Wave 66 - butelka wody mineralnej VEEN firmy O-I zdobyła I miejsce na prestiżowych Bottled Water World Awards.

O-I potwierdziło swoją pozycję lidera i innowatora w dziedzinie designu podczas czwartej edycji międzynarodowego Bottled Water World Awards, gdzie pierwsze i drugie miejsce w kategorii „najlepszej szklanej butelki” zajęły opakowania opracowane przez firmę O-I.

Zwycięzca -butelka „Wave 66” jest owocem współpracy znanego fińskiego projektanta Antti Eklunda, dyrektora zarządzającego firmy Veenwater Tomiego Gronforsa, oraz pracowników centrum projektowego O-I w Holzminden w Niemczech. Oryginalny projekt wyróżnia się pełną dramatyzmu podwójną krzywizną, zainspirowaną pierwszą falą Veen Emonen („Matka Wód” w Finlandii), nadającą butelce wyjątkowy kształt i przekazującą komunikat o wyjątkowej czystości wody – woda źródlana VEEN pochodzi z naturalnego źródła w okolicach koła podbiegunowego. Woda VEEN Velvet to jeden z kilku produktów oferowanych przez VEEN, która obejmuje także wody gazowane (których opakowania zostały także opracowane przez O-I w Holzminden) w nieco ciemniejszej butelce „Sparkle 69”. Kolekcja wód gazowanych obejmuje wody o różnym stopniu zawartości gazu i obejmuje wody VEEN Effervescent, VEEN Light, VEEN Classic i VEEN Bold. Na butelkach, wykonanych z krystalicznie czystego flintu (660 ml dla wód niegazowanych oraz 690 ml dla wód gazowanych), znalazły się wyrazisty pionowy grawerunek nazwy VEEN oraz wytłoczenie różniące się kolorem w zależności od odmiany produktu.


Veen Mineral Water z Finlandii, 1-sze miejsce

Po wprowadzeniu produktu na rynek pierwsza partia wody źródlanej VEEN Velvet w butelce „Wave 66” sprzedała się w ciągu trzech dni i jest obecnie preferowanym wyborem na wielu ważnych wydarzeniach na świecie.

Zdobywca drugiego miejsca w kategorii “najlepszej szklanej butelki”, butelka “Waater” opracowana również przez O-I dla holenderskiej marki Bavaria, zaprojektowano z myślą o podkreśleniu wyjątkowej jakości podstawowego składnika produktu. Przez stulecia piwowarzy stosowali w produkcji piwa czystą wodę mineralną z własnych źródeł, toteż marketing samej wody mineralnej stanowił doskonały sposób, by zakomunikować czystość składników piwa. Butelkę „Waater” o pojemności 700 ml, wykonaną z flintu i zaprojektowaną przez Franka Tjepkemę, wyróżnia stopniowana szyjka przywodząca na myśl drobne fale, oraz zdecydowany wzór tłoczeń. Odmiany wody gazowanej i niegazowanej tej marki zostały wprowadzone na rynek holenderski ubiegłej wiosny. Menedżer projektu, Klaas Deelstra z Bavaria Breweries w Holandii opracował projekt dla pierwszej partii butelek we współpracy z zespołem ds. nowych produktów i zespołem projektowym O-I w Europie.

Celem prestiżowych corocznych nagród Bottled Water Awards jest wyróżnienie przykładów doskonałości w dziedzinie designu opakowań i marketingu w światowej branży wód mineralnych. W tegorocznej edycji do konkursu zgłoszono 169 projektów z 32 krajów. W rozdaniu nagród w Gran Hotel Ciudad de Mexico w mieście Meksyk wzięło udział 150 uczestników, w tym przedstawiciele czterech wiodących na świecie grup – producentów napojów bezalkoholowych.

Thomas Koy, dyrektor w O-I w Europie, powiedział: „Nagrody otrzymane przez VEEN z Finlandii oraz przez Bavaria Breweries świadczą o znaczeniu, jakie branża przykłada do prawdziwie innowacyjnych projektów, wyróżniających się na zatłoczonym rynku, które są w stanie zakomunikować jakość reprezentowaną przez daną markę. To dwa doskonałe przykłady, które dowodzą, że szklane opakowania mogą stanowić skuteczne i atrakcyjne narzędzie marketingowe”.

Dodatkowe informacje o Veen, Waater i Bottled Water World Awards, można znaleźć na następujących stronach: www.veenwaters.com, www.waater.nl, www.bottledwaterworld.com.

O firmie O-I

Wielokrotnie w ciągu każdego dnia produkty firmy O-I pozwalają dostarczyć nabywcom najbardziej znane produkty na całym świecie. Firma jest liderem na rynkach Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej oraz w regionie Azji i Pacyfiku i oferuje szklane opakowania podlegające w całości recyklingowi, umożliwiające zachowanie doskonałego smaku, czystości, atrakcyjności wizualnej i korzyści związanych z wartością produktów klientów firmy. Firma powstała w 1903 r. i zatrudnia obecnie ponad 25 000 osób w 83 zakładach produkcyjnych w 22 krajach. W 2006 r. sprzedaż netto z działalności w dziedzinie produkcji szkła wyniosła 6,65 mld USD.

W Polsce koncern OWENS-ILLINOIS posiada następujące zakłady produkcyjne – Hutę Szkła Jarosław i Hutę Szkła Antoninek, które współpracują z renomowanymi krajowymi i międzynarodowymi klientami z branży produkcji odżywek dla dzieci, soków, przetwórstwa żywności oraz piwa.

Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie internetowej: www.o-i.com.
Źródło: ''