Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Smurfit Kappa promuje zrównoważoną gospodarkę leśną

Smurfit Kappa osiągnął poziom 90% w zakresie certyfikacji kontroli pochodzenia produktów przez programy FSC®, PEFCTM lub SFITM dla opakowań sprzedawanych klientom.

Certyfikaty dla Smurfit Kappa są dowodem na wieloletnie zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Są one kolejnym etapem promowania zrównoważonej gospodarki leśnej, zapewniającym całkowitą przejrzystość w łańcuchu dostaw i gwarancję zrównoważonego pochodzenia użytych surowców. Smurfit Kappa ma na celu tworzenie dla swoich klientów wartości związanych ze zrównoważonym rozwojem oraz pomoc w osiągnięciu ich własnych celów środowiskowych.

Osiągnięcie 90% w zakresie certyfikowania sprzedawanych opakowań to efekt pomyślnego wdrożenia w 2014 r. kontroli pochodzenia produktów dla wszystkich produkowanych papierów i opakowań z nich pochodzących.

Certyfikowanie produktów zgodnie z FSC®, PEFCTM lub SFITM jest najlepszym dowodem na to, że sposób pozyskiwania włókien na opakowania papierowe przez Smurfit Kappa jest działaniem na rzecz zrównoważonej gospodarki leśnej.

W fabrykach Smurfit Kappa - aby móc osiągnąć założony cel dotyczący kontroli pochodzenia produktów - wdrożono rygorystyczne procedury w zakresie pozyskiwania, monitorowania i zarządzania ryzykiem. Działania te obejmują: certyfikację plantacji i lasów posiadanych i zarządzanych przez Smurfit Kappa według programów gospodarki leśnej FSC® lub PEFCTM, stosowanie niezależnego systemu kontroli pochodzenia produktów FSC®, PEFCTM oraz/lub SFITM w ponad 300 lokalizacjach, stosowanie ścisłej polityki pozyskiwania pierwotnych i odzyskanych włókien, zachowanie pełnej przejrzystości i identyfikowalności procesu pozyskiwania włókien na plantacjach w lasach posiadanych i zarządzanych przez firmę, a także w obrębie sieci zaufanych i certyfikowanych dostawców. 

 

Więcej o Smurfit Kappa

 

Stora Enso partnerem konkursu Art of Packaging 2017

6 marca 2017 roku na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyło się uroczyste wręczenie nagród 11. edycji konkursu Art of Packaging na najlepsze opakowania roku.

Organizatorem konkursu Art of Packaging jest European Media Group, a jednym z głównych partnerów – obok KBA – została już po raz kolejny firma Stora Enso. Swym patronatem objęła ona kategorie: „Opakowanie premium” w edycji „Professional” oraz „Opakowanie premium & nature” w edycji „Debiuty”. 

W edycji „Debiuty” wyróżniane są prace młodych artystów działających w segmencie projektowania opakowań. Głównym celem jest ich promocja i odkrywanie dla branży opakowaniowej nowych talentów oraz wyjątkowych w formie i wartości użytkowej opakowań. W ramach edycji „Debiuty” firma Stora Enso objęła patronatem kategorię „Opakowanie premium & nature”, w ramach której produkt należało zaprojektować i wykonać przy użyciu jednego z trzech kartonów tego producenta: CKB, CKB Nude bądź Performa Brilliance. Zwycięzcą w tej kategorii została Daria Ensminger z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, która do tegorocznej edycji Art of Packaging zgłosiła zestaw opakowań na produkty regionalne pod nazwą „Kaschebe”. Składa się on z trzech opakowań różniących się wielkością i nasyceniem barwy charakterystycznej dla regionu Kaszub. Opakowania zaprojektowano tak, by podczas transportu i przechowywania cechowała je jak najmniejsza powierzchnia płaska. Warto dodać, że z kartonu Stora Enso wykonany został także projekt wyróżniony przez firmę Rosenthal nagrodą specjalną za innowacyjność. Tu brano pod uwagę wszystkie prace zgłoszone do konkursu w ramach edycji „Debiuty”. Wyróżnienie zdobył wykonany z kartonu CKB i zgłoszony w kategorii „Opakowanie premium & nature” projekt pod nazwą „Francis” autorstwa Jana Kędzierskiego z Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi. Jest to opakowanie na dowolny produkt luksusowy, w formie skręconego ośmioboku, z zamknięciem w kształcie turbiny. 

