Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Smurfit Kappa i Sun Chemical z nowym rozwiązaniem w zakresie kodowania opakowań!

Smurfit Kappa, wiodący globalny dostawca papierowych rozwiązań opakowaniowych, w ramach najnowszej inicjatywy nawiązał współpracę z Sun Chemical, wiodącym producentem tuszy drukarskich i powłok lakierniczych. Projekt powstał w celu zapewnienia najbardziej trwałego i wydajnego rozwiązania w zakresie cyfrowego, opartego na technice laserowej kodowania, które spełnia wymogi klientów dotyczące opakowań i etykietowania.

Nowe rozwiązanie przeznaczone do kodowania opakowań zbiorczych jest połączeniem pudełek z nadrukiem fleksograficznym Smurfit Kappa z tektury falistej i systemu aktywnych powłok firmy Sun Chemical – SunLase. System ten jest gwarantem wysokiej jakości niezawodnego kodowania, które pozwala klientom na laserowe oznakowanie opakowań na końcu procesu produkcji. Dzięki możliwości oznakowania laserowego przy standardowej prędkości automatycznej linii pakującej, stanowi alternatywę dla bezpośredniego etykietowania termicznego.

W rezultacie zmniejsza się ilość zakłóceń w trakcie procesu pakowania, gdyż nie ma potrzeby etykietowania i drukowania. Oszczędza to czas produkcji, a w efekcie zwiększa wydajność operacyjną. System SunLase jest czysty, higieniczny (brak tuszu lub substancji chemicznych używanych przy produkcji), a także jest znacznie bardziej niezawodną formą kodowania, w porównaniu z etykietowaniem i drukowaniem. SunLase jest dostępny z białymi i przezroczystymi farbami, wrażliwymi na światło lasera. 

Kompleksowo przetestowane w obrębie branży FMCG rozwiązanie, dotyczące kodowania na końcu procesu produkcji, jest pomyślnie wykorzystywane przy opakowaniach tworzonych dla wiodących firm na rynku.

 

Dowiedz się więcej

 

9. edycja targów PACKAGING INNOVATIONS za nami!

W hali EXPO XXI Warszawa, przy ul. Prądzyńskiego w dniach 4-5 kwietnia 2017, odbyły się kolejne, dziewiąte już Międzynarodowe Targi Opakowań - Packaging Innovations.

Packaging Innovations to największe targi opakowań w Europie Środkowej, gromadzące przedstawicieli branży z całego świata. Uczestnikami wydarzenia są przede wszystkim producenci i dostawcy: opakowań (tekturowych, plastikowych, metalowych, szklanych, drewnianych i innych), etykiet, systemów znakowania, rozwiązań w zakresie projektowania opakowań, rozwiązań w zakresie uszlachetniania druku, pakowania, magazynowania i transportowania. 

W targach udział wzięło około 200 wystawców. Wśród nich znalazły się m.in. takie firmy jak: Aniflex, Api Folie Polska, Arexim Packaging, BOSKY, Coffee-Service, Cursor, Flexpress, Integart, Karl Knauer Poland, KERT, Masterchem, Masterpress, Orwak, Polska Izba Opakowań, Schoeller Allibert, Takt, Unilogo czy Viki Family. Wystawcy mieli okazję zaprezentować nie tylko maszyny uczestniczące w procesie pakowania, ale również produkty końcowe, w tym wszelkiego rodzaju opakowania oraz etykiety.

 

Zobacz listę wystawców

 

Uczestnictwo w targach to nie tylko okazja do zaprezentowania swojej oferty, ale także możliwość udziału w licznych konferencjach, warsztatach, konsultacjach z ekspertami z branży oraz prezentacjach.

Targi podzielone są na kilka stref tematycznych:

- LUXPACK (opakowania i etykiety luksusowe dedykowane dla produktów premium), 
- LABBELING (etykiety), 
- PRINTING (systemy drukowania bezpośrednio na opakowaniach, uszlachetnianie druku), 
- CO-PACKAGING (usługi pakowania, przepakowywania, konfekcjonowania, kontrola jakości), 
- LOGISPACK (opakowania logistyczne, zbiorcze, ochronne, palety),
- SAFETYPACK (opakowania i zamknięcia bezpieczne, chroniące przed niepowołanym otwarciem, dedykowane dla leków oraz chemii, oznaczenia kontroli jakości i świeżości),​
- EKOPACK nowość! (opakowania i etykiety biodegradowalne, usługi recyklingu, technologie produkcji opakowań z materiałów pochodzących z recyklingu)

 

Zobacz fotorelację

 

Ranking wiodących firm opakowaniowych w Polsce

Pierwszego dnia targów Packaging Innovations, 4 kwietnia 2017 r., ogłoszone zostały wyniki pionierskiego rankingu wiodących firm opakowaniowych w Polsce.

