Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Daniele Ferrari - nowy prezes PlasticsEurope

Daniele Ferrari, prezes firmy Versalis (Eni) został wybrany nowym prezesem PlasticsEurope. Zastąpi on Patricka Thomasa (CEO Covestro), który pełnił powyższą funkcję od 2011 roku. Wybory miały miejsce 1 czerwca, podczas tegorocznego Walnego Zgromadzenia PlasticsEurope w Madrycie.

Po wyborach Daniele Ferrari, w ramach swojego przemówienia, wyraził ogromny podziw i uznanie dla swojego poprzednika, podkreślając jego skuteczność w pełnieniu funkcji prezesa PlasticsEurope oraz zasługi w tworzeniu Światowej Rady Przemysłu Tworzyw Sztucznych, platformy, która zaangażowanym liderom przemysłu tworzyw sztucznych na świecie pozwala wspólnie reagować na najbardziej istotne współczesne wyzwania branży. 

Nowy prezes PlasticsEurope ma ponad 25 lat doświadczenia zawodowego w różnych działach przemysłu chemicznego. Zdobywał je pracując na stanowiskach menedżerskich związanych z marketingiem, planowaniem i zarządzaniem biznesem w firmach Imperial Chemical Industries (ICI) oraz Huntsman, zarówno w lokalizacjach europejskich, jak i amerykańskich. W roku 2012 Daniele Ferrari został powołany na stanowisko Dyrektora Generalnego firmy Versalis, zarządza on także firmą Matrica (50:50 joint venture Versalis i Novamont) zajmującą się chemią odnawialną. 

 

Dowiedz się więcej o PlasticsEurope


EcoFishBox - proekologiczne opakowanie firmy Stora Enso z nagrodą w konkursie WorldStar

Stowarzyszenie World Packaging Organization przyznało nagrody dla najlepszych opakowań roku 2017. Główną nagrodę za proekologiczność – WPO Sustainability Award – otrzymało rozwiązanie EcoFishBox zaproponowane przez Stora Enso. Dodatkowo opakowanie to zostało również uhonorowane nagrodą WorldStar Award. Wyróżnienia zostały wręczone podczas gali World Packaging Organization w trakcie targów Interpack 2017 w Düsseldorfie.

Opakowanie EcoFishBox to rozwiązanie zaprojektowane z myślą o świeżych oraz przetworzonych wyrobach rybnych, dostarczanych do sklepów oraz restauracji. Zaprojektowane zostało w należącym do Stora Enso ośrodku DesignStudio w Lahti. Według zapewnień producenta, jest ono wodoodporne i bardzo szczelne dzięki zastosowaniu laminatu PET oraz specjalnej metodzie zginania, wykorzystanej przy jego produkcji. Finalny kształt pudełka może zostać uformowany ręcznie bądź maszynowo. Można je również zadrukowywać zgodnie z preferencjami klienta. Według Stora Enso, EcoFishBox to pierwszy przypadek, gdy do tego typu rozwiązania zastosowano opakowanie bazujące na włóknach.

Wykonane z odnawialnych surowców pudełka dostarczane są do firm przetwórczych bądź też końcowych użytkowników w postaci płaskich arkuszy tektury falistej, co generuje dodatkowe oszczędności. Zdaniem producenta zajmują one siedem razy mniej miejsca niż opakowania polistyrenowe. Materiały, na których bazuje EcoFishBox, można w 100% poddać recyklingowi, dzięki czemu wyeliminowany zostaje tu problem związany z ich utylizacją. 

WorldStar to doroczny konkurs, w którym biorą udział firmy zrzeszone w World Packaging Organization oraz w należących do tej organizacji stowarzyszeniach krajowych. W tym roku do udziału w konkursie zgłoszonych zostało 292 produktów opakowaniowych.

 

Opakowanie wykonane na bazie kartonu CKB firmy Stora Enso z nagrodą szwedzkich producentów żywności – Matverk 2017 

Opakowanie „Slaktarens Hemlighet” („Tajemnica rzeźnika”) wykonane na bazie stworzonego przez Stora Enso kartonu CKB otrzymało nagrodę Matverk za rok 2017, przyznawaną przez szwedzkich producentów żywności. Przede wszystkim zostało ono docenione przez Jury za naturalny wygląd i szczególne walory dotykowe. 

Nagrody Matverk są dorocznie przyznawane produktom żywnościowym, które oferują najlepszy smak i jakość, posiadają wysokiej klasy opakowanie oraz wyróżniają się ciekawą historią. „Slaktarens Hemlinghet” to produkt mięsny, pochodzący ze szwedzkiego regionu Angermanland. Bazuje on na hiszpańskiej wędlinie delikatesowej secreto, tu dodatkowo specjalnie wędzonej i doprawionej. Oprócz głównej nagrody tego ogólnokrajowego konkursu, opakowanie uzyskało też specjalne wyróżnienie od jury marketingowego Matverk. W uzasadnieniu napisano m.in.:

- „Koncepcja tego produktu jest bliska ideałowi. Odpowiednio zapakowany, jest swego rodzaju pretekstem do opowiedzenia przy tym ciekawej historii. Mimo, że nowy – sprawia wrażenie znanego od dawna. To produkt rzemieślniczy najwyższej klasy. Na jego znakomity smak, zapach i walory dotykowe nie pozostaną obojętne nawet najbardziej wymagające osoby. Zdecydowany faworyt do zajęcia miejsca wśród klasycznych produktów żywnościowych z tego regionu Szwecji”.

Nagrodzone opakowanie zostało wykonane z odnawialnego, bazującego na włóknach pierwotnych kartonu CKB o gramaturze 220 g/m2. Zapewnia on odpowiednie bezpieczeństwo przy kontakcie z żywnością, a jednocześnie jest atrakcyjnym podłożem dla projektanta. Nadruk zamieszczony na tylnej, brązowej części kartonu nadaje finalnemu produktowi odpowiednią naturalność, zarówno pod względem wizualnym jak i dotykowym. Podkreślona została tym regionalność oraz autentyczność znajdującego się wewnątrz wyrobu wędliniarskiego.

 

Więcej o Stora Enso

 

Jubileusz 25-lecia prywatyzacji firmy Karton-Pak

Firma Karton-Pak z Nowej Soli to rodzime przedsiębiorstwo z polskim kapitałem i historią sięgającą lat dwudziestych ubiegłego stulecia. Tym, co je wyróżnia jest przyjazne podejście do każdego klienta. Budowany od lat sukces oparty jest na dobrych relacjach zarówno ze zleceniodawcami jak i wewnątrz firmy.

W tym roku Karton-Pak obchodzi jubileusz 25-lecia prywatyzacji. Jednocześnie 22 czerwca br. odbędzie się otwarcie nowego, drugiego już zakładu produkcyjnego (o powierzchni 23 tys. m2). Kolejna inwestycja to dowód, że firma nie poprzestaje na swoich dotychczasowych osiągnięciach, ale nadal intensywnie się rozwija kontynuując i pielęgnując jednocześnie swoją bogatą tradycję. Każdy klient spotka się tu ze zrozumieniem oraz elastycznym podejściem. Otrzyma też pomoc w zakresie optymalizacji swej produkcji, poprawie wydajności i wzmocnieniu swej pozycji na rynku. Karton-Pak kieruje się przekonaniem, że sukces klienta przekłada się na sukces własny.

Karton-Pak jest obecnie nowoczesną, dobrze zorganizowaną firmą, produkującą opakowania z surowców odnawialnych, podlegających w 100% recyklingowi, działającą zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Jej misją jest wspieranie klientów zarówno we wdrażaniu nowych produktów, jak również w ich codziennej pracy.

Rozwój firmy Karton-Pak w ostatnich latach i przeprowadzone w ostatnim czasie inwestycje – nowy zakład, zaawansowane technologicznie maszyny – sprawiają, że dorównuje ona obecnie czołowym producentom opakowań nie tylko na rynku polskim, ale również poza jego granicami, co przekłada się na stale rosnącą liczbę zleceń. Intensywny rozwój firmy jest dowodem rzetelności oferowanych przez nią usług i jakości wytwarzanych tu produktów, a także ogromnego zaangażowania ponad 230 zatrudnionych tu pracowników.

Jubileusz 25-lecia prywatyzacji jest dla firmy Karton-Pak okazją do świętowania sukcesów. Karton-Pak jest jedną z najstarszych firm, działających w branży opakowań z tektury litej w Polsce. Już w 1923 roku funkcjonowała tu manufaktura kartonów, która została ponad 70 lat temu przejęta przez państwo. Kluczowym momentem w działalności zakładu było uruchomienie w latach 60-tych XX w. produkcji opakowań z nadrukiem. W 1992 roku majątek firmy został przejęty przez utworzoną przez pracowników spółkę pod nazwą Zakład Produkcji Opakowań Karton-Pak S.A. Obecnie firma jest jednym z najbardziej zautomatyzowanych producentów opakowań w kraju. 

W ostatnich latach Karton-Pak odnotował imponujący rozwój nie tylko na polskim rynku, ale również dynamiczny wzrost eksportu produkowanych przez siebie opakowań (obecnie to ponad 30% wartości sprzedaży). Jego specjalnością są opakowania z tektury litej, których wygląd, precyzja wykonania oraz wysoka jakość nadruku odpowiadają potrzebom najbardziej wymagających klientów (są wśród nich przede wszystkim firmy spożywcze z kraju i z zagranicy). Priorytetem – jak podkreśla Jerzy Sarama - jest tu jakość, terminowość, ale przede wszystkim indywidualne podejście, elastyczność w realizacji powierzonych firmie zleceń, a także ekologia i zrównoważony rozwój.

Sukces firmy był możliwy dzięki temu, że zawsze dokładała ona starań, by jej produkcja opierała się na najnowocześniejszych rozwiązaniach. Przedsiębiorstwo dysponuje nowoczesnymi maszynami renomowanych dostawców.

 

Dowiedz się więcej

 

Opakowanie SKOG for food - efekt współpracy Silbo i Mondi Group - na targach Interpack 2017!

Międzynarodowe Targi Interpack w Düsseldorfie zgromadziły blisko 3 tysiące wystawców z 60 krajów i ponad 170 tysięcy gości. Na imprezie skierowanej przede wszystkim do przedstawicieli branży opakowań zaprezentowano najnowsze trendy i nowinki technologiczne, w tym rewolucyjne opakowanie stworzone w ramach współpracy SILBO z Mondi Group.

Rewolucyjne opakowanie stworzone we współpracy z polskim producentem SILBO zostało przedstawione podczas tegorocznej edycji targów Interpack w czasie konferencji prasowej Mondi Group z udziałem Petera Oswalda, obecnego Dyrektora Generalnego oraz Georga Kasperkovitsa - Dyrektora Generalnego oddziału Mondi Consumer Packaging.

SKOG for food - to w 100% biodegradowalne i kompostowalne opakowania do żywności nadające się do recyklingu. Dwustronna bariera Sustainex® na bazie biopolimeru, pokrywająca papier kraftowy certyfikowany przez FSC® to pierwsze rozwiązanie opakowania w pełni biodegradowalnego, przeznaczonego na wysoko wydajne automaty pakujące typu VFFS oraz flow - pack. Kombinacja surowców użytych do stworzenia tego opakowania umożliwia utrzymanie świeżości zapakowanych w nie produktów, a okienko pozwala na doskonałe ich zaprezentowanie.

Opakowanie posiada uproszczoną formę, a do jego produkcji nie wykorzystuje się klejów czy dodatkowych elementów wzmacniających. Zarówno opakowanie SKOG, jak i pozostałe opakowania SILBO drukowane są w technologii fleksograficznej przy użyciu wyłącznie farb na bazie wody. Nie stosuje się żadnych dodatkowych surowców, które mogłyby poddać w wątpliwość funkcję biodegradowalności czy kompostowalności tego opakowania. 

Wieloletnim partnerem Mondi Group jest firma SILBO, produkująca zaawansowane technologicznie opakowania do żywności. To już drugie opakowanie stworzone wspólnie.

Mondi Group to międzynarodowa firma produkująca opakowania i papier, specjalizująca się również w uszlachetnianiu przy użyciu technologii ekstruzji polimerowej materiałów bazowych takich jak papier, folia, aluminium, tworzywa typu non-woven.

SILBO to ekspert w produkcji opakowań dla branży warzywno-owocowej. Świadome zarządzanie firmą, doświadczenie w branży, wypracowane know-how, znajomość rynku, stałe inwestycje i wprowadzane innowacje gwarantują, że proponowane przez SILBO rozwiązania są dopasowane do oczekiwań Klientów.



Dowiedz się więcej na temat opakowania SKOG for food

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Taśma klejąca kauczukowa

Półautomat Spinający TP-202 TP-202

Folie do termoformowania