Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Drukarnia Karton-Pak z kolejną naświetlarką Kodak!

W polskiej drukarni Karton-Pak z Nowej Soli została zainstalowana jubileuszowa, 21-tysięczna naświetlarka firmy Kodak – model Magnus VLF Q2400 z technologią Kodak SQUAREspot. To już drugie rozwiązanie CTP firmy Kodak w tym przedsiębiorstwie, specjalizującym się w produkcji opakowań jednostkowych z kartonów i tektur litych. Inwestycja ta jest kolejnym krokiem w realizacji planu rozwoju firmy, zakładającego wyposażenie jej drugiego zakładu produkcyjnego w najwyższej klasy technologie. Do codziennej produkcji drukarnia wykorzystuje płyty Kodaka – Electra XD.

Bardzo duże doświadczenie w produkcji opakowań oraz stosowanie nowoczesnych i zaawansowanych rozwiązań technologicznych powodują, że firma dorównuje czołowym firmom zagranicznym. Dowodem tego jest również jej imponujący rozwój w ostatnich latach nie tylko na rodzimym rynku, ale również dynamiczny wzrost eksportu produkowanych tu opakowań (obecnie to około 30% wartości sprzedaży).

Specjalnością firmy Karton-Pak są opakowania z tektury litej. Ich wygląd, precyzja wykonania oraz wysoka jakość nadruku odpowiadają potrzebom najbardziej wymagających klientów. Z uwagi na fakt, iż ich grono stanowią przede wszystkim firmy spożywcze z kraju i z zagranicy, Karton-Pak jest zobowiązany do przestrzegania bardzo rygorystycznych norm produkcji. 

Firma w swym bogatym portfolio oferuje tekturowe opakowania klapowe, dostarczane na płasko, opakowania wieczko-spód, displaye, multipacki, opakowania typu „sleeve”, a także wyroby niestandardowe. Mogą być one wyposażone w inserty, etykiety, kody QR, nadruk obustronny, posiadać lakier matowy lub UV. Priorytetem jest jakość, terminowość oraz indywidualne podejście, elastyczność w realizacji powierzonych firmie zleceń, a także ekologia. Sukces Karton-Paku w tym zakresie jest możliwy dzięki bazowaniu na najnowocześniejszych rozwiązaniach, jakimi obecnie dysponuje to prężnie działające przedsiębiorstwo. Wśród nich są dwie naświetlarki Kodak.

Powstanie nowego zakładu produkcyjnego o powierzchni 23 tys. m2 to przełomowy krok w rozwoju firmy Karton-Pak i strategii jaką założyła sobie na kilka następnych lat, ale jednocześnie wzrostu bezpieczeństwa firmy oraz jej klientów.

Zakupiona ostatnio naświetlarka Kodak Magnus VLF Q2400, bazująca na technologii Kodak SQUAREspot, wykorzystuje – podobnie jak poprzednia – płyty Kodak Electra XD, które potęgują sukces w zakresie naświetlania z wysoką jakością. To innowacyjne termiczne płyty CtP najnowszej generacji, gwarantujące wg producenta wysoką jakość nawet przy ekstremalnych nakładach sięgających 500 000 egzemplarzy, które osiągane są bez wypalania. Zdaniem firmy Kodak zapewniają wysoką rozdzielczość obrazu, właściwą wierność odwzorowania szczegółów, niezawodność i powtarzalność. Płyty odwzorowują rastry o liniaturze 450 lpi, a niska moc lasera potrzebna do ich naświetlenia zwiększa produktywność samej naświetlarki.

Dowiedz się więcej

 

I Międzynarodowe Targi Kooperacyjne Przemysłu Narzędziowo-Przetwórczego INNOFORM - podsumowanie!

W tym roku odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowych Targów Kooperacyjnych Przemysłu Narzędziowo-Przetwórczego INNOFORM. Wystawa, na którą już od dawna czekali przedsiębiorcy z branży narzędziowo-przetwórczej odniosła wielki sukces, spełniając przy tym również oczekiwania organizatorów.

