Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

API Group na targach Labelexpo Europe 2017

Wśród kilkuset wystawców targów Labelexpo Europe, jakie odbędą się we wrześniu w Brukseli, na targach nie zabraknie również firmy API Group – brytyjskiego producenta specjalistycznych folii, laminatów, materiałów holograficznych oraz rozwiązań umożliwiających ich skuteczne wdrażanie. Firma będzie na nich promować wybrane produkty ze swojego bogatego portfolio, skierowane na rynek produkcji opakowań i etykiet, także w technologii wąskowstęgowej.

Prezentacja przygotowywana podczas targów Labelexpo Europe przypada na okres, który jest w działalności API Group bardzo ważny. Firma jest w trakcie – przebiegającego pod hasłem „One API” – procesu konsolidacji, dzięki czemu wszystkie jej działy, dotychczas funkcjonujące w sposób autonomiczny, znajdą się w jednej strukturze. W czerwcu API Group zmieniła siedzibę główną, przenosząc się w okolice portu lotniczego w Manchesterze. Realizowane są także kolejne inwestycje (m.in. związane z rozwojem produkcji materiałów holograficznych) oraz zmiany własnościowe.

Targi będą okazją do spotkania z przedstawicielami API z różnych krajów, m.in. z przedstawicielami zespołu odpowiadającego za takie projekty jak API Trends Folio czy Holonique Boutique. Kieruje nim David Peters – Creative Development Manager w brytyjskiej centrali API Group, który jest obecny prawie na wszystkich imprezach targowych, na których firma ma swoje stoisko. Uczestniczy też w wydarzeniach o charakterze konferencyjnym i seminaryjnym.

Każda impreza branżowa to znakomite miejsce do promocji API Trends Folio – przewodnika po świecie trendów opakowaniowych czy Holonique Boutique – pakietu usług dedykowanych zastosowaniom materiałów holograficznych i 3D.

API Folie Polska jest też współorganizatorem konferencji Label Innovations, odbywającej się 14 września na terenach Centrum Expo XXI w Warszawie. 

Targi Labelexpo Europe odbywać się będą w dniach 25-28 września 2017 na terenach brukselskiego centrum wystawienniczego Brussels Expo. Weźmie w nich udział ponad 600 wystawców, w tym wszyscy liczący się producenci i dostawcy technologii i rozwiązań, skierowanych na rynek opakowań i etykiet produkowanych w technologii wąskowstęgowej. Targom towarzyszyć będzie kolejna edycja konkursu Label Industry Global Awards, w którym wyróżniane są m.in. najbardziej innowacyjne i proekologiczne rozwiązania pojawiające się na rynku etykietowym.

Z propozycjami Firmy API Group będzie można zapoznać się odwiedzając stoisko 6A23 w pawilonie 6.

 

Dowiedz się więcej

 

Targi dedykowane opakowaniom luksusowym z udziałem Stora Enso

Koniec roku wiąże się z szeregiem międzynarodowych wydarzeń branżowych, dedykowanych segmentowi opakowań luksusowych. Stora Enso – producent zaawansowanych podłoży do ich produkcji (przede wszystkim nowej wersji kartonu Ensocoat), jak też dostawca różnorodnych rozwiązań opakowaniowych – również bierze w nich aktywny udział. Przedstawicieli firmy można było już spotkać podczas targów Luxury Packaging w Londynie, a w najbliższym czasie pojawią się oni także na targach Luxe Pack w Monako oraz Les Places D’Or w Paryżu.

Pierwsze z wymienionych targów - Luxury Packaging - odbyły się w dniach 13-14 września w londyńskiej hali wystawienniczej Olympia. Impreza przebiegała pod hasłem „Przyszłość opakowań prestiżowych i specjalnych”, i jest jedynym w Wielkiej Brytanii wydarzeniem dedykowanym temu segmentowi rynkowemu. W targach tych wzięło udział ok. 170 firm działających na rynku opakowań luksusowych, w tym Stora Enso, która zaprezentowała swoją ofertę na stoisku G16.