W edycji „Professional” pod uwagę brane są opakowania, które powstały na rodzimym rynku i trafiły do bieżącej produkcji. Tu jury również nagradza wyjątkowość formy, wartości użytkowe i elementy sztuki zawarte w projekcie, szczególnie doceniając funkcjonalność tworzonych rozwiązań, zaspokajających gusta coraz bardziej wymagających konsumentów. W tej edycji Stora Enso – wspólnie z firmą Heidelberg – objęła swym patronatem kategorię „Opakowanie premium” (dedykowaną dobrom luksusowym). Zwyciężył w niej projekt „Wajda” zrealizowany przez firmę Takt. Jest to wydawnictwo obejmujące kolekcję filmów Andrzeja Wajdy oraz materiały dodatkowe. 

 

Dowiedz się więcej

 

Nowa marka obejmująca targi Processing & Packaging - interpack alliance!

Nowa etykieta "interpack alliance" w przyszłości obejmować będzie wszelkie międzynarodowe imprezy Messe Düsseldorf mieszczące się w portfolio Processing & Packaging. Pod wspólnym znakiem firmowym nawiązującym do interpack, wystawcy i goście będą mogli rozpoznać poszczególne imprezy targowe. W planach jest także ujednolicenie wizerunku poszczególnych targów i dopasowanie ich do kolorów interpack.

Częścią interpack alliance, poza wyróżnionymi w nazwie targami flagowymi, są następujące imprezy: upakovka (Moskwa), food pex (Szanghaj), bulk pex (Szanghaj), pacpro Asia (Szanghaj), components (Szanghaj) pacprocess India / IndiaPack i food pex India (Mumbaj, New Delhi) components (Düsseldorf), food processing & packaging exposyum Kenia (Nairobi), indopack (Dżakarta) oraz process expo (Chicago). Imprezy chińskie odbywają się co dwa lata połączone jako Shanghai World of Packaging (swop). Upakovka w styczniu 2017 to pierwsza impreza, która zaprezentowała się z nowym logo.

Targi interpack alliance skierowane są do wielkich i rozwijających się rynków i takich grup produktowych jak: żywność, napoje, słodycze i pieczywo, farmacja, kosmetyka i niespożywcze dobra konsumpcyjne – zależnie od imprezy z różnymi akcentami. Jako międzynarodowa flagowa impreza targowa w Düsseldorfie, interpack obsługuje wszystkie segmenty i służy jako Hotspot branżowych trendów i innowacji oraz łączy wszystkich liderów branży.

 

Dowiedz się więcej

 

Drukarnia Opakowań TAKT i Najlepsze Opakowanie Roku na Packaging Innovations!

Targi Packaging Innovations 2017 to miejsce spotkań wystawców z całej Polski jak i zagranicy. W tegorocznej edycji wśród nich nie zabraknie polskiej Drukarni Opakowań TAKT - nowoczesnej firmy, z wieloletnim doświadczeniem, oferującej szeroki wachlarz usług poligraficznych, będącej liderem w produkcji opakowań kaszerowanych.

Już po raz kolejny TAKT zaprezentuje na targach opakowania, które produkuje nie tylko na rynek polski ale również zagraniczny. Są to opakowania kaszerowane, wykonane w oparciu o tekturę litą z okleiną, wykonaną techniką druku offsetowego wraz z szeroką gamą uszlachetnień. Opakowania, które oferuje firma, znajdują zastosowanie w różnych segmentach rynku: kosmetycznym, alkoholowym, odzieżowym, gier planszowych, karcianych, puzzli,muzycznym, w tym opakowania na płyty winylowe. TAKT specjalizuje się także w produkcjach specjalnych.

W minionym roku firma otrzymała liczne nagrody w konkursach, na najlepszy produkt poligraficzny w kategorii OPAKOWANIE oraz w konkursie ART OF PACKAGING - NAJLEPSZE OPAKOWANIE ROKU – za WYDAWNICTWO WAJDA!