Olbrzymie zainteresowanie Zwiedzających, bardzo atrakcyjna, specjalistyczna oferta Wystawców, premiery maszyn i prezentacja innowacyjnych technologii – tak w skrócie można podsumować pierwszą odsłonę targów INNOFORM.

Przez 3 targowe dni ofertę przedstawiło 150 firm m.in. z Polski, Niemiec, Czech, Włoch czy Szwajcarii, reprezentujących ponad 250 producentów narzędzi oraz urządzeń z całego świata. Targi przykuły uwagę nie tylko przedsiębiorców z województwa kujawsko-pomorskiego. W Bydgoskim Centrum Targowo-Wystawienniczym pojawili się Zwiedzający z najdalszych zakątków świata, m.in. Chin czy Indii. Dużym zainteresowaniem cieszyła się Konferencja Narzędziowo-Przetwórcza, zorganizowana przez Bydgoski Klaster Przemysłowy oraz jego członków. Uczestniczący w niej specjaliści podkreślali bardzo wysoki poziom merytoryczny wykładów oraz niezwykle interesujący zakres tematyczny. Istotnym elementem Targów była też Giełda Kooperacyjna, przygotowana przez Ośrodek Enterprise Europe Network przy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., podczas której przeprowadzono 70 spotkań pomiędzy 45 uczestnikami z Polski, Niemiec, Czech i Estonii.

Organizatorzy spotkali się z bardzo dużą ilością pozytywnych opinii. Wśród zadowolonych Wystawców z pewnością są przedstawiciele takich firm jak chociażby ABPLANALP, A. Marciniak OT, KNARR Vertrieb Gmbh czy Wadim Plast.

Kolejna edycja Międzynarodowych Targów Kooperacyjnych Przemysłu Narzędziowo-Przetwórczego INNOFORM odbędzie się w dniach 17-19 kwietnia 2018 r. w Bydgoskim Centrum Targowo-Wystawienniczym przy ul. Gdańskiej 187.  

 

Zobacz opinie Wystawców

 

iPackManager od Infosystems w firmie Masterpress

Masterpress S.A. jest przedsiębiorstwem, w którym firma Infosystems S.A. zrealizowała zupełnie nową strategię dotyczącą wdrożeń tworzonych przez siebie systemów zarządzania. Firma ta, działając na rynku poligraficznym od 18 lat, w ciągu zaledwie 5 miesięcy wdrożyła w olsztyńskiej drukarni pełny system iPackManager. Tak krótki czas implementacji jest rekordem nie tylko dla niej samej, ale także dla konkurencyjnych dostawców podobnych rozwiązań.

Masterpress S.A. to innowacyjne przedsiębiorstwo poligraficzne, które w swej ofercie posiada między innymi etykiety termokurczliwe (shrink sleeve), etykiety samoprzylepne jak i opakowania jednostkowe z tektury litej. Z usług firmy korzystają liczni producenci słynnych światowych marek, a opakowania wyprodukowane przez tę firmę można znaleźć na produktach sprzedawanych w całej Europie. Firma łączy różne technologie druku, tak aby uzyskać optymalny efekt końcowy, zgodny z preferencjami klienta oraz konkretnym projektem graficznym, co stanowiło dodatkowe wyzwanie podczas wdrażania systemu do zarządzania.

W świetle komercyjnych sukcesów i szybkiego rozwoju, jaki dokonywał się tu od wielu lat, firma postanowiła rozbudować i unowocześnić swoją drukarnię w Olsztynie, wprowadzając innowacje produktowe i procesowe. Jedną z nich jest wdrożony przez firmę Infosystems - system iPackManager.

Infosystems przede wszystkim oferuje bardzo krótki czas wdrożenia. Jest to efekt nowej strategii – z jednej strony firma proponuje systemy dopasowane do potrzeb i specyfiki drukarń w zależności od ich specjalizacji, z drugiej - wdraża systemy możliwie sprawnie i efektywnie. 

