Technologia Radio Frequency Identification (RFID) upowszechni się już w 2006 roku - przewidują eksperci Unisys Global Visible Commerce. Przedsiębiorstwa, które dotychczas koncentrowały się na implementacji Radio Frequency Identification, zaczną traktować RFID jako integralny element biznesu.

Sceptycy, którzy myśląc o RFID dostrzegają tylko problemy, są w błędzie - powiedział Peter Regen, wiceprezes działu Unisys Global Visible Commerce. - 30 lat temu producenci dóbr konsumpcyjnych twierdzili, że kody kreskowe nie przyjmą się, bo są drogie i niepotrzebne. Dziś takimi kodami oznaczane jest prawie 90 proc. towarów w każdym supermarkecie. A RFID rozpowszechnia się jeszcze szybciej od nich.

Radiowy Kod Kreskowy wprowadza zmianę medium z kodu kreskowego na fale radiowe oraz daje nowe, niespotykane dotąd możliwości opisu produktu. W nowej technologii nie tyle radio jest istotne, ile sposób zapisu danych w mikrochipie. Termin RFID [ang. Radio Frequency Identification] może wprowadzać w błąd, gdyż to nie fala jest identyfikatorem danych, lecz mikrochip. Fala radiowa jest jedynie medium umożliwiającym odczyt i przekazującym informacje do czytnika i dalej do komputera. Dowolne wykorzystanie potencjału bitowego w mikrochipie niewiele da, jeśli nie zostanie objęte standardami.

Na szczęście równolegle z pracami prowadzonymi nad aspektami fizycznymi nowej technologii, realizowane są prace związane z unifikacją podziału pamięci mikrochipa. Ściśle określoną jego część zajmuje 96 bitowy Elektroniczny Kod Produktu [EPC – ang. Electronic Product Code], globalny numer identyfikacyjny, kompatybilny z powszechnie używaną numeracją międzynarodowego Systemu GS1 (wcześniejsza nazwa systemu: EAN.UCC).

W celu zapewnienia dalszego rozwoju utworzona została organizacja EPCglobal Inc., wprowadzająca na rynek i adaptująca w skali globalnej technologię opartą na elektronicznym kodzie produktu. Sieć EPCglobal to połączenie dwóch technologii: identyfikacji poprzez częstotliwość radiową (Radio Frequency Identification - RFID) i Internetu, które umożliwiają widoczność jednostki w całym łańcuchu dostaw w czasie rzeczywistym.

Źródło: Unisys Global Visible Commerce
Źródło: ''