BSC Drukarnia Opakowań chce pozyskać z publicznej emisji akcji serii H 69 mln zł brutto, z czego 36,7 mln zł zamierza wydać na kupno drukarni fleksograficznej - poinformowała spóła w poniedziałkowym komunikacie.

Spółka poinformowała, że środki z emisji zamierza przeznaczyć na rozwój w segmencie opakowań farmaceutycznych, etykiet samoprzylepnych i rozbudowę zakładów i linii technologicznych.

"Liczymy, że z oferty pozyskamy 69 mln zł brutto. Największą część tej kwoty - 36,7 mln zł - chcemy przeznaczyć na przejęcie spółki z branży - drukarni fleksograficznej o profilu etykiet samoprzylepnych. Ta technologia jest uważana obecnie za jedną z najbardziej perspektywicznych, a wprowadzenie jej do naszego portfolio pozwoli na bardziej kompleksową obsługę klientów i zwiększenie skali sprzedaży" - powiedział cytowany w komunikacie Janusz Schwark, prezes spółki.

"Środki z emisji umożliwią nam także przeobrażenie firmy zależnej BSC Etykiety w wyspecjalizowany zakład produkujący opakowania i ulotki farmaceutyczne. Jest to segment o bardzo dużym potencjale i nielicznej konkurencji, ze względu na wysokie wymogi specjalizacji związane z jakością i bezpieczeństwem leków. Zakładamy, że pod względem technologicznym drukarnia BSC Etykiety będzie odpowiadała najnowocześniejszym zakładom produkcyjnym sektora farmaceutycznego w Europie Zachodniej. Na realizację tego celu planujemy przeznaczyć 19,8 mln zł" - dodał prezes.

W ramach oferty publicznej inwestorzy będą mogli kupić 3.000.000 akcji nowej emisji serii H, które będą stanowić 34,71 proc. udziału w podwyższonym kapitale.
Dla inwestorów instytucjonalnych spółka przeznaczyła 2.250.000 akcji, natomiast w transzy otwartej zaoferowano 750.000 walorów.
Cena emisyjna ustalona została w przedziale 17 do 23 zł za akcję.
Book-building odbędzie się w dniach 29 listopada do 1 grudnia, natomiast zapisy na akcje spółki można składać od 6 do 9 grudnia.

Właścicielem połowy akcji BSC Drukarni Opakowań jest Colorpack GmbH z Berlina, firma należąca do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc Packaging Group.
Spółka poinformowała, że na koniec 2009 roku skonsolidowane przychody BSC wyniosły ponad 83,4 mln zł, a zysk netto ponad 10,5 mln zł.

Dodano, że po sześciu miesiącach 2010 przychody grupy sięgnęły 46,2 mln zł, a zysk netto przekroczył 7 mln zł. Z kolei rentowność netto po I półroczu wyniosła 15,2 proc., a na koniec 2009 było to 12,7 proc.

(PAP)
Źródło: ''