Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Papier FlyoBrite do produkcji materiałów reklamowych od Stora Enso

Stora Enso poinformowała o wprowadzeniu na rynek FlyoBrite - nowego papieru, który jest odpowiedzią na stale rosnące oczekiwania klientów z segmentu sprzedaży detalicznej.

Papier FlyoBrite w 100% bazuje na włóknach pochodzących z recyklingu, oferując jednocześnie odpowiedni poziom jasności i gładkości, które to mają wpływ na właściwy połysk i żywotność kolorystyczną reprodukowanych obrazów.

Dla współczesnych firm, które zajmują sią sprzedażą, to właśnie koszty związane z transportem są jednymi z największych obciążeń. Mniejsza pulchność FlyoBrite sprawia, że na daną partię produktu przypada mniejsza liczba rolek papieru. Za sprawą jego cienkości, stosowanie FlyoBrite może – jak zapewnia Stora Enso – przynieść oszczędności rzędu 20% w stosunku do alternatywnych rozwiązań, bazujących na włóknach pierwotnych.

Nowy produkt z rodziny Flyo to wykańczany maszynowo, niepowlekany papier błyszczący o bardzo wysokim poziomie jasności. Cechuje go również ponadstandardowa gładkość, która powoduje, że wydrukowany na FlyoBrite obraz czy ilustracja charakteryzuje się wysokim połyskiem. Z kolei na odpowiednią żywotność kolorystyczną duży wpływ mają lepsze właściwości papieru w kontekście przylegania farby i drukowności. Dzięki temu oferuje on wysoki poziom jakości, istotny przy produktach, które mają się sprzedać w relatywnie krótkim czasie. 

Papiery FlyoBrite mogą być zadrukowywane w zwojowych maszynach offsetowych bądź wklęsłodrukowych. Wśród typowych jego zastosowań producent wymienia ulotki reklamowe i dodatki do prasy. FlyoBrite jest dostępny w następujących gramaturach: 40; 42,5; 45 oraz 48,8 g/m2. Jest on produkowany w zakładach Stora Enso w Sachsen i posiada liczne certyfikaty środowiskowe, m.in. ISO 140001, OHSAS, FSC i PEFC, Blue Angel, EU Ecolabel.

 

Dowiedz się więcej

 

Blister bez tworzyw sztucznych!

Jeden z popularniejszych rodzajów opakowań na świecie — blister — może być teraz wytwarzany całkowicie z kartonu. Dwie główne korzyści takiego rozwiązania to redukcja negatywnego wpływu na środowisko oraz łatwość, z jaką można otworzyć opakowanie.

Blistry zazwyczaj wiszą w sklepach na wieszakach. Charakteryzuje je kartonowy spód oraz przezroczyste tworzywo sztuczne w przedniej części, co umożliwia przedstawianie produktów klientom.

W celu poprawy wydajności środowiskowej opakowania oraz ułatwienia jego otwierania, norweski oddział Moltzaus opracował Cefapac. Nowe opakowanie już ma na koncie wiele nagród. 

Z uwagi na dużą trudność w otwieraniu plastikowych blistrów, podstawowym założeniem było zastąpienie tworzywa sztucznego kartonem. Unikatową właściwością rozwiązania Cefapac jest zastąpienie wszystkich tradycyjnych zagięć perforacjami, które zapewniają pożądaną łatwość otwierania.

Niemniej użycie perforacji w miejscu zagięć stwarza ryzyko, że tego typu połączenie nie będzie dostatecznie dobrze chronić zawartości opakowania. Dlatego też niezwykle ważny jest wybór odpowiedniego kartonu. 

Kolejną zaletą wyprodukowanych do tej pory opakowań Moltzau jest fakt, że perforacje umożliwiają zwiększenie prędkości na liniach napełniania w porównaniu z liniami korzystającymi z przerw w opakowaniach z zagięciami.

Światowy lider w zakresie produkcji wosków narciarskich, firma Swix, obecnie używa opakowań Cefapac dla części swoich wosków i planuje rozszerzyć współpracę w tym zakresie. Innymi już dostępnymi na rynku produktami w opakowaniach Cefapac są opatrunki i leki sprzedawane bez recepty.

Jesienią 2015 r. opakowanie Cefapac otrzymało skandynawską nagrodę w branży opakowaniowej, Scanstar. W roku 2017 opakowanie otrzyma nagrodę WorldStar od organizacji World Packaging Organisation.

Jako projektant opakowania Eirik Faukland zyskał szczere uznanie przedstawicieli szwedzkich i norweskich stowarzyszeń ds. reumatologii, które reprezentują osoby cierpiące na reumatyzm. Stowarzyszenia aktywnie zachęcają firmy w branży opakowaniowej do opracowywania rozwiązań, które pomogą jeszcze bardziej ułatwić otwieranie. 

 

Dowiedz się więcej

 

Targi interpack 2017 - podsumowanie

Targi interpack 2017 to największe na świecie targi zarówno dla branży opakowań jak i spokrewnionego z nią przemysłu procesowego. Tegoroczna edycja targów odnotowała rekordowy udział 2 865 przedsiębiorstw, ciesząc się ogromnym zainteresowaniem jeszcze przed rozpoczęciem. Rekordowa była również ilość odwiedzających, wynosząca 170 500, z czego większość przybyła do Düsseldorfu zza granicy.

Bardzo duża frekwencja niemieckich i światowych fachowców pochodzących ze 168 państw na targach interpack 2017 to powód do zadowolenia dla wystawców cieszących się z ewentualnych transakcji. Dla odwiedzających była to z kolei okazja do zapoznania się z bogatą ofertą międzynarodowych rozwiązań. Zadowolenie uczestników targów widoczne jest po ich ocenie: według oficjalnych danych prawie 98% ankietowanych było zadowolonych i bardzo zadowolonych z udziału w targach interpack 2017. Dużym zainteresowaniem cieszyły się wszystkie prezentowane na targach dziedziny, przy czym w przypadku produkcji materiałów opakowaniowych to zainteresowanie w porównaniu z poprzednią imprezą targową znacząco wzrosło.

Jednym z popularniejszych aspektów poruszanych na targach była postępująca cyfryzacja procesu produkcyjnego w kierunku przemysłu aplikacji 4.0. W takim sensie połączona w sieć produkcja umożliwia na przykład ekonomiczne wytwarzanie spersonalizowanych opakowań czy zagwarantowanie monitorowania pochodzenia. Modułowy design maszyn opakowaniowych i linii produkcyjnych oraz optymalizacja obsługi cyfrowej odgrywają ponadto istotną rolę w zmniejszeniu stopnia złożoności produkcji oraz umożliwiają osiągnięcie największego stopnia elastyczności w zmianie wielkości czy wariantów produkcji. Aby lepiej radzić sobie ze złożonością procesu produkcji maszyn i instalacji oraz w dziedzinie szkoleń i eksploatacji, niektóre firmy wykorzystują aplikacje Virtual Reality, które całościowo podchodzą do maszyn czy instalacji. Istotny na targach interpack 2017 był również temat trwałości. Przedsiębiorcy zaprezentowali udoskonaloną wydajność surowców zarówno w odniesieniu do użytego materiału o coraz cieńszych ściankach, ale również w procesie produkcyjnym. Zwiększonym zainteresowaniem cieszyły się także alternatywne materiały opakowaniowe.

Innowacje w dziedzinie przemysłu 4.0 zostały zaprezentowane nie tylko przez wystawców. Przygotowany we współpracy ze Związkiem Niemieckich Producentów Maszyn i Instalacji pokaz specjalny o tej samej nazwie, co targi - interpack - to wizualizacja najnowszych koncepcji i rozwiązań, która z zachwytem została przyjęta przez odwiedzających. Dużym powodzeniem i zainteresowaniem publiczności cieszył się tzw. demonstrator „smart4i“, produkujący i pakujący spersonalizowane power banki. Cały proces: od momentu złożenia zamówienia online, aż do monitorowania pochodzenia, odbywał się cyfrowo. Ponadto samo urządzenie zostało zaprojektowane przez współpracujące ze sobą i połączone w sieć uniwersytety, a następnie - przy pomocy wirtualnego bliźniaka - w rekordowym czasie wyprodukowane.