- "JAKOŚĆ i KREATYWNOŚĆ – tym kierujemy się w realizacji każdej produkcji. Nie lubimy ograniczeń, dlatego cenimy rozwiązania, które pozwalają nam realizować prace zgodnie z przyjętą koncepcją i zamierzeniem klienta" – mówi Joanna Stanowicka-Ozga, Marketing Manager w Drukarni TAKT.

W trakcie Targów Packaging Innovations 2017 firma zaprasza na stoisko D1, gdzie zaprezentuje najnowsze, innowacyjne i najbardziej spektakularne realizacje opakowań kartonowych. Firma zaprasza również na prelekcję podczas workshopu: „Najlepsze opakowanie roku w Polsce! - Wydawnictwo WAJDA. O tym jak powstają Perły wśród Opakowań w Drukarni TAKT!”

 

Więcej o Drukarni TAKT

 

Kolejny rok Plast-Boxu ze wzrostem

Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, zaprezentował bardzo dobre wyniki finansowe za 2016 rok. Po czterech kwartałach 2016 skonsolidowane przychody spółki osiągnęły poziom 153,2 mln zł, co wobec 140,2 mln zł uzyskanych rok wcześniej stanowi wzrost o 9,3 % r/r. W tym samym okresie grupa wypracowała zysk netto w wysokości 8,6 mln zł, uzyskując stopę zysku netto 5,6 %. Ponadto wartość wskaźnika EBITDA osiągnęła poziom 21,9 mln zł przy stopie EBITDA wynoszącej 14,3 %.

Jednostkowe przychody ze sprzedaży spółki matki Plast-Box S.A. po 12 miesiącach 2016 osiągnęły wartość 135,6 mln zł i były wyższe o 11,4 % r/r. Przy tym poziomie przychodów słupska spółka podniosła wartość EBITDA o 12,7 % r/r do 15,1 mln zł, jednocześnie zwiększając zysk netto o 27,2 % do 6,6 mln zł.

Ukraińska spółka Plast-Box w tym samym czasie przyniosła blisko 225,5 mln UAH przychodów ze sprzedaży, 36,6 mln UAH EBITDA oraz 17,6 mln UAH zysku netto.

- "Poprawa sytuacji makroekonomicznej na Ukrainie sprzyja interesom naszej fabryki zlokalizowanej w tym kraju - stwierdza Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu. - W 2016 roku spółka córka osiągnęła wyrażony w hrywnach 19,3 % wzrost sprzedaży" – informuje.

Plast-Box należy do najnowocześniejszych producentów twardych opakowań z tworzyw sztucznych w Europie. Jest dostawcą zamykanych wiader plastikowych oraz pojemników do renomowanych firm branży spożywczej, a także chemicznej i budowlanej. Podstawowy asortyment produkcji stanowią zaawansowane technologicznie wiadra, których sprzedaż w 2016 roku odpowiadała za 81,4 % przychodów grupy.

Produkty Plast-Box są eksportowane do większości krajów Unii Europejskiej w tym do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Austrii, Skandynawii oraz na Wschód – głównie na Ukrainę i do Rosji. W 2016 roku eksport stanowił 58,4 % całkowitej sprzedaży grupy. Plast-Box systematycznie zwiększa eksport do krajów Unii Europejskiej. Sprzedaż na rynki unijne po 12 miesiącach 2016 roku wzrosła o 9,2 % do 54,6 mln zł i stanowiła 35,6 % udziału w przychodach grupy. W 2016 roku wzrosła również sprzedaż krajowa tj. o 4,6 % r/r do poziomu 63,7 mln zł.

 

Więcej o Plast-Box

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

AUTOMATYCZNA LINIA DO PAKOWANIA AUDION BE-MATIC 29

PAKOWACZKA PRÓŻNIOWA KOMOROWA AUDIONVAC VM AUDION

AUTOMATYCZNA MASZYNA SPINAJĄCA TAŚMĄ POLIPROPYLENOWĄ RQ-8Y

MASZYNA PAKUJĄCA RQ-8 Y PLT