Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Sukces słoika RPC Bramlage 
Schwarzkopf & Henkel wybrał nowe opakowanie dla swojej marki produktów do stylizacji Taft. Taft Looks Electro Force Plasma Gum pojawi się na półkach w słoiku Ultra 130 ml firmy RPC Bramlage. Nowy produkt definiuje fryzury i nadaje włosom strukturę. Opakowanie posiada nie tylko walory estetyczne, ale także dużą powierzchnię, która może być przeznaczona na indywidualne znakowanie marki i stworzenie silnego oddziaływania na zakup produktu. Słoik formowany jest wtryskowo z polipropylenu, dzięki czemu jego konstrukcja jest mocna, a przy tym lekka. Szeroki otwór zapewnia konsumentom maksymalna wygodę użytkowania. Opakowania Ultra wytwarzane są w zakładzie RPC Bramlage Bellignat we Francji. Słoik z sukcesem sprzedawany jest w Europie Wschodniej i krajach Beneluksu od stycznia tego roku. Opakowanie będzie także wykorzystane do innych produktów przeznaczonych do stylizacji włosów, jak Electro Force, Carbon Force oraz Power 'n' Touch.
Dowiedz się więcej o firmie

 

Plast-Box odnotowuje dobre wyniki
Producent opakowań z tworzyw sztucznych w ostatnim półroczu wypracował skonsolidowany zysk netto o wartości blisko 5,7 mln zł (stopa 7,5%). Wynik ten jest o 62,2% większy niż w poprzednim roku. Ponadto firma osiągnęła marżę EBITDA w wysokości 11,3 mln zł, przy stopie EBITDA o wartości 14,8% i zanotowała 76,3 mln zł przychodów, co dało wzrost w stosunku do ubiegłego roku o 4,3%. Jednocześnie przychody ze sprzedaży spółki matki, zlokalizowanej w Słupsku, przez pół roku uzyskały wartość 68,2 mln zł. Wyniki dały spółce większy zysk brutto na sprzedaży oraz wartość EBITDA odpowiednio o 30% i 34%, uzyskując zysk netto 4,1 mln zł. Pierwsze półrocze 2016 przyniosło także korzystne wyniki spółki Plast-Box Ukraina. Wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła blisko 103,7 mln UAH, 15,6 UAH EBITDA oraz kwotę 6,6 mln UAH zysku netto. Opakowania Plast-Boxu mają swój rynek zbytu w zdecydowanej większości krajów europejskich, a w pierwszym półroczu br. eksport odpowiadał za 58,1% skonsolidowanych przychodów. Jednym z topowych produktów firmy są zaawansowane technologicznie, zamykane wiadra plastikowe przeznaczone dla sektora spożywczego, chemicznego i budowlanego. Ponadto sporym zainteresowanie cieszą się także skrzynki dla branży spożywczej i produkty użytkowe, dystrybuowane w sieciach handlowych.
Sprawdź raport Plast-Box

 

Ergis zanotował wzrost przychodów
Pierwsze półrocze br. przyniosło Grupie Ergis przychody ze sprzedaży w wysokości 350,4 mln zł oraz 14 mln zł zysku netto. Porównując rok ubiegły firma osiągnęła odpowiednio 345,4 mln zł oraz 19,7 mln zł. Mimo spadku zysku wyniki Grupy Ergis są satysfakcjonujące. Nie jest to zaskoczenie, ze względu na to, że zyskowność II kwartału 2015 r. znacznie wykraczała poza średnią kwartalną. Dynamiczny wzrost sprzedaży w segmencie opakowań przemysłowych skłonił firmę do rozpoczęcia budowy nowej linii do produkcji wielowarstwowej folii stretch nanoErgis w Oławie. Ponadto sukces przełożył się także na wypłatę najwyższej w historii dywidendy - 0,16 zł za akcję. Grupa posiada pięć zakładów produkcyjnych, z czego 4 z nich zlokalizowane są w Polsce. Firma jest producentem opakowań do żywności, dla przemysłu, a także folii do pakowania leków, folii hydroizolacyjnych i granulatów z PVC. Po podsumowaniu 2015 roku firma zadeklarowała przychody przekraczające 675 mln zł.
Zapoznaj się z raportem

 

Nowość – zgrzewane opakowania papierowe 
Bosch Packaging Technology i BillerudKorsnäs przedstawiają innowacyjne opakowanie. Pierwsze na świecie zgrzewane opakowanie papierowe to ekologiczny, jednowarstwowy projekt, w którym nie ma miejsca na folię polimerową. Technologia umożliwia produkcję szczelnych opakowań do produktów sypkich – cukru, zbóż, mąk czy proszków. Nowe rozwiązanie zapewnia nie tylko czystość podczas używania tak zapakowanych produktów, ale także bezpieczeństwo i zachowanie wysokiej jakości. Przy stworzeniu tego rozwiązania, szwedzki specjalista w dziedzinie papieru, BillerudKorsnäs współpracował z czołowym dostawcą technologii pakowania - Bosch Packaging Technology.
Innowacyjne opakowanie produkowane jest dzięki pierwszej pionowej maszynie formująco-napełniająco-zgrzewającej (VFFS) z tzw. modułem ZAP. Umożliwia on powlekanie klejem niewielkiej powierzchni, co pozwala zachować naturalny charakter papieru. Do stowrzenia opakowania wykorzystano nowy papier Axello®ZAP, który jest jeszcze bardziej trwały i zachowuje neutralne właściwości oraz zalety papieru, od produkcji aż do recyklingu. Ponadto materiał jest bardzo wytrzymały, elastyczny i odpowiednio sztywny. Innowacyjny moduł zapewnia jednorodny materiałowo papier, który można poddawać obróbce w maszynie VFFS i zgrzewać do osiągnięcia szczelnego zamknięcia. Takie rozwiązanie jest szczególnie istotne przy pakowaniu sypkich artykułów spożywczych. Do zalety maszyny pakującej można zaliczyć łatwą obsługę oraz możliwość produkcji różnych typów opakowań, od płaskich torebek, przez te z fałdą boczną lub formowanym dnem z zamknięciem na górze albo na dole.

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Składany kosz metalowy PHR


Napinacze do taśm poliestrowych i polipropylenowych


Automat zgrzewający na serwie


Pakowarka kloszowa AUDIONPACK H 22 SA