Sześć lat po stworzeniu SAVE FOOD powstała inicjatywa stworzenia szerokiego sojuszu, w skład którego wchodziłoby ponad 850 międzynarodowych członków reprezentujących przemysł, zrzeszenia, organizacje pozarządowe i instytucje badawcze. Kamieniem milowym tejże inicjatywy był kongres SAVE FOOD na targach interpack, który w swym trzecim wydaniu 4 maja został przez uczestników pochwalony za zaprezentowane szerokie horyzonty tematyczne. Kongres ten wyłonił się z wielowymiarowego podejścia do tematu strat i marnotrawienia żywności. W kongresie udział wzięli: Vytenis Andriukaitis, Komisarz UE ds. Zdrowia i Bezpieczeństwa Żywności, Gargi Kaul, Joint Secretary & Financial Adviser ds. przemysłu przetwarzania żywności w hinduskim ministerstwie, wysokiej rangi politycy i mówcy oraz naukowcy, działacze NGO i przedstawiciele przemysłu. Podczas kongresu koncentrowano się na globalnym postrzeganiu ww. problemu, narodowych odmiennościach i uwarunkowaniach, głównie w odniesieniu do Indii. Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) przedstawiła wyniki sfinansowanych dzięki tej inicjatywie i przeprowadzonych w Indiach badań, mających na celu rozpoznanie mechanizmów strat podstawowych środków spożywczych oraz wypracowanie właściwych rozwiązań.

W ramach kongresu partnerzy SAVE FOOD Messe Düsseldorf i FAO podpisali Memorandum of Understanding (protokół uzgodnień) w celu podjęcia współpracy na kolejne 4 lata.

Tematyce SAVE FOOD w ramach targów interpack 2017 poświęcony był także pokaz specjalny innovationparc, który prezentował praktyczne rozwiązania w zakresie zmniejszenia strat i marnotrawstwa żywności. Tematem tym zajmowali się również finaliści i zwycięzcy WorldStar Awards World Packaging Organisation (WPO). Wśród nagrodzonych rozwiązań znalazły się torebki z tworzywa sztucznego na owoce, które dzięki wbudowanym pochłaniaczom etylenu mogą znacznie wydłużyć przydatność do spożycia przechowywanych w nich produktów.

Poprawiona w roku 2017 koncepcja „components – special trade fair by interpack“ została bardzo pozytywnie przyjęta przez odwiedzających i dobrze oceniona przez wystawców.

Kolejne targi interpack odbędą się za trzy lata w maju 2020 roku w Düsseldorfie. Do dyspozycji gości oddane zostanie nowe wejście Süd (Południe) i nowa hala 1. Konkretny termin będzie znany w późniejszym czasie.

 

Dowiedz się więcej

 

Zmiany w zarządzie BOP i BOPS

Jaap Rabou z LyondellBasell został powołany przez Basell Europe Holdings B.V. na stanowisko Członka Zarządu i Dyrektora Sprzedaży w Basell Orlen Polyolefins Sp. z o.o. (BOP). Będzie on równocześnie pełnił funkcję Prezesa Zarządu Basell Orlen Polyolefins Sprzedaż Sp. z o.o. (BOPS) i z dniem 01 czerwca 2017 roku zastąpi Päivi Helenę Huovinen, która piastuje te stanowiska w BOP i BOPS od grudnia 2013 roku.

Jaap Rabou jest obecnie Menedżerem ds. Marketingu oraz Aktywów w zakresie Polietylenu i Aplikacji Foliowych. Pracując w LyondellBasell od 2012 roku, zdobył doświadczenie zarówno w obszarze biznesu polietylenowego, jak i polipropylenowego w Europie. Wcześniej pracował on w firmach: Momentive oraz GE Bayer Silicones. Jaap Rabou jest absolwentem Uniwersytetu w Twente w Holandii, gdzie otrzymał tytuł magistra inżyniera na kierunku administracji biznesowej w zakresie zarządzania międzynarodowego oraz obronił licencjat z inżynierii przemysłowej i zarządzania. Ukończył także kurs polityki międzynarodowej na Uniwersytecie w Bergen w Norwegii. Jaap Rabou pochodzi z Holandii.

Päivi Helena Huovinen obejmie stanowisko Wicedyrektora ds. Propylenu w Europie i będzie pracować w biurze LyondellBasell w Rotterdamie. Pozostały skład Zarządu BOP stanowią: Joseph Tanner – Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny, Piotr Żehaluk – Członek Zarządu i Dyrektor ds. Produkcji oraz Tomasz Szymański – Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy.

 

Więcej o Basell Orlen Polyolefins

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

System pakowania zbiorczego tray & lid

Zgrzewarka impulsowa AUDION SEALBOY MAGNETA

Taśmy poliestrowe tkane NARROSTRAP

Kosze siatkowe, pojemniki gitterbox