Nieco później, w dniach 2-4 października w Grimaldi Forum w Monako odbędzie się kolejna edycja prestiżowych targów Luxe Pack Monaco, anonsowanych przez organizatora jako największe na świecie wydarzenie gromadzące producentów i dostawców innowacyjnych i kreatywnych opakowań. W tym roku weźmie w nich udział 470 wystawców, wśród których nie zabraknie Stora Enso. Z jej bogatym portfolio, dedykowanym opakowaniom luksusowym, będzie można zapoznać się odwiedzając stoisko nr RC18.

Swój udział Stora Enso zapowiada także w Les Places D’Or – wystawie poświęconej projektowaniu i wytwarzaniu opakowań luksusowych. Odbędzie się ona w dniach 14-16 listopada w paryskim hotelu Le Meurice. Wydarzenie, organizowane po raz dwunasty, zgromadzi ok. 60 wystawców, których oferta reprezentuje – jak zapewniają organizatorzy – wyjątkowy poziom kreatywności, jakości i zaawansowania technologicznego.

W ramach wszystkich powyższych wydarzeń Stora Enso będzie promować swoje rozwiązania, dedykowane produkcji opakowań luksusowych. Szczególną uwagę firma planuje zwrócić na nowe narzędzie porównujące kluczowe parametry techniczne kartonów wykorzystywanych przy wytwarzaniu opakowań – wytrzymałości oraz podatności na sztancowanie i bigowanie. Temu swoistemu badaniu poddane zostały m.in. nowy karton Ensocoat, stworzony z myślą o produktach luksusowych i jednowarstwowa tektura typu SBB. Według zapewnień Stora Enso, jej „porównywarka” błyskawicznie wskazała na znaczącą przewagę konkurencyjną kartonu Ensocoat, cechującego się wielowarstwową strukturą. Jego nowa wersja zadebiutowała podczas majowych targów Interpack 2017 w Düsseldorfie, spotykając się z bardzo przychylnym przyjęciem ze strony klientów. Ensocoat wyróżnia wyższa niż dotychczas białość i jasność, a jego szczególny odcień ma na celu spełniać coraz bardziej rygorystyczne wymagania i oczekiwania producentów opakowań luksusowych oraz właścicieli marek. Wytwarzany jest on w całości z włókien pierwotnych i w procesie z udziałem bioenergii, co jest zgodne z realizowaną przez Stora Enso polityką zrównoważonego rozwoju. Jest powszechnie wykorzystywany przy produkcji opakowań na dobra luksusowe, m.in. kosmetyki, perfumy i zapachy, czekoladę, a także szampana i inne wyroby alkoholowe. O rynku docelowym, do jakiego jest skierowany, mówi też hasło reklamowe, towarzyszące niedawnej rynkowej premierze nowej wersji Ensocoat: „Stworzony z myślą o luksusie”. Już niebawem o jego zaletach będą mogli przekonać się goście odwiedzający stoisko Stora Enso na jesiennych targach dedykowanych właśnie opakowaniom luksusowym.

 

Dowiedz się więcej o Stora Enso

 

Prezenty w innowacyjnych i ekologicznych opakowaniach - Schumacher Packaging z nową kolekcją 2017/2018

Grupa Schumacher Packaging przedstawiła swoje nowości produktowe na sezon 2017/2018. Najnowsze trendy, jakość i zrównoważony rozwój to hasła, które towarzyszą nowym wzorom. Jest ich ponad 80 – to więcej innowacji niż kiedykolwiek wcześniej. Hitem nowej kolekcji jest seria „Signed by Nature“ - opakowania na prezenty z tektury falistej pochodzącej z recyklingu, wykonane przy użyciu farb neutralnych dla żywności, przy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju, ekologiczne i w 100% nadające się do recyklingu.

Nowy, innowacyjny asortyment, przy produkcji którego centralną rolę odgrywa ekorozwój, udowadnia, że Schumacher Packaging wciąż wyznