Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Wyjątkowa butelka od O-I oraz Rocker Spirits

Szkło to idealny materiał umożliwiający tworzenie kultowych opakowań, pozwalający najlepszym markom wyróżnić się wśród konkurencyjnych produktów. Wysokiej jakości opakowanie, doskonale odzwierciedlające markę poprzez kształt, kolorystykę i detale, sprawia, że produkt cechuje dodatkowa wartość, szczególnie w przypadku napojów premium.

Kierując się unikalną wizją marki, Rocker Spirits, mikro-gorzelnia z siedzibą w Littleton w stanie Kolorado, rozpoczęła współpracę z O-I, największym na świecie producentem opakowań szklanych, w celu stworzenia butelki, która "wymiata" - dosłownie i w przenośni. Celem marki Rocker było nawiązanie do czasów, kiedy wiele przedmiotów tworzonych było własnoręcznie, doceniając wysoką jakość i rzemiosło. 

Projekt bazuje na zabytkowej puszce oleju z lat 30. XX w., która dzięki swojemu pochyleniu ułatwiała nalewanie. 

O-I zostalo poproszone przez Rocker Spirits o stworzenie butelki, która będzie ikoną. Celem było zachowanie wyglądu i charakteru puszki oleju, a następnie zamiana w szkło.

Dustin Evans, współzałożyciel firmy Rocker Spirits, był pod wrażeniem pozytywnego nastawienia firmy O-I i zaufał największemu na świecie producentowi opakowań szklanych. W kilku wspólnych krokach zespoły stworzyły wyjątkowy projekt, który już na pierwszy rzut oka odzwierciedla charakter marki Rocker Spirits.

Wyprodukowana z najwyższej jakości krzemionki butelka uwydatnia wysoką jakość produktu, oddając przy tym ponadczasowy styl retro, a także industrialny charakter kojarzony z marką. Okrągły kształt butelki, spłaszczony z obu stron z charakterystycznie odchyloną szyjką i wykończeniem oraz wyważona podstawa ze wzmocnionym dnem i wypukłością pozwala na kołysanie butelki w przód i w tył, umożliwiając tym samym nalewanie. Odchylona szyjka i wykończenie sprawiają, że zarówno projekt, jak i produkcja są wyjątkowo skomplikowane oraz wymagają specjalistycznej, technicznej precyzji.

 

Dowiedz się więcej

 

Sun Chemical oraz acpo, ltd. zacieśniają współpracę

Na targach Labelexpo 2017 w Brukseli, firmy Sun Chemical oraz acpo, ltd. zaprezentują swoją rozszerzoną ofertę, promującą inteligentne i tanie rozwiązania w dziedzinie druku wąskowstęgowego i przetwarzania opakowań elastycznych.

Sun Chemical, czołowy producent farb drukarskich i acpo, ltd., największy dostawca elastycznych folii powlekanych, w roku 2016 nawiązały współpracę w celu zaspokojenia rosnącego popytu ze strony właścicieli marek i przetwórców opakowań elastycznych na przezroczyste opakowania zapewniające wysokie parametry barierowe oraz na warstwy metalizowane o dużych właściwościach barierowych (zastąpienie folii).

W związku z tym faktem obie firmy podjęły współpracę na rzecz opracowania folii powlekanych do druku wąskowstęgowego i na rynek etykiet, a wspólnie opracowane folie planują zaprezentować po raz pierwszy na targach Labelexpo 2017, odbywających się w dniach 25 - 28 września 2017 r. w Brukseli w Belgii.

Łącząc folie samozwijające firmy acpo z lakierami SunBar® Aerobloc firmy Sun Chemical z barierą tlenową, każdy zakład drukujący etykiety, który dysponuje urządzeniem do laminacji, będzie mógł zadrukować folie, a następnie przetwarzać je w woreczki, torebki i folię zawijającą do pakowania produktów wrażliwych na tlen, takich jak: orzechy, przekąski, posiłki pakowane, mięso, ser, przyprawy czy karma dla psów. Będzie można tego dokonać bez konieczności inwestowania w nowe maszyny. Lakier Aerobloc z barierą tlenową zostanie nałożony bezpośrednio na folię acpo, co oznacza, że proces będzie tak samo łatwy, jak przy wykorzystaniu folii standardowej. 

Lakiery SunBar Aerobloc z barierą tlenową nie zawierają chloru, są łatwe w recyklingu i cechuje je bardzo duża odporność na pękanie pod wpływem zginania, co w innym przypadku prowadzi do utraty właściwości barierowych opakowania. Zapewniają również wytwórcom tanie, trwałe folie nienaruszające równowagi ekologicznej, które pomagają w zachowaniu świeżości produktów na półce, tworząc gładką, szczelną i elastyczną warstwę, która może zostać łatwo zadrukowana farbami, a następnie laminowana różnego rodzaju foliami wtórnymi. Folie z acpo ltd. powlekane lakierami SunBar pozwalają dostarczyć przetwórcom produkt o przezroczystej strukturze i wysokich parametrach barierowych.

Obecnie dostępna jest jedna folia powlekana paco z lakierami SunBar Aerobloc z barierą tlenową, jednak w planach jest rozszerzenie linii produktów powlekanych z barierą.

Na targach Labelexpo 2017 firma Sun Chemical zaprasza wszystkich zainteresowanych na swoje stoisko 5E45, gdzie będzie można uzyskać więcej szczegółowych informacji na temat współpracy obu firm.

