Sąd Najwyższy w Niemczech rozwiązał decyzję podjętą przez Federalny Sąd Patentowy w 2013 roku. Sprawa dotyczyła usunięcia rejestracji koloru, jako elementu znaku towarowego. Beiersdorf znowu wróci do sądu.

Beiersdorf znowu będzie walczyć w sądzie

Federalny Sąd Patentowy w 2013 roku nakazał usunięcie kolorów jako znaków towarowych z rejestru znaków towarowych w Niemczech. Niestety będzie musiał rozpatrywać sprawę ponownie. Beiersdorf z zadowoleniem przyjął decyzję Sądu Najwyższego. Marka Nivea ma mieć kolor niebieski zarejestrowany jako znak towarowy, a nie jedynie jako tło dekoracyjne.

Od 1925 roku, kolor niebieski jest stosowany na legendarnych puszkach Nivea Creme. Jest to nieodłączny element marki i fundament globalnego języka stylistycznego produktów Nivea. Zastosowanie barwy od lat w całym portfolio marki zapewnia, że konsumenci na całym świecie kojarzą Nivea z charakterystycznym, silnym niebieskim odcieniem. Dlatego też, marka nie chce pozwolić na zrujnowanie swoich wysiłków powodujących jej utożsamienie z tym kolorem. W ponad stuletniej historii marki, charakterystyczny niebieski odcień odegrał decydującą rolę. W 1925 roku został wprowadzony przez Juan Gregorio Clausen, szefa ds. reklamy w Beiersdorf, by dostosować znany od lat produkt do nowoczesnych czasów. Być może Clausen intuicyjnie wybrał kolory morza i nieba, bo był on kiedyś marynarzem. Dziś cała globalna konstrukcja Nivea jest zorientowana na niebieskiej barwie, która buduje tożsamość marki i sprawia, że jej produkty znane są na całym świecie.
Dowiedz się więcej