Producenci piwa i wódki dobrowolnie wprowadzą na opakowaniach komunikaty zniechęcające do spożywania alkoholu, skierowane do tzw. grup podwyższonego ryzyka (m.in. do kierowców, kobiet w ciąży, młodzieży). Nowe informacje o szkodliwości alkoholu pojawią się od 1 kwietnia.

Firmy chcą w ten sposób nie tylko poprawić wizerunek, ale również odwieść posłów od planów wprowadzenia ustawowego obowiązku umieszczania ostrzeżeń na butelkach i puszkach z alkoholem. W kampanię włączają się największe firmy piwowarskie w Polsce, które dzisiaj po raz pierwszy zaprezentują wzory nowych opakowań. - Akcję zapoczątkował koncern SABMiller, który zdecydował się wprowadzić takie komunikaty na opakowaniach produktów w całej Europie - mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik Kompanii Piwowarskiej, która jest częścią SABMiller.

Także sektor spirytusowy skłania się do kampanii promujących odpowiedzialne spożywanie alkoholu. Inicjatorem jest w tym wypadku francuska grupa Pernod Ricard.

Źródło: Puls Biznesu
Źródło: ''