Oto zbiór najważniejszych informacji z ubiegłego tygodnia. Nowe wydarzenia, nowe produkty i nowe inwestycje! Wszystko w jednym miejscu. Zapraszamy do przeglądu prasy.

P&G dla recyklingu tworzyw sztucznych
Procter & Gamble wytworzy 230 mln butelek flagowych marek wykonanych do 50% z poużytkowych materiałów pochodzących z recyklingu.  W ramach strategii zrównoważonego rozwoju, ekologiczne opakowanie zyskają takie marki, jak: Ariel, Dash czy Lenor. Produkty te pojawią się w sklepach w pierwszej połowie 2016 roku.
Sprawdź jak P&G wspiera ekologię

Zmiany na Europejskim Rynku Folii Aluminiowej
Branża folii aluminiowej do niedawna przeżywala kryzys. Dziś specjaliści zapowiadają wzrost. Ilości dostaw poprawiły się o 0,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Raport został opublikowany przez Europejskie Stowarzyszenie Folii Aluminiowej, EAFA. Folia aluminiowa jako materiał ochronny jest coraz bardziej ceniony, przez co utrzymuje stabilność na rynku wśród zawirowań strefy euro.
Wyniki raportu EAFA

Niebieski kolor znakiem towarowym produktów Nivea
Sąd Najwyższy rozwiązał decyzję podjętą przez Federalny Sąd Patentowy w 2013 roku. Firma Beiersdorf znowu będzie walczyć w sądzie o rejestrację koloru, jako znaku towarowego swojej popularnej marki Nivea. Charakterystyczna barwa stosowana jest na legendarnych puszkach Nivea od 1925 roku. Jako nieodłączny element marki, Beiersdorf chciałaby, żeby niebieski był nie tylko tłem dekoracyjnym, ale samamym znakiem towarowym.
Czy Beiersdorf wygra walkę w sądzie?

Iggesund Paperboard dla młodych projektantów
W konkursie zorganizowanym przez Iggesund Paperboard wzięło udział prawie 200 projektantów. Komisja wybrała tylko trzech laureatów, ale z wieloma innymi zamierza nawiązać współpracę w przyszłości. Celem wydarzenia była możliwość pokazania się utelnetowanych projektantów oraz projektów, jakie można wykonać z tektury.
Zobacz wygrane projekty

Naszą uwagę zwróciły także...

Triplewax błyszczy na rynku kosmetyków samochodowych w butelkach RPC
Firma Tetrosyl wprowadziła bezwodny środek do czyszczenia pojazdów w poręcznej, specjalnie zaprojektowanej butelce RPC Promens Consumer Llantrisant. Triplewax Shake & Shine Waterless Wash and Wax przeznaczony jest do mycia i woskowania pojazdów. Specjalnie połączone substancję uaktywniają się po wstrząśnięciu pojemnikiem. Opakowanie nowego produktu zostało opracowane przy współpracy z RPC Promens Llantrisant. Butelki wykonane z PCW są dobrze wyważone w dłoni, łatwe w użyciu, a ponadto posiadaja znacznie większą powerzchnię przeznaczona na etykietę.
Zobacz nowy produkt

Heineken na lato
Koncern Heineken słynie z nowatorskich rozwiązań opakowaniowych. Tym razem uwagę konsumenta przyciągnąć ma butelka, dzięki której możliwe jest schłodzenie piwa nawet do 0oC w domowych zamrażarkach, ale bez zamrożenia napoju. Opakowanie zostało wytworzone z wytrzymałego tworzywa PET, a piwo włożone do zamrażarki osiąga oczekiwaną temperaturę w ciągu 15 minut. Ponadto użyto, znanej już z innych koncernów, farby termochromowej, która sprawia, że gwiazda świeci na czerwono po osiągnięciu odpowiedniej temperatury.
Dowiedz się więcej 

Najciekawsze oferty tygodnia

Opakowania z łuby - wynegocjuj cenę 

Bigownico-przekrawarka Krause Biagosch - sprawdź produkt

Połyskomierz trzykątowy Novo Gloss Trigloss od Testsolution

Jednostka wtryskowa Ferromarik Milacron K 75 A - sprawdź cenę