Oprócz szybkiego okresu wdrożenia firmę Infosystems wyróżnia także doświadczenie zdobyte podczas wdrożeń w dużych drukarniach opakowaniowych, a więc o takiej samej lub podobnej specyfice jak Masterpress. Funkcjonalność systemu iPackManager opracowana specjalnie dla branży opakowaniowej daje gwarancję, że w trakcie rozwoju firmy system jest już gotowy na kolejne wyzwania, które mogą się pojawić przed producentem opakowań. Wtedy konsultanci Infosystems z łatwością będą mogli skonfigurować dodatkowe funkcje w posiadanym już przez drukarnię systemie.

Wdrożony przez firmę Infosystems iPackManager jest wyposażony w narzędzia wspierające pracę wszystkich osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie – od handlowców, poprzez technologów i grafików, po pracowników działów produkcji, logistyki, magazynu i kontrolerów jakości. Jego wdrożenie usprawnia współpracę pomiędzy nimi, ujednolica obieg dokumentów, standaryzuje procedury obowiązujące w firmie przyczyniając się do poprawy efektywności całej organizacji. Jest również optymalnym narzędziem dla zarządzających. Dostarcza danych ułatwiających podejmowanie decyzji we wszystkich kluczowych obszarach działania firmy – zarówno handlowych, inwestycyjnych jak również kadrowych.

iPackManager może przynieść drukarniom także szereg pozytywnych efektów, które przekładają się wprost na ich codzienną działalność, konkurencyjność, a także otwiera przed nimi zupełnie nowe możliwości, czego dowodem jest działalność firmy Masterpress. Do najważniejszych z nich należy precyzyjne obliczanie planowanych i rzeczywistych kosztów z możliwością wyliczenia także kosztu przypadającego na jeden użytek. Kolejną wartością, jaką może uzyskać firma po wdrożeniu systemu iPackManager, jest możliwość kontroli pracowników jej działów produkcji i obsługi klienta. System dostarcza im także rzetelnych informacji niezbędnych do poprawy wydajności. Jest to możliwe dzięki wprowadzanym danym i wskaźnikom, jakie generuje. iPackManager zapewnia także pełną integrację poszczególnych jego modułów w ramach wspólnej bazy danych. W rezultacie każda informacja jest tylko raz wprowadzana do systemu i może być tu wykorzystana i przetwarzana przez wszystkich użytkowników równolegle, co usprawnia całościowe zarządzanie przedsiębiorstwem. Co więcej - nieskomplikowana i przyjazna obsługa systemu iPackManager sprawia, że dzięki zastosowanym interfejsom pracownicy drukarni mogą poruszać się w systemie w sposób przejrzysty, a do jego obsługi nie są wymagane żadne specjalistyczne wykształcenie ani wiedza informatyczna.

Posiadanie systemu skraca czas przestojów spowodowanych ewentualnymi awariami, regulacjami, konserwacją maszyn itp. Dzięki temu drukarnia zmniejsza odpad, jaki powstaje podczas ich przyrządów i rozruchu, a także skraca czas przyrządu i przezbrojenia. System ma także wpływ na poprawę efektywności ich wykorzystania, a także – co również przekłada się na konkretne oszczędności - na efektywność pracy ich operatorów. Pozwala też na zmniejszenie zapasów surowców do produkcji, a co za tym idzie - zmniejszenie zapotrzebowania drukarni na powierzchnię magazynową. 

 

Dowiedz się więcej

 

DRUKARNIA TAKT czterokrotnie nagrodzona przez Polską Izbę Druku!

20 maja w Warszawie w hotelu The Westin Warsaw odbył się doroczny Bal Polskiej Izby Druku, na którym miała miejsce Gala XVIII edycji konkursu o nagrodę Złotego Gryfa.

