Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Badania dotyczące atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych sponsorowane przez API Group

Z badań przeprowadzonych wspólnie przez firmę Package InSight i Uniwersytet Clemson z Karoliny Południowej (USA) wynika, że zastosowanie atrakcyjnych wizualnie folii i laminatów do produkcji opakowań ma ogromny wpływ na finalne decyzje konsumentów o zakupie. Sponsorowany przez API Group projekt badawczy, noszący tytuł „Wpływ opakowania na postrzeganie marki”, prezentuje preferencje konsumentów względem opakowań czekoladowych, uszlachetnionych wcześniej folią bądź laminatem.

Badania przeprowadzone zostały na Uniwersytecie Clemson, w specjalnie zaprojektowanym „laboratorium zachowań konsumenta” – CUshop Consumer Experience Laboratory. Wzięło w nich udział około 70 uczestników, a oceniany był wpływ na ich zachowanie zastosowanych w opakowaniach materiałów metalizowanych. W ramach badania każdy z potencjalnych nabywców zakładał specjalne okulary śledzące ruch gałek ocznych podczas procesu wzrokowego „wybierania” produktów z wirtualnej półki sklepowej. Na tej podstawie grupa badawcza analizowała podświadome sygnały wysyłane przez konsumentów, oceniające ich zachowanie i decyzje zakupowe.

Badania dotyczyły wybranych marek czekoladowych z Belgii i Szwecji, do których opakowania dostarczono zarówno w wersji standardowej, jak też metalizowanej. Jak się okazało, na te drugie konsumenci zwracali uwagę zdecydowanie częściej, dłużej też ich wzrok koncentrowany był na produkcie uszlachetnionym. Także w kontekście decyzji o wyborze finalnym tj. „zakupie” - opakowania metalizowane były wskazywane częściej niż ich identyczne, aczkolwiek nieuszlachetnione odpowiedniki.

Późniejsze rozmowy z uczestnikami badań dostarczyły kolejnych informacji o przesłankach dla dokonywanych wyborów. Okazało się, że opakowania wykonane z użyciem folii bądź laminatów postrzegane były jako produkty klasy premium, oferujące wyższą jakość. Przykładowe wypowiedzi badanych osób wskazywały, że „wersja z wytłoczoną folią wyglądała bardziej elegancko i ekspresyjnie” i świadczyła o tym, że mamy do czynienia z produktem wyższej klasy, w którym zadbano o każdy szczegół.

 

Dowiedz się więcej

 

Smurfit Kappa z nowym produktem Bag-in-Box dla olejów silnikowych

Smurfit Kappa wprowadziła na rynek nowy rodzaj ekologicznego opakowania dla olejów silnikowych. Nowy produkt Bag-in-Box, specjalnie zaprojektowany dla przemysłu motoryzacyjnego, chroni i konserwuje olej.

Olej silnikowy zazwyczaj był przechowywany w plastikowych butelkach, które zużywają około 85% więcej materiału niż proponowane nowe rozwiązanie Bag-in-Box. 

Innowacyjna nowa konstrukcja zapewnia łatwiejsze i bardziej precyzyjne nalewanie oleju oraz minimalizuje prawdopodobieństwo rozlania. Wzmocniony worek wewnątrz kartonu wykonany jest z unikalnego połączenia folii polietylenowej i nylonowej, co zapobiega rozprzestrzenianiu się zapachu i przenikaniu cząstek oleju. Dzięki zastosowaniu mocnych zgrzewów i mocnej folii, worek wykazuje również bardzo dobrą wytrzymałość na pękanie pod wpływem zginania.

Nowy produkt Bag-in-Box doskonale nadaje się do użytkowania w warsztatach samochodowych - eliminuje konieczność składowania plastikowych pojemników lub ciężkich kanistrów, które zajmują dużo miejsca. Oleje silnikowe w opakowaniach Bag-in-Box można łatwo wyeksponować na regale wraz z innym asortymentem.

Dostarczanie opakowań ułożonych na płasko ma wpływ również na zminimalizowanie i zoptymalizowanie paletyzacji i transportu. Pełne opakowania Bag-in-Box zajmują o około 9% mniej powierzchni w porównaniu z plastikowymi kanistrami i zużywają o około 85% mniej materiału niż sztywne plastikowe pojemniki. Oddzielenie worka od kartonu, który może zostać w całości poddany recyklingowi, jest niezwykle łatwe.

 

Więcej o Smurfit Kappa

 

Ensocoat od Stora Enso z debiutem na targach Interpack 2017

Nowa wersja kartonu Ensocoat została oficjalnie wprowadzona do sprzedaży przez firmę Stora Enso podczas odbywających się niedawno targów Interpack 2017 w Düsseldorfie. Stworzone z udziałem Ensocoat opakowania oferują wysoki poziom atrakcyjności wizualnej. Nowy karton wyróżnia się wyższą niż dotychczas białością, a jego szczególny odcień spełnia coraz bardziej rygorystyczne wymagania ze strony producentów opakowań luksusowych oraz przedstawicieli branży poligraficznej.

Opakowania dla produktów luksusowych są zazwyczaj poddawane różnego rodzaju uszlachetnieniom, m.in. tłoczeniu folią czy metalizacji. Stosowanie tego typu procesów wymaga od podłoża odpowiedniego poziomu gładkości, białości i możliwości w kontekście zginania. Odpowiedzią Stora Enso wobec tych oczekiwań rynkowych jest nowa, wzbogacona wersja kartonu Ensocoat. Powstała ona w oparciu o uzyskane od klientów opinie i doświadczenia. Biorąc pod uwagę jego najczęstsze zastosowania, zoptymalizowano tu przede wszystkim białość i jasność kartonu, co ma wpłynąć na jego walory estetyczne.

Ensocoat należy do kartonów kategorii SBS, która uwzględnia podłoża charakteryzujące się najwyższą jakością. Wytwarzany jest on w całości z włókien pierwotnych, w procesie realizowanym z udziałem bioenergii, co stanowi o wysokim stopniu jego proekologiczności. Karton ten jest powszechnie wykorzystywany przy produkcji opakowań na produkty luksusowe, np.: kosmetyki, perfumy, wyroby alkoholowe oraz czekolady. Drugim obszarem jego zastosowań są aplikacje graficzne, m.in. materiały biurowe, okładki, karty czy kalendarze.

Podczas targów Interpack 2017 na stoisku Stora Enso dostępne były liczne próbki zleceń wykonanych – przy użyciu różnych technik drukowania – z udziałem Ensocoat. Wyświetlane były także filmy, zaś artyści sztuki papierniczej, m.in. Jule Waibel, prezentowali jego niebanalne możliwości, choćby pod względem zginania, nadawania nowych kształtów i tworzenia z kartonu unikalnych kreacji modowych.

Wzbogacona wersja kartonu została wprowadzona na rynek pod hasłem „Stworzony z myślą o luksusie” („Commit to Luxury”).

 

Więcej o Stora Enso

 

API Group rozbudowuje potencjał produkcyjny zakładów w Livingston

Firma API Group poinformowała o zainwestowaniu 500 tys. funtów w rozbudowę swoich zakładów produkcyjnych w Livingston w Szkocji. Środki zostały przeznaczone na zwiększenie potencjału fabryki w zakresie wytwarzania wysokiej jakości materiałów holograficznych wykorzystywanych przy uszlachetnianiu i wzbogacaniu opakowań.

Inwestycja była następstwem wydzielenia w ub.r. ze struktur API Group działu zajmującego się produkcją materiałów holograficznych wykorzystywanych przy wszelkiego rodzaju zabezpieczeniach. Stanowiła jednocześnie część kompleksowego programu rozbudowy zakładów w Livingston, który miał zwiększyć ich możliwości w zakresie wytwarzania podłoży holograficznych i folii do tłoczenia, pozwalając jednocześnie na stworzenie nowych miejsc pracy w tej fabryce.

Zakończona przed zaplanowanym terminem inwestycja spowodowała, że szkocki zakład jest obecnie kluczową w europejskich strukturach API jednostką produkującą tego rodzaju podłoża. Tym samym firma znacząco zwiększyła swoje możliwości w zakresie obsługi klientów z branży opakowaniowej, oczekujących najwyższej jakości materiałów wzbogacających ich produkty. Są one wytwarzane w Livingston na trzech oddzielnie funkcjonujących liniach powlekających oraz w dedykowanej wytłaczarce.

Poza inwestycjami w rozbudowę mocy produkcyjnych, w zakładach Livingston wdrożono również działania, przyczyniające się do poprawy czasu realizacji zamówień oraz zapewniające zgodność z najlepszymi praktykami. Tym samym fabryka wychodzi naprzeciw wymagającym standardom rynkowym pod względem jakości i zaawansowania technologicznego, oferowanych przez API materiałów holograficznych. Firma podkreśla też, że dzięki tej inwestycji pracownicy jej szkockiego zakładu, zaangażowani bezpośrednio w proces produkcji różnorodnych folii i laminatów wchodzących w skład oferty API Group, mają szansę udoskonalać swoje kwalifikacje.

 

Dowiedz się więcej

 

Roczny obrót Schumacher Packaging po raz pierwszy powyżej 500 mln euro

Roczny obrót grupy Schumacher Packaging, jednej z największych, zarządzanych przez właścicieli, firm produkujących opakowania z tektury falistej i litej, w roku 2016 po raz pierwszy przekroczył granicę pół miliarda euro. W roku 2016 Schumacher Packaging wykazała obroty na poziomie 527 milionów euro, co oznacza wzrost o sześć procent w porównaniu z rokiem poprzednim.

Jako czynnik wpływający na rozwój firmy, Björn Schumacher, prezes grupy Schumacher Packaging, wymienia sukces nowo otwartego zakładu produkcyjnego w Greven, który rozpoczął produkcję tektury falistej w 2014 roku, a w drugiej połowie 2016 roku pracował już w trybie trzyzmianowym.

Firma zainwestowała w zakład w Greven 30 milionów euro, dzięki czemu jego moce produkcyjne wzrosną niemal dwukrotnie. Rozbudowę planuje się zakończyć w trzecim kwartale 2017 roku.

Za sprawą zakładu w Greven firma pokrywa zapotrzebowanie klientów w północno-zachodnich Niemczech oraz krajach Beneluksu. 

Kolejnym czynnikiem, który miał wpływ na tak dobry wynik firmy jest utrzymujący się szybki wzrost w branży e-handlu, który spowodował dodatkowe zwiększenie popytu na opakowania produkowane przez Schumacher Packaging. Firma oferuje sklepom internetowym szeroki wachlarz produktów, począwszy od opakowań wysyłkowych we wszystkich rozmiarach po opakowania o specjalnych właściwościach, takich jak zamknięcia samoprzylepne, oddzierane paski lub indywidualne nadruki. Dzięki zoptymalizowanym opakowaniom dla branży e-handlu, Schumacher Packaging może zapewnić klientom szczególną wartość dodaną. Grupa zwiększyła też znacznie sprzedaż opakowań do owoców, warzyw i innych artykułów spożywczych, zwłaszcza w Niemczech. 

Firma ma także w planach - szczególnie z myślą o dostawcach z branży e-handlu - zakupić niebawem trzy nowoczesne cyfrowe maszyny drukarskie, o szerokim zakresie funkcji. Technologia druku cyfrowego otwiera nowe możliwości tworzenia zindywidualizowanych opakowań. Dzięki wykorzystaniu druku cyfrowego możliwe jest również oferowanie przez sprzedawców internetowych opakowań jako powierzchni reklamowych. 

Po przejęciu fabryki papieru w Grudziądzu w 2010 roku, grupa Schumacher Packaging w roku 2016 przejęła kolejny taki zakład w Polsce - fabrykę papieru w Myszkowie, która jest kolejnym kamieniem milowym na drodze rozwoju firmy.

Do 2019 roku Schumacher Packaging ma w planach zainwestować ponad 90 milionów euro w zakup i przebudowę fabryki papieru gazetowego i tektury falistej. Około 130 pracowników będzie produkować na 28 ha należących do zakładu rocznie od 250 000 do 300 000 ton wysokiej jakości papieru typu Testliner i papieru na warstwę pofalowaną. 

Rama osłonowa do palet transportowych, CargoProtop®, wprowadzona w 2016 roku na rynek przez Schumacher Packaging, była pierwszym produktem z rodziny nowych modułów, opierających się na wyjątkowej innowacji materiałowej CargoProfil®. Nowy CargoProfil® to niezwykle stabilny i przyjazny dla środowiska pusty profil, wykonany z papieru przeznaczonego do produkcji tektury falistej. Klienci Schumacher Packaging mogą już cieszyć się na premierę CargoPropal® – palety transportowej, również wykonanej z CargoProfil® i składającej się w całości z papieru przeznaczonego do produkcji tektury falistej. Chociaż paleta na bazie papieru CargoPropal® jest równie wytrzymała i stabilna co standardowe palety drewniane, waży ona tylko 7 kg.

 

Więcej o Schumacher Packaging


Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Zgrzewarka przepływowa AUDION D552AVT

Nalewarka do gęstych płynów z serii PPF

Automat do pakowania BVM COMPACTA Genius Servo 5015