norm ISO 22000:2005, ISO 14001:2004 oraz BRC/IoP.

 

Dowiedz się więcej o firmie ELPLAST Europe

 

Źródło: ELPLAST Europe