Pakowanie produktów to złożony proces. W zależności od towarów i ich zastosowania należy dobrać odpowiednią metodę oraz opakowanie. Postaw na wydajność i ekologię z technologią banderolowania.

Co to jest banderolowanie?

Podczas transportu i magazynowania produktów ważne jest bezpieczeństwo. Nie można jednak zapomnieć o identyfikacji wizualnej opakowań. Odpowiednie zabezpieczenie i oznaczenie towarów zapewnia technologia banderolowania. Banderolowanie to nic innego jak oklejanie towaru banderolą. Do banderolowania użyć możemy taśm, gumek, sznurków, pasków, folii itp. Banderole dają możliwość oznaczenia towarów konretną marką, a jednocześnie zapewniają połączenie produktów w jeden zestaw. Technologia ta najcześciej pozwala na banderolowania produktów objętych akcyzą – alkoholu oraz papierosów. Ponadto banderolowanie coraz częściej wykorzystywane jest w sektorze spożywczym, farmaceutycznym, logistycznym oraz poligraficznym.

Zobacz zastosowanie technologii banderolowania

Banderolowanie oznacza łączenie produktów w zestawy promocyjne, funkcjonalne oraz dystrybuowane w kompletach. Proces tn sprawdza się szególnie w przypadku działań marketingowych. Banderola jest skutecznym nośnikiem marki, umacnia ją i podnosi rozpoznawalność produktów danej firmy. Maszyny banderolujące zdobywają coraz większą popularność i wygrywają z konkurencją pod względem wydajności oraz ochrony środowiska naturalnego.


Niektóre banderole mogą pełnić funckję plomby zabezpieczając opakowanie przed jego naruszeniem. W tej sytuacji dobrze sprawdzają się opaski na banknoty, butelki oraz produkty kosmetyczne. Technologia banderolowania jest alternatywą dla pakowania próżniowego lub opakowań z perforowanymi brzegami. Banderolowanie nieustannie zyskuje na popularności, a firmy produkujące maszyny banderolujące gromadzą coraz szerszy zakres swoich odbiorców.

Źródło: ATS