Złoty Gryf to nagroda w konkursie na najlepszy pod względem technicznym i jakościowym produkt poligraficzny (w danej kategorii) organizowany przez Polską Izbę Druku - jedyną ogólnopolską organizację samorządową drukarzy, która chroni interesów polskich drukarzy.

W tym roku w wydarzeniu wzięło udział 163 reprezentantów wszystkich specjalizacji i miejsc pracy związanych z branżą poligraficzną.

Jury Konkursu w składzie: Przewodniczący Jerzy Petriaszwili (IMiP PW), Ryszard Czekała (Polska Izba Druku), Piotr Dobrołęcki V-ce Przewodniczący (Polska Izba Książki), Bernard Jóźwiak (Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego), Maciej Hoffman (Izba Wydawców Prasy), Beata Pyś-Skrońska (Polska Izba Opakowań), Andrzej Rowicki (Ekspert fleksograf), Andrzej Tomaszewski (COBRPP) i Bogdan Wyrzykowski (SiMP) na swoim kwietniowym posiedzeniu po zapoznaniu się z pracami nadesłanymi na konkurs, postanowiło przyznać statuetki Złotego Gryfa.

W trzech kategoriach statuetki trafiły w ręce DRUKARNI TAKT:

- Kategoria: Produkt wielobarwny w oprawie złożonej - „Marillion”
- Kategoria: Produkt informacyjno-reklamowy - „Ostatnia Rodzina”
- Kategoria: Opakowanie z nadrukiem - „Wajda”  

Punktem kulminacyjnym Gali było wręczenie statuetki DIAMENTOWY GRYF - trzykrotnemu laureatowi nagrody ZŁOTY GRYF, którą zasłużenie otrzymała po raz kolejny DRUKARNIA TAKT.

Ponadto dodatkowa produkcja zgłoszona przez firmę, została nominowana do nagrody głównej – FISZ EMADE TWORZYWO oraz opatrzona dyplomem.
 

Więcej o DRUKARNI TAKT

 

StandOUT. INTERPACK 2017 - znamy wyniki konkursu! Poznaj Laureatów!

Jednym z ważniejszych aspektów dla firmy działającej globalnie i prezentującej się na prestiżowych, międzynarodowych targach jest świadome komunikowanie kompetencji i wyróżnianie się poprzez swoje mocne strony. Portal Exspace.pl wspiera polskich wystawców poprzez organizację konkursu StandOUT. – konkursu na stoiska, które poprawiają standardy architektury i wzornictwa w branży wystawienniczej. Jego celem jest promocja marek i oferty produktowej polskich firm, których prezentacje wyróżniają się na największych imprezach wystawienniczych w Europie i w Polsce.

26 maja poznaliśmy Laureatów 45. Edycji StandOUT. Interpack 2017, największych i najważniejszych w branży opakowaniowej targów na świecie, które miejsce miały w dniach 4-10 maja br. w Düsseldorfie. 37 polskich firm, które eksperci z branży wystawienniczej współpracujący z portalem Exspace.pl zaprosili do udziału w StandOUT. Interpack 2017 – w ciągu 14 dni trwania głosowania – odwiedziło 1550 osób.

Portal Opakowania.com.pl miał przyjemność objąć patronatem powyższe wydarzenie.

Zwycięzcami konkursu - najładniejszymi polskimi stoiskami targów Interpack 2017 - głosami użytkowników portalu Exspace.pl zostały wybrane stoiska firm:

I. Miejsce - firma Urliński
II. Miejsce - firma Wilk Group
III. Miejsce - firma Kram 

Prestiżowe Wyróżnienia Honorowe przyznawane przez Kapitułę Konkursu pod przewodnictwem arch. Urszuli Kałużnej, redaktor naczelnej portalu Exspace.pl otrzymały firmy: Hellopak, Toolco, Masterpress, ABA, Etisoft, Bogucki Folie.

Laureatom i Finalistom serdecznie gratulujemy!

