Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Konkurs o Złoty Medal MTP targów POLAGRA TECH i PAKFOOD rozstrzygnięty! 

Kapituła Konkursu o Złoty Medal 2017 targów POLAGRA TECH i PAKFOOD przyznała 13. laurów dla najlepszych produktów w tym roku. Laureaci walczą teraz o Złoty Medal - Wybór Konsumentów! Zwycięzca wyłoniony zostanie na podstawie głosowania internautów oraz zwiedzających.

Złoty Medal MTP to prestiżowe wyróżnienie przyznawane już od ponad 30 lat. Do konkursu o tę zaszczytną nagrodę rocznie startuje niemal 500 produktów. Eksperci odpowiednich dziedzin poddają ocenie zgłoszone wyroby z uwzględnieniem m.in. takich kryteriów jak innowacyjność, estetyka, ekonomiczność użycia, czy bezpieczeństwo dla środowiska. Wyłonienie liderów branży, ma ułatwić konsumentom decyzję o zakupie.

Złoty Medal MTP jest dla laureatów kartą wstępu do walki o równie cenne wyróżnienie jakim jest Złoty Medal MTP – Wybór Konsumentów. W tym konkursie decydują już tylko głosy zwiedzających i internautów, a zwycięzca jest tylko jeden. Swoje głosy na wybrane produkty można przyznawać w specjalnie przygotowanej Strefie Mistrzów, a także na stronie internetowej w ciągu 30 dni od dnia rozpoczęcia targów.

 

Zobacz listę laureatów i zagłosuj

 

Stora Enso - wyniki finansowe po 2. kwartale 2017

Stora Enso poinformowała o wynikach finansowych za 2. kwartał oraz za 1. półrocze 2017 r.

W 2. kwartale, mimo wydzielenia ze struktur koncernu kilku papierni, przychody ze sprzedaży ponownie wzrosły. Wyniosły one 2 528 mln euro. Spadł nieco z kolei zysk operacyjny EBIT – do poziomu 219 mln euro, a jego marża osiągnęła poziom 8,7%. Według kierownictwa firmy, w kolejnym kwartale wyniki finansowe powinny pozostać na zbliżonym poziomie. Odzwierciedlają one przy tym konsekwentnie realizowany proces przekształcania Stora Enso w firmę bazującą na surowcach odnawialnych.

Według kierownictwa firmy potwierdzeniem słuszności obranej przez firmę drogi są wyniki osiągnięte w 2. kwartale br. - nieznaczny wzrost sprzedaży, który jednak – przy wyłączeniu przeżywającego strukturalne spadki działu papierów – wyniósł aż 7,1%. To – zdaniem prezesa Stora Enso – w dużej mierze zasługa strategicznych inwestycji, realizowanych przez grupę w zakładach produkcyjnych w Beihai, Murowie oraz Varkaus.

Zysk operacyjny EBIT spadł w omawianym okresie (w porównaniu z 2. kwartałem 2016) z 226 mln do 219 mln. Wpływ na ten fakt miały szeroko zakrojone prace konserwacyjne oraz zmiany w ich harmonogramie – ich koszty zamknęły się kwotą 15 mln euro.

Karl-Henrik Sundström, CEO koncernu Stora Enso, zwrócił także uwagę na coraz lepszy bilans ogólny firmy – wskaźnik relacji długu netto do zysku operacyjnego EBITDA zmalał w ciągu ostatnich czterech lat z 3.2 do 2.0.

Warto też nadmienić, że przychody ze sprzedaży Stora Enso wzrosły także w ujęciu półrocznym. W pierwszych sześciu miesiącach br. były one wyższe o 1,1% niż w analogicznym okresie 2016 r. Wyłączając dział papierów, wzrost ten wyniósł zaś 8,3%. Zysk operacyjny EBIT za 1. półrocze 2017 r. zamknął się kwotą 434 mln euro, co oznacza spadek o 8,4% - jest to efekt wyższych niż w roku poprzednim kosztów konserwacji maszyn.

Drugi kwartał br. przyniósł też kolejne „owoce” realizowanego przez firmę długofalowego procesu transformacji.

Rozruch zakładów w Beihai stale wyprzedza założenia firmy. Oczekuje się, że pracująca tam maszyna osiągnie pełną zdolność operacyjną w 4. kwartale br., a więc o trzy miesiące wcześniej, niż pierwotnie zakładano i wpłynie na zysk EBITDA. Także rozruch maszyny wytwarzającej tekturę typu kraft w fińskim Varkaus postępuje zgodnie z planem. W 2. kwartale br. zakład ten odnotował zysk operacyjny EBIT.

Przekształcenia obejmują też – jak podaje firma - wyłączanie z produkcji części parku maszynowego bądź też sprzedaż wybranych zakładów produkcyjnych. W 2. kwartale br. zakończona została produkcja realizowana w maszynie papierniczej PM8 w zakładach Kvarnsveden w Szwecji. Obecnie z myślą o tej fabryce – kosztem 12 mln euro – wdrażany jest niezbędny plan restrukturyzacyjny.

