Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

RADPAK na targach RIGA FOOD, POLAGRA TECH, PACK EXPO!

Udział w targach to dla wystawców okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, zaprezentowania swojej oferty, poznania opinii obecnych klientów oraz pozyskania nowych. RADPAK Fabryka Maszyn Pakujących - producent i dostawca kompletnych linii pakujących, w tego typu wydarzeniach branżowych bierze udział niezmiennie od wielu lat.

Od początku istnienia firma prowadzi prężną politykę marketingową, biorąc udział w licznych targach specjalistycznych na całym świecie. Swoje rozwiązania oraz osiągnięcia RADPAK prezentuje między innymi na targach: PACK EXPO – Chicago, IPACK – IMA – Milano, Manchester – England, Interpack - Düsseldorf, Birmingham – England, ProSweets – Kolonia, Anuga FoodTec - Kolonia. 

Najbliższy miesiąc - wrzesień, będzie okazją do bezpośredniego spotkania z przedstawicielami firmy RADPAK nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Swoją ofertę planuje ona zaprezentować na targach RIGA FOOD w Rydze (Międzynarodowe Targi Żywności, Napojów oraz Przetwarzania i Pakowania Żywności), POLAGRA TECH w Poznaniu (Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych) oraz PACK EXPO w Las Vegas (Targi Przemysłu Opakowań i Przetwórstwa Spożywczego). 

W ramach targów POLAGRA TECH i PAKFOOD Kapituła Konkursu o Złoty Medal 2017 przyznała 13. laurów dla najlepszych produktów tego roku. Wśród zwycięzców znalazł się również produkt z oferty firmy RADPAK - pionowa maszyna pakująca typu RM-32ACC z rotorem, która m.in. zostanie zaprezentowana podczas poznańskich targów.

Na stoisku firmy RADPAK, podczas targów POLAGRA TECH, będzie można spotkać się także z firmą OMRON, globalnym liderem w dziedzinie automatyki przemysłowej.

Wszystkich zainteresowanych ofertą oraz bliższą współpracą, RADPAK serdecznie zaprasza do odwiedzin swojego stoiska: 

- RIGA FOOD 2017: 6-9 września 2017 (RYGA / ŁOTWA) Hala 2 Stoisko C2
- POLAGRA TECH 2017: 25-28 września 2017 (POZNAŃ) Hala 5 Stoisko 60
- PACK EXPO 2017: 25-27 września 2017 (LAS VEGAS / USA) Stoisko C-4840

 

Dowiedz się więcej

 

Unilever z nową technologią recyklingu plastikowych odpadów

Unilever wprowadza nową technologię recyklingu plastikowych saszetek. Technologia, określana procesem CreaSolv®, została opracowana wraz z niemieckim Instytutem Inżynierii Procesowej i Opakowaniowej (Fraunhofer IVV) i inspirowana jest rozwiązaniem, które ma zastosowanie w recyklingu telewizorów.

Każdego roku sprzedaje się miliardy saszetek jednorazowego użytku. Ich popularność ma związek z wygodą i uniwersalnością ich wykorzystania. Umożliwiają one konsumentom kupowanie małych ilości produktów, ponadto są bardzo wydajne i zarazem wielofunkcyjne. Niestety, przy braku odpowiedniej kontroli gospodarowania odpadami, zużyte saszetki mogą stać się bardzo dużym problemem środowiskowym.

Obecnie jedynie 14% plastikowych opakowań produkowanych globalnie jest wykorzystywanych do ponownego przetworzenia. Reszta odpadów trafia na wysypiska i do ekosystemu, zanieczyszczając środowisko. Aby wspomóc zmianę modelu przetwarzania opakowań wytworzonych z plastiku, Unilever zaangażował się w pracę nad technologią recyklingu saszetek, realizując tym samym swój Plan „Życie w sposób zrównoważony”.

Technologia CreaSolv® została dostosowana do metody oddzielania bromowanych środków zmniejszających palność ze zużytych polimerów urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Podczas tego procesu plastik jest odzyskiwany z saszetki, a tworzywo sztuczne wykorzystywane ponownie do tworzenia nowych opakowań produków Unilever.

Dla firmy Unilever opracowanie innowacyjnej technologii jest jednym z priorytetów. Zakłada ona bowiem, że do 2025 r. firma przestawi się w całości na opakowania w pełni odnawialne. Unilever zobowiązał się również, że dołoży wszelkich starań, aby stworzonym rozwiązaniem technicznym, podzielić się z całą branżą.

Plan „Życie w sposób zrównoważony” (Unilever Sustainable Living Plan) jest centralnym elementem strategii rozwoju działalności Unilever, zakładającym rozwój biznesu i wzrost zaufania do niego przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów i ryzyka. Jak pokazuje ostatni raport Kantar Worldpanel Global Top 50, strategia ta odnosi sukcesy.

W globalnym rankingu najchętniej wybranych firm FMCG, Unilever zajął pierwsze miejsce pod względem liczby wyróżnionych marek. Na 50 wybranych brandów, aż 13 należy do koncernu, z czego dziewięć określanych jest jako Sustainable Living Brands.

W pierwszej 20-stce zestawienia znalazły się marki Knorr, Dove, Lux, Sunlight oraz mydło medyczne Lifebuoy, które uplasowało się na 3. miejscu rankingu. Tak wysokie wyniki wskazują na zaufanie, jakim konsumenci darzą marki zaangażowane społecznie.

Z niedawno opublikowanego raportu podsumowującego realizację Planu „Życie w sposób zrównoważony” firmy Unilever wynika, że należące do koncernu marki, które realizują założenia planu, osiągnęły o 50% wyższe tempo wzrostu niż pozostałe, a ich udział w całkowitej stopie wzrostu wyniósł 60%.

 

Więcej o Unilever

 

Smurfit Kappa przejmuje rosyjską firmę Soyuz

Firma Smurfit Kappa, jeden z wiodących producentów opakowań papierowych na świecie, poinformowała o przejęciu rosyjskiej firmy Soyuz produkującej opakowania z tektury falistej, umacniając tym samym swoją pozycję w regionie.

Soyuz, z siedzibą w Moskwie, produkuje opakowania z tektury falistej dla różnych branż, zatrudniając około 300 pracowników.

Smurfit Kappa posiada już trzy fabryki w Sankt-Petersburgu w Rosji, które produkują bazujące na papierze produkty Bag-in-Box® dla klientów w całej Europie.

Przejęcie firmy wzmocni pozycję Smurfit Kappa w Rosji oraz poszerzy ofertę dla klientów międzynarodowych i lokalnych. Pozwoli również ustanowić Smurfit Kappa wiodącym międzynarodowym dostawcą opakowań z tektury falistej w Rosji.

 

Dowiedz się więcej

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Tuby foliowe

Opakowania typu blister