StandOUT. realizowany jest przez portal Exspace.pl od roku 2012. Fakt, że StandOUT. odbywa się wirtualnie sprawia, że grono głosujących jest bardzo zróżnicowane branżowo i daleko wykracza poza temat danej wystawy. W czterdziestu pięciu edycjach platformę StandOUT. odwiedziło ponad 110 000 osób.

 

Zobacz szczegółowe wyniki konkursu StandOUT. Interpack 2017

 

Grupa RAJA z przychodem ponad 500 mln Euro w 2016 roku

Grupa RAJA, główny europejski dystrybutor materiałów opakowaniowych i wyposażenia dla firm – do której przynależy spółka RAJAPACK Polska – osiągnęła w ubiegłym roku łączny przychód w wysokości 502 mln EUR, co daje wzrost na poziomie 6%. Filie grupy, umiejscowione w 18 krajach, odnotowały wzrost w wysokości 10%.

Działalność wszystkich filii oparta jest na jednakowych wartościach i zasadach. Fundamentem jest wielokanałowa strategia sprzedaży za pośrednictwem katalogu i strony internetowej oraz lokalnych zespołów handlowych dostępnych pod telefonem i działających w terenie. Wszystkie oddziały oferują zróżnicowany asortyment, krótki czas dostawy (do 24H), bardzo duży wybór produktów dostępnych od ręki, a także specjalny pakiet usług dla Klientów Kluczowych.

Firma RAJA od początku inwestuje w rozbudowę sieci spółek. Oddziały te odpowiadają za 40% całego obrotu. Polska filia została założona w 2010 roku. Rok 2016 przyniósł dwa nowe oddziały na Słowacji i w Portugalii. Ekspansja ma na celu zdobywanie nowych udziałów rynkowych, a także pozyskiwanie kolejnych klientów. Obok wielokanałowej strategii sprzedaży, firma kładzie duży nacisk na stałą rozbudowę oferty produktowej.

W ramach projektu RAJAMarket firma wprowadziła w ubiegłym roku dwie specjalistyczne linie produktów skierowane dla konkretnych grup klientów: RAJAPro i RAJABoutique. Linie dedykowane wprowadziły oddziały we Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Holandii, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Produkty można zamawiać za pośrednictwem katalogów oraz zakładek na głównych stronach internetowych filii. Oferta obydwu linii dostępna jest również w Polsce.

RAJABoutique to linia artykułów ozdobnych, wśród których znajdują się torby, pudełka, papier do pakowania oraz pełna gama opakowań ochronnych i wysyłkowych. RAJAPro natomiast skupia urządzenia magazynowe (wózki paletowe, wózki  transportowe, skrzynie paletowe itp.), produkty do przechowywania (pojemniki, regały magazynowe, szafki itp.), jak również maszyny i systemy do pakowania dla logistyki i dystrybucji.

W roku 2016 nadal rozwijane były usługi związane z opakowaniami personalizowanymi. W odpowiedzi na dynamiczny rozwój branży e-commerce, która na różne sposoby stara się kreować markę, RAJA oferuje kompletną gamę opakowań na wymiar i z nadrukiem. Personalizacja pudełek, etykiet czy torebek łączy ze sobą doskonałą ochronę i bezpieczeństwo produktów oraz jakość prezentacji. Czynniki te sprawiają, że otrzymana przez klienta paczka pomaga budować pozytywne doświadczenie zakupowe i wpływa na postrzeganie sklepu.

Uruchomiona w 2006 roku pod patronatem Fondation de France, Fundacja RAJA-Danièle Marcovici od dziesięciu lat wspiera działania solidarnościowe na rzecz kobiet we Francji i na całym świecie. W ubiegłym roku, 6 grudnia w Paryżu odbyła się uroczystość poświęcona rozwojowi i działaniom, które tworzyły historię fundacji. Z tej okazji 5 projektów charytatywnych otrzymało nagrody Women’s Awards 2016 r. i aż 80 000 EUR dofinansowania.

