Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Interpack 2017 - Kolbus z zaawansowanymi rozwiązaniami do produkcji opakowań luksusowych

4 maja ruszyła kolejna edycja targów Interpack w Düsseldorfie. Wśród wystawców tegorocznego wydarzenia, które potrwać ma do 10 maja, znalazła się po raz kolejny firma Kolbus – niemiecki producent zaawansowanych rozwiązań introligatorskich, m.in. w zakresie produkcji opakowań luksusowych.

Na stoisku firmy Kolbus (nr D86 w pawilonie 8b) prezentowany jest – znany także z wystawy drupa 2016 – modułowy system BOXline, oferujący wysoki poziom automatyzacji, wydajności i elastyczności. Z myślą o zwiedzających z Polski przez cały okres trwania targów są na nich obecni przedstawiciele firmy Introzap – polskiego przedstawicielstwa marki Kolbus.

Zwiedzającym targi Interpack 2017 rozwiązanie BOXline jest prezentowane w rozbudowanej konfiguracji uwzględniającej dwie linie. Pierwsza umożliwia wytwarzanie wkładów pudełek, a składają się na nią m.in. sztanca do obcinania rogów oraz urządzenie do formowania pudełek. Druga z linii pozwala na wyprodukowanie kompletnych pudełek i obejmuje: moduł do wkładania magnesów, urządzenie do wklejania luster oraz moduł kompletowania. Jak zapewnia producent, zmiana zlecenia jest tu realizowana poprzez proste przestawienie linii, a nie wymianę jej podzespołów. Urządzenia wchodzące w skład linii BOXline umożliwiają produkcję opakowań luksusowych w trybie „na żądanie”, niezależnie od nakładu. 

Na stoisku – poza pracownikami firmy Kolbus i jej regionalnych przedstawicielstw oraz dystrybutorów – są też obecni specjaliści ds. projektowania, doradztwa i wdrażania nowych pomysłów w dziedzinie opakowań, służący radą i pomocą w kwestiach związanych z tworzeniem i udoskonalaniem atrakcyjnych opakowań oraz ich produkcją przy zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań Kolbus.

 

Dowiedz się więcej 

 

iPackManager w drukarni Natalii

Natalii Sp. z o.o. z Rokietnicy to aktualnie jeden z największych i najbardziej rozpoznawalnych polskich producentów etykiet. Firma funkcjonuje od roku 1985, a od lat 90. ubiegłego wieku zajmuje się produkcją wielobarwnych etykiet samoprzylepnych na roli, które obecnie stanowią około jedną trzecią jej produkcji. Reszta to opakowania miękkie. Firma obsługuje klientów z Polski, jak i zagranicy - jedna czwarta jej produkcji trafia na zachód Europy. Za takimi sukcesami idzie intensywny rozwój tego przedsiębiorstwa, który trwa nieustannie od wielu lat. Firma inwestuje nie tylko w swój park maszynowy (posiada obecnie m.in. 10 maszyn do drukowania firmy Nilpeter i własną przygotowalnię), ale także dostosowuje swoją ofertę do zmieniających się nieustannie wymagań rynku. 

Współpracę z Infosystems S.A. firma rozpoczęła już wiele lat temu, zyskując tym samym sprawny system do zarządzania przedsiębiorstwem.

Wdrożenie systemu iPackManager przebiegało sprawnie i trwało zaledwie kwartał.

Do najważniejszych korzyści jakie przynosi wdrożenie systemu należy przede wszystkim możliwość obsługi zleceń o tak dużej różnorodności, jaka charakteryzuje drukarnię Natalii. Również planowanie produkcji w systemie iPackManager jest możliwe na wiele miesięcy do przodu, a wszelkie zmiany dokonują się w nowym systemie automatycznie.

Nowy system umożliwia także znacznie lepsze zarządzanie firmą za sprawą udoskonalonych w nim analiz poprodukcyjnych.

 

Dowiedz się więcej

 

Ensocard Resilience - karton od firmy Stora Enso debiutuje na targach Interpack 2017

Stora Enso poinformowała właśnie o stworzeniu kolejnego nowego produktu – Ensocard Resilience – kartonu charakteryzującego się wysoką odpornością na rozdarcia. Został on wykonany z odnawialnej tektury, pokrytej obustronnie warstwą polietylenu – dzięki czemu charakteryzuje go odpowiednia wytrzymałość.

Zdaniem producenta Ensocard Resilience może z powodzeniem zastępować plastik, np. przy produkcji opakowań farmaceutycznych, które wymagają szczególnej ochrony przed dziećmi. Nowy karton ma obecnie swoją oficjalną premierę rynkową podczas odbywających się właśnie targów Interpack 2017 w Düsseldorfie. Stora Enso jest na nich obecna z własnym stoiskiem (nr B20 w pawilonie 9), na którym prezentowana jest pełna oferta działu Renewable Packaging, skierowana do projektantów, producentów i przetwórców opakowań, jak również do właścicieli marek.

Ensocard Resilience to specjalistyczny materiał opakowaniowy, stworzony przez Stora Enso z myślą o farmaceutykach, parafarmaceutykach, e-papierosach oraz innych produktach, które wymagają szczególnej ochrony przed dostępem ze strony dzieci.

Wg producenta - w kontekście zadrukowywania powierzchnia Ensocard Resilience posiada najwyższe parametry, umożliwiające właściwą komunikację graficzną i zamieszczenie czytelnej informacji o produkcie. Bazując na surowcach odnawialnych, karton ten jest atrakcyjną, proekologiczną alternatywą o niskim „śladzie węglowym”. Z tego względu, wg Stora Enso, może zastępować z powodzeniem surowce nieodnawialne, np. w zastosowaniach zdominowanych do tej pory przez plastik. Ensocard Resilience jest kierowany do właścicieli marek, którzy – z myślą o swoich produktach – poszukują proekologicznego, a zarazem atrakcyjnego wizualnie rozwiązania opakowaniowego.

 

Dowiedz się więcej

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Palety drewniane

Skrzynie drewniane 

Maszyna do pakowania małych paczek