Ranking przygotowany został przez Polską Izbę Opakowań, Bank Zachodni WBK oraz firmę Bisnode. 

Główne kryterium oceny stanowiła dynamika rocznych przychodów ze sprzedaży za ostatnie dwa okresy sprawozdawcze oraz osiągnięty zysk z prowadzonej działalności (na poziomie wyniku netto).

Najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy podzielono na 3 kategorie. Zestawienie 3 pierwszych miejsc wygląda następująco:

W kategorii - duże firmy (sprzedaż większa niż 200 mln PLN):

  1. Miejsce: Zakład Produkcji Folii EFEKT PLUS Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 153% (opakowania z tworzyw sztucznych)
  2. Miejsce: FLEXPOL Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 118,9% (opakowania z tworzyw sztucznych)
  3. Miejsce: AMCOR TOBACCO PACKAGING POLSKA Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 118,8% (opakowania z papieru i tektury)

W kategorii - średnie firmy (sprzedaż w przedziale 40-200 mln PLN):

  1. Miejsce: ABCAN Sp. z o.o; dynamika sprzedaży 407% (opakowania z metali)
  2. Miejsce: AR CARTON KRAKÓW Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 151% (opakowania z papieru i tektury)
  3. Miejsce: MARPOL S.A.; dynamika sprzedaży 139 % (opakowania z tworzyw sztucznych)

W kategorii - mniejsze firmy (sprzedaż w przedziale 10-40 mln PLN):

  1. Miejsce: NOVO PAK Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 266% (opakowania z tworzyw sztucznych)
  2. Miejsce: FONTE Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 198% (opakowania z tworzyw sztucznych)
  3. Miejsce: ARPACK POLSKA SP. z o.o.; dynamika sprzedaży 139% (opakowania z tworzyw sztucznych) 

Badaniu poddano łącznie 1500 firm ściśle związanych z branżą opakowań.

 

Strefa Studenta - wyniki konkursu na najlepsze opakowanie

Jednym z ważniejszych elementów programu Targów Packaging Innovations jest konkurs, organizowany w Strefie Studenta. Jest on dedykowany młodym, zdolnym i kreatywnym projektantom, otwierając przed nimi szeroką gamę możliwości: przede wszystkim zaistnienia w branży oraz zdobycia cennych kontaktów biznesowych i… pierwszych zleceń.

Aby wziąć udział w konkursie należało zaprojektować oraz wykonać prototyp innowacyjnego opakowania, które może zostać następnie wdrożone do produkcji. W tym roku do konkursu zgłoszono 23 projekty. W drugim etapie jury oceniało 9 prac. Po naradach pierwszą nagrodę przyznano Agnieszce Pluszczewicz za nietypowe opakowanie na… bakalie. Jury doceniło pomysłowość i funkcjonalność projektu.

- "Jestem w bardzo dużym szoku i ogromnie się cieszę. Tym bardziej, że swoją przygodę z branżą opakowań dopiero zaczynam. Do tej pory zajmowałam się architekturą wnętrz, we wzornictwie opakowań stawiam pierwsze kroki. Uważam, że zwycięstwo w tym konkursie to dla mnie duża szansa. Ale nie tylko dla mnie – dla wszystkich, którzy brali udział w tym konkursie, nie tylko nagrodzonych. Wiele jest firm, które poszukują ciekawych rozwiązań i nietuzinkowych pomysłów, a tutaj możemy zostać zauważeni, a nasze portfolio docenione. Wierzę, że nie tylko mnie, ale także pozostałym uczestnikom konkursu uda się nawiązać ciekawe relacje biznesowe. W moim przypadku start w konkursie był pewnym incydentem, tak jak wspominałam – na co dzień zajmuję się architekturą wnętrz. Chciałam spróbować swoich sił i udało się! Kto wie, może będę się w tym kierunku rozwijać" - mówi zwyciężczyni konkursu Agnieszka Pluszczewicz, studentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.

 

Zobacz projekty uczestników VI edycji Strefy Studenta

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Automat do pakowania w folie termokurczliwe BVM C 5022 LT + SC4530 LT

Automatyczna maszyna do banderolowania UltraMatic 425 LD

Składarko - sklejarka opakowań kartonowych BABY TRAY VERPAMA