 

Więcej o RAJAPACK

 

Stora Enso z wynikami za 1. kwartał 2017 roku

Stora Enso poinformowała o wynikach za 1. kwartał 2017 r. Po raz pierwszy od pięciu lat firma odnotowała wzrost kwartalnych przychodów ze sprzedaży: w pierwszych trzech miesiącach br. wyniosły one 2 497 mln euro (przy 2 445 mln euro w analogicznym okresie 2016 r.). Według kierownictwa firmy jest to bezpośredni efekt realizowanego konsekwentnie od kilku lat procesu przekształcania Stora Enso w przedsiębiorstwo bazujące na surowcach odnawialnych. Koszty z tym związane (m.in. wydatki inwestycyjne i zwiększające innowacyjność poszczególnych działów koncernu), jak również redukcja cen celulozy i papierów wpłynęły na obniżenie zysku operacyjnego EBIT – w pierwszym kwartale 2017 r. wyniósł on 215 mln euro.

Zysk operacyjny EBIT zmalał w omawianym okresie – w porównaniu z 1. kwartałem 2016 r. – o 33 mln euro, na co wpływ miały przede wszystkim niższe ceny celulozy i papierów, koszty związane z rozruchem nowo uruchamianych bądź zmodyfikowanych maszyn (w zakładach w Beihai, Murowie oraz Varkaus), jak również inne wydatki wiążące się z procesem przekształcania spółki (m.in. inwestycje w sektory rokujące wzrosty oraz zwiększające innowacyjność rozwiązań oferowanych przez firmę).

W chińskim Beihai, zgodnie z planem, a nawet go wyprzedzając, przebiega rozruch maszyny produkującej tekturę. W 1. kwartale br. do klientów trafiły pierwsze partie tektury do produkcji opakowań na płyny oraz powlekanej, niebielonej tektury typu kraft (CUK).

Kolejne kroki procesu transformacji to uruchomienie w zakładach Varkaus w Finlandii produkcji tektury typu kraft oraz drewnianych elementów budowlanych.

- „Planujemy wciąż inwestować, by wyjść naprzeciw rosnącemu w skali globalnej zapotrzebowaniu na nasze produkty – zapewnia CEO firmy Stora Enso. – Przeznaczymy 28 mln euro na rozwój zakładu w Heinola w Finlandii, produkującego tekturę falistą. Inwestycja ma na celu zwiększenie mocy produkcyjnych tej fabryki, a także jakości wytwarzanej tam tektury AvantFlute SC, dedykowanej szczególnie wymagającym aplikacjom opakowaniowym. Okres dla tego typu inwestycji jest właściwy, gdyż oczekujemy dalszego zwiększenia popytu na wysokiej jakości tektury faliste, przeznaczone do produkcji opakowań na żywność, owoce i warzywa”.

Prezes Stora Enso wspomniał też o zaanonsowanych w 1. kwartale br. planach restrukturyzacji zakładów Kvarnsveden w Szwecji:

- „Rozpoczęliśmy rozmowy z pracownikami tej fabryki, które dotyczą m.in. całkowitego wyłączenia z produkcji maszyny papierniczej PM8 przed końcem 2. kwartału br. Projekt zakłada uzyskanie rocznych oszczędności rzędu 12 mln euro, a jego głównym celem jest podniesienie konkurencyjności naszych szwedzkich zakładów”.

Sporo miejsca w komunikacie poświęcono zaangażowaniu Stora Enso w organizację odbywających się niedawno w Lahti mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym, przypadających na 100-lecie odzyskania niepodległości przez Finlandię. 

 

Więcej o Stora Enso

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

MCO 5000 innowacyjna linia do laminacji i powlekania firmy KROENERT

Folia LDPE termokurczliwa wielkogabarytowa

Automat do pakowania BVM COMPACTA Genius Servo 5015