 

Dowiedz się więcej

 

Drukarnia Chroma z ósmą maszyną Komori

Drukarnia Chroma po raz kolejny została właścicielem, ósmej już, maszyny drukującej Komori. Tym razem zakupiona została pięciokolorowa offsetowa maszyna arkuszowa Lithrone L-540 H z wieżą lakierującą oraz hybrydowym systemem suszenia UV/H-UV (inaczej eUV). Inwestycja pozwoliła poszerzyć ofertę realizowanych uszlachetnień o takie, których nie posiada konkurencja.

Zakupioną przez drukarnię Chroma maszynę Komori wyposażono w pięć zespołów drukujących, wieżę lakierującą oraz hybrydowy system suszenia UV/H-UV (inaczej eUV). Obsługuje ona takie same formaty arkuszy i bazuje na tych samych płytach offsetowych, co pozostałe maszyny Komori w parku sprzętowym drukarni. System suszenia UV składa się z dwóch lamp suszenia końcowego na wykładaniu i dwóch lamp przenośnych, międzyzespołowych z możliwością instalowania ich po 1., 4. i 5. zespole drukującym. Jedna z lamp na wykładaniu i obie międzyzespołowe mają możliwość przełączenia do trybu klasycznego UV albo do H-UV, co umożliwia w tej maszynie druk farbami H-UV i uszlachetnianie lakierem H-UV albo zwykłym UV. Można też użyć na pierwszym i ostatnim zespole klasycznych farb UV (np. przy aplikowaniu kolorów specjalnych) w kombinacji z H-UV na pozostałych zespołach. Te opcje oraz możliwość stosowania lakierów H-UV Drip-off, H-UV Soft Touch coating oraz H-UV Gloss coating, powiększyły gamę uszlachetnień drukarni Chroma.

Kolejną zaletą maszyny jest możliwość obsługi różnych podłoży: papierów i kartonów powlekanych i niepowlekanych, metalizowanych, laminowanych, a także plastików (PVC, PP, poliester, poliwęglan). Mogą być one białe, barwione lub transparentne. Umożliwia także drukowanie etykiet samoprzylepnych. Wszystkie te aspekty otwierają przed inwestującą w to urządzenie drukarnią ogromne możliwości, co doceniają również klienci na całym świecie – sprzedaż tych maszyn systematycznie rośnie.

Maszyny Komori, rozwiązania z oferty firmy Reprograf, od lat stanowią podstawę parku sprzętowego drukarni Chroma. Ich zalety to przede wszystkim energooszczędność, optymalizacja suszenia czy intuicyjna obsługa.

 

Dowiedz się więcej

 

Plastigo - wyłączny dystrybutor Multiplas w Polsce

Firma Plastigo, dostawca kompleksowych rozwiązań dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych, zgodnie z najnowszymi ustaleniami, poinformowała o uzyskaniu wyłączności na sprzedaż tajwańskich wtryskarek firmy Multiplas w Polsce.

Wtryskarki Multiplas dostępne są w ofercie Plastigo już od dłuższego czasu. Po przeprowadzonym w maju audycie przedstawiciela tajwańskiego producenta maszyn, firma zdecydowała się na powierzenie Plastigo wyłącznego przedstawicielstwa.

"Budowaliśmy tą relację z dużym przekonaniem, wiedząc, że jest to Partner godny zaufania, a maszyny, zwłaszcza pionowe, tworzone pod wymagania konkretnej aplikacji, zyskają powodzenie na rynku – mówi Jerzy Dądela, Dyrektor Handlowy Marki Plastigo. - Dla zabezpieczenia naszych klientów w magazynie pojawią się spore ilości części zamiennych, uregulowana została także kwestia gwarancji: 3 lata na główne części mechaniczne oraz rok na pozostałe." 

 

Więcej o Plastigo

 

Innowacja od ZM Kania – kabanosy i paróweczki w kubeczkach

Mini paróweczki oraz kabanoski w trzech smakach – classic, bekonowym i paprykowym – pakowane w kubeczki – to nowość w segmencie mięsnych przekąsek z oferty ZM Henryk Kania, wiodącego producenta wyrobów wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Nowa propozycja to kolejne rozwiązanie firmy, idealnie dostosowujące się do ogólnoświatowego trendu żywieniowego „take & go“.

Z badania firmy Henkel i domu badawczego Opinion wynika, że polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający. Aż 66% kupujących deklaruje, że chętniej sięgnie po produkt lepszej jakości, dla 63% badanych ważna jest szeroka gama produktów do wyboru, a na nowe produkty na półce zwraca uwagę 61% z nich.

Produkty pakowane w kubeczki gwarantują przede wszystkim wygodę, na którą konsumenci bardzo mocno zwracają dziś uwagę. Dzięki takiemu opakowaniu, kabanoski idealnie sprawdzą sie zarówno jako drugie śniadanie do pracy, czy szkoły, jak i jako element imprezowego menu czy też przekąska zabierana na wycieczkę. W przypadku mini paróweczek dodatkowo pod pokrywką konsumenci znajdą pyszny sos pomidorowy oraz mały widelczyk ułatwiający spożycie produktu.

Jedzenie słonych snack'ów staje się coraz bardziej powszechne nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. Przekąski mięsne to jedna z najszybciej rosnących kategorii przekąskowych. Dziś już 20% społeczeństwa w Polsce zjada tzw. produkty „to go” przynajmniej raz w ciągu tygodnia zarówno na śniadanie, lunch, jak i na kolację. Trend ten pogłębia się, tym bardziej, że już 65% Polaków przyznaje, że ma zbyt mało czasu na przygotowanie posiłku. Dlatego też przekąski są dla nich doskonałym rozwiązaniem.

 

Dowiedz się więcej

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Automatyczna maszyna banderolująca JD II -240

Folia LDPE termokurczliwa wielkogabarytowa

Kątowniki tekturowe

Narożniki kartonowe