W lipcu firma podjęła decyzję o przeznaczeniu 45 mln euro na uruchomienie zupełnie nowej linii, produkującej drewno typu CLT (Cross Laminated Timber) w tartaku Gruvön w Szwecji. Inwestycja ta wpisuje się w strategię wzrostu produkcji, dedykowanej rynkowi budowlanemu oraz zwiększeniu w nim udziału materiałów z użyciem drewna. Firma oczekuje, że po osiągnięciu przez nowo zbudowaną linię pełnych mocy wytwórczych, przychody ze sprzedaży zamkną się kwotą ok. 50 mln euro rocznie.

Stora Enso poinformowała też o planach sprzedaży posiadanych przez firmę 35% udziałów w firmie Bulleh Shah Packaging Ltd. w Pakistanie. Zostaną one przejęte przez większościowego udziałowca tego holdingu – Packages Ltd.

Kierownictwo firmy przewiduje, że w kolejnych trzech miesiącach br. (lipiec – wrzesień) sprzedaż utrzyma się na poziomie podobnym do tego z 2. kwartału. Z kolei zysk operacyjny EBIT ma osiągnąć zbliżony lub nieco wyższy poziom. Będzie on m.in. uwzględniał koszt wielkości 17 mln euro, związany z uruchomieniem zakładów Beihai. Z kolei koszty konserwacji maszyn będą o 10 mln euro niższe od tych z 2. kwartału br.

 

Dowiedz się więcej

 

Kodak na targach Labelexpo Europe 2017 - prezentacja innowacyjnych rozwiązań technologicznych do produkcji opakowań i etykiet

Podczas zbliżających się targów Labelexpo Europe 2017, które odbędą się w dniach 25-28 września br. w Brukseli, Kodak zaprezentuje swoje rozwiązania do druku fleksograficznego i inkjetowego oraz oprogramowanie, dedykowane firmom produkującym i przetwarzającym opakowania i etykiety. Bazują one na wieloletnich doświadczeniach amerykańskiego producenta oraz jego ścisłej współpracy z licznymi przedsiębiorstwami. Z myślą o klientach z Polski na stoisku nr 4D65 w pawilonie 4 będą również obecni przedstawiciele Kodak Polska.

Targi to dla firmy Kodak idealna okazja do oficjalnego otwarcia nowego Centrum Technologii Fleksograficznych (Flexo Packaging Technology Center) z siedzibą w Brukseli, funkcjonującego pod nazwą Kodak Flexo HUB. Docelowo ma ono być miejscem realizacji wspólnych pomysłów oraz spotkań z klientami firmy, partnerami OEM, właścicielami marek i przedstawicielami organizacji branżowych. Klienci odwiedzający HUB będą mieli również możliwość zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami Kodak, dedykowanymi produkcji opakowań w technice fleksograficznej. Planowane są tu prezentacje, jak również szkolenia techniczne, najnowszej wersji systemu produkcji form drukowych – Kodak Flexcel NX. Z myślą o testach we własnej maszynie drukującej do dyspozycji klientów będą również dostępne płyty Flexcel NX. Stoisko przygotowywane z myślą o targach Labelexpo Europe będzie uwzględniać elementy związane z otwarciem Kodak Flexo HUB.

Z myślą o drukarniach flelsograficznych Kodak będzie prezentował przewagi technologiczne systemu Kodak Flexcel NX, umożliwiającego produkcję wysokiej jakości cyfrowych form drukowych. Jedną z unikalnych cech tego rozwiązania jest technologia NX Advantage, uwzględniająca m.in. zaawansowany moduł tworzenia wzorców na powierzchni form drukowych (Digital NX Patterning). Bazuje on na opatentowanej przez Kodak technologii Advanced Edge Definition, która poprawia transfer farby w różnych aplikacjach, a także kontroluje jej przepływ na krawędziach obiektów.

O zaletach tego rozwiązania – w kontekście jakości, wydajności i redukcji kosztów – będzie można się przekonać biorąc udział w planowanych prezentacjach „na żywo” systemu Kodak Flexcel NX Wide 4260, wyposażonego w pakiet NX Advantage. Na stoisku będą dostępne liczne próbki produktów wykonanych z udziałem płyt naświetlonych w tym urządzeniu. Przedstawiciele firmy Kodak zaprezentują też studia przypadku, dotyczące zakończonych sukcesem wdrożeń rozwiązań bazujących na technologii Flexcel NX. 

Nieodłączną częścią kompleksowego rozwiązania firmy Kodak jest zaawansowane oprogramowanie. Podczas targów Labelexpo Europe na jej stoisku swoje miejsce znajdzie platforma Prinergy, która oferuje szereg zaawansowanych funkcji, przydatnych także przy projektowaniu i produkcji opakowań. Ten system workflow oferuje wysoki poziom automatyzacji zadań i ma zapewnić produkt finalny o najwyższej jakości. Dzięki temu – zdaniem firmy Kodak – jego użytkownik może sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.

Firma będzie też promowała wprowadzone niedawno na rynek rozwiązanie Prinergy Cloud – działającą w „chmurze” platformę, uwzględniającą m.in. zaawansowany moduł analityczno-decyzyjny, a także szereg funkcji i opcji minimalizujących ryzyko oraz koszty produkcji, jednocześnie stymulujących rozwój przedsiębiorstw.

 

Dowiedz się więcej

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Maszyna pakująca AQ-7M

Maszyna bandująca do pakowania małych paczek RQ-8S