Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Schumacher Packaging zwiększa zakres swych usług

Grupa Schumacher Packaging, jedna z największych firm rodzinnych produkujących opakowania z tektury falistej i litej, poinformowała o przejęciu trzech firm opakowaniowych – Konverdi GmbH i Konverdi Copacking GmbH w Niemczech oraz Nypack s.r.o. w Czechach – poszerzając tym samym spektrum usług w dziedzinie co-packingu, a także opakowań niestandardowych i zespolonych. Integracja pozwoli przedsiębiorstwu zaoferować swoim klientom jeszcze bardziej elastyczne usługi serwisowe, obejmujące rozwiązania marketingowe, opakowania zespolone, a także konstrukcje specjalistyczne dla branży motoryzacyjnej i budowy maszyn.

Grupa Schumacher Packaging większościowo przejęła z mocą wsteczną (1 stycznia 2017 r.) Konverdi GmbH oraz Konverdi Copacking GmbH. Od dn. 1 czerwca 2017 r. specjalista w zakresie co-packingu oraz serwisu w Lehrte będzie działał pod nazwą „Schumacher Packaging Services GmbH" oraz „Schumacher Copacking Services GmbH". Personel Konverdi składa się aktualnie z 70 pracowników, a jego obroty roczne sięgają dziesięciu milionów Euro. Obsługuje on renomowane marki we wszystkich branżach – w tym żywnościowych, kosmetycznych i konsumenckich. Przejęcie i zmiana nazwy nie będą wiązały się z redukcją miejsc pracy. Dotychczasowy właściciel i prezes Konverdi, Michael Marquardt, będzie kierował przedsiębiorstwem jako współudziałowiec. Renomowany potentat co-packingu i serwisu uzupełni swą obszerną ofertę rozwiązań Schumacher Packaging o specjalistyczne usługi w zakresie co-packingu.

W dniu 1 kwietnia 2017 r. Nypack s.r.o. z siedzibą w Nýrsku (Czechy) i biurem sprzedaży w Wels (Austria) oficjalnie rozpoczął działalność pod nazwą „Schumacher Packaging CZ s.r.o.". Ekspert w zakresie opakowań niestandardowych i zespolonych zatrudnia obecnie 35 pracowników, wypracowując rocznie ok. 4 milionów Euro. Schumacher Packaging od wielu lat z powodzeniem współpracuje z Nypack i ma obecnie pięćdziesięcioprocentowy udział w przedsiębiorstwie. Przejęcie pozwoliło poszerzyć Schumacher Packaging swoje portfolio o ciężką tekturę trójfalową oraz opakowania zespolone z tektury falistej, pianki i drewna. Ponadto najnowszy członek grupy Schumacher Packaging w swej ofercie posiada zarówno opakowania wielkogabarytowe oraz konstrukcje specjalistyczne, jak i opakowania konwencjonalne – także w małych ilościach – dla branży motoryzacyjnej i budowy maszyn.

 

Dowiedz się więcej

 

Dbajmy o środowisko z torbami wielokrotnego użytku

3 lipca obchodzony był Międzynarodowy Dzień bez Foliówek - toreb na zakupy z tworzywa sztucznego. Obecne przepisy unijne nakładają na państwa członkowskie obowiązek ograniczenia zużycia lekkich plastikowych toreb na zakupy. Ministerstwo Środowiska przygotowało nowelizację przepisów ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, które powinny zachęcić do używania toreb wielokrotnego użytku.

Projekt zakłada m.in., że od 1 stycznia 2019 r. lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego nie będą już oferowane w punktach sprzedaży za darmo. Zostaną one objęte symboliczną opłatą (tzw. opłatą recyklingową), która będzie doliczana do obowiązującej ceny takiej torby lub będzie jej podstawową opłatą.

Opłata recyklingowa obejmie lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego o grubości do 50 mikrometrów, czyli takie, które najczęściej są dostępne w sklepach przy kasie. Bezpłatne natomiast pozostają tzw. „zrywki” (torby o grubości poniżej 15 mikrometrów), pod warunkiem, że będą używane wyłącznie ze względów higienicznych lub do pakowania żywności sprzedawanej luzem (warzywa, owoce, mięso, ryby itp.).

Maksymalna stawka opłaty recyklingowej przewidziana w ustawie ma wynieść 1 zł za jedną lekką torbę na zakupy z tworzywa sztucznego. Jednak obowiązująca stawka będzie określona w rozporządzeniu ministra środowiska. Jej wysokość zostanie ustalona po przeprowadzeniu dodatkowych analiz uwzględniających m.in. specyfikę polskiego rynku, siłę nabywczą dochodów, poziomu cen, itp.

 

Dowiedz się więcej

 

API z nowym pakietem usług w zakresie materiałów holograficznych - Holonique Boutique

Niedawna rozbudowa zakładów w Livingston miała na celu zwiększenie mocy produkcyjnych w zakresie materiałów holograficznych. W ślad za nią firma API Group poinformowała o dostępności nowego pakietu usług, dedykowanego odbiorcom z tego segmentu rynkowego – Holonique Boutique, który jest swego rodzaju „przewodnikiem” po świecie hologramów i projektów 3D, stworzonym przez zespół ekspertów API.

Holonique Boutique to źródło specjalistycznej wiedzy na temat zastosowania materiałów holograficznych i podłoży dających efekt trójwymiarowości, umożliwiające twórcom markowych opakowań wdrażanie niestandardowych efektów specjalnych w swoich projektach. Docelowymi odbiorcami tego typu usług są m.in. firmy z rynków spożywczego, środków higieny osobistej oraz kosmetycznego.

Holonique Boutique ma stanowić najważniejszy element ekspansji API Group na rynku materiałów i folii holograficznych, w ramach której – kosztem 0,5 mln funtów – zwiększono zdolności wytwórcze fabryki w szkockim Livingston. Obecnie zakład ten jest najważniejszym europejskim ośrodkiem produkcyjnym API, związanym z podłożami holograficznymi. W trzech osobnych liniach powlekających i specjalnej wytłaczarce wytwarzane są tu wysokiej jakości materiały i folie.

Poza produkcją podłoży, API Group oferuje swoim klientom szereg innowacyjnych rozwiązań, umożliwiających uzyskiwanie efektów specjalnych, wpływających na zwiększenie atrakcyjności markowych projektów uwzględniających hologramy, a zarazem zwracających uwagę końcowego użytkownika. Podczas gdy holografia najczęściej znajduje zastosowanie jako środek zabezpieczający oryginalne produkty przed podrabianiem, projekt Holonique Boutique ma wyeksponować jej możliwości w zakresie wzbogacania, uszlachetniania i wprowadzania wartości dodanej w opakowaniach. Wyraziste kolory i efekt ruchu, jaki zapewnia hologram, wraz z tradycyjnym nadrukiem, dają wrażenie głębi i wielowymiarowości, co – jak zapewnia API – wywołuje szczególne wrażenie na odbiorcach. Ta niecodzienna interakcja między drukiem a aplikowanymi hologramami ma stanowić wsparcie dla właścicieli marek, dążących do zwiększania atrakcyjności wizualnej swoich produktów. Zestaw usług dostępnych w ramach projektu Holonique Boutique ma im zagwarantować, że markowe opakowanie będzie zbieżne z najnowszymi trendami rynkowymi we wzornictwie i projektowaniu opakowań.

Zespołem pracowników API Group odpowiedzialnym za projekt Holonique Boutique kieruje David Peters – osoba z 20-letnim doświadczeniem w projektowaniu i wzbogacaniu opakowań na wyroby luksusowe. Obecnie dzieli się nim z szerokim spektrum zainteresowanych osób - projektantami graficznymi, przedstawicielami drukarń oraz właścicielami marek. Indywidualne podejście stosowane we współpracy z klientami powoduje, że proponowane rozwiązania są dopasowane do ich specyficznych potrzeb. 

API Group, zapewniając swoim partnerom biznesowym kompleksową obsługę – zarówno w kwestii dostawy właściwego produktu jak i jego wdrożenia – oraz profesjonalną wiedzę w zakresie materiałów holograficznych sprawia, że świadomość potencjału firmy jest wśród klientów coraz większa. Techniki holograficzne mogą być łączone ze sobą, zaś nad finalnym ich rezultatem ściśle współdziała z klientami API oraz ich projektantami zespół Holonique Boutique. Dzięki temu można np. przewidzieć, w jaki sposób światło – widziane w określony sposób przez konsumenta – będzie współgrało ze strukturą opakowania oraz naniesionym na nie nadrukiem. W efekcie uzyskuje się wrażenie dynamiki, głębi i wysublimowania. Inspiracją dla tych działań są najnowsze trendy rynkowe.

 

Dowiedz się więcej

 

Podsumowanie Dni Technologii firmy Kiefel

W dniach 28-29 czerwca br. w niemieckim Freilassing odbyły się Dni Technologii firmy Kiefel. Wydarzenie, obfitujące w liczne ciekawe prezentacje i pokazy maszyn, przyciągnęło wielu zainteresowanych. Uczestnicy spotkania mieli możliwość zapoznania się z aktualnymi trendami oraz informacjami technicznymi dotyczącymi produkcji opakowań termoformowanych.

W trakcie trwania Dni Technologii firmy Kiefel, gospodarze spotkania przedstawili kompleksowe informacje w zakresie oprzyrządowania i automatyzacji procesów produkcyjnych, w tym dotyczące tematyki etykietowania w formie (IML). Swoje prezentacje przedstawili również specjaliści z firm Brückner Maschinenbau, Bosch Sprang, Mold & Matic Solutions oraz Kuhne.

Uzupełnieniem wykładów były pokazy maszyn pakujących do produkcji kubków, kapsułek typu KTR 5 Speed i KTR 6 Speed oraz do produkcji m.in. tacek, szalek, pokrywek KMD 78.1 Premium, KMD 78 Power, KMD 85 Speed.

KF Technologie, wyłączny przedstawiciel Kiefel Technologies na rynku polskim, dziękuje wszystkim gościom za udział w spotkaniach i pokazach oraz zaprasza ponownie!



Zobacz zdjęcia

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Pakowaczka pozioma AUDION AHM 350 T

Pistolet do obkurczania folii RIPACK

Maszyna do spinania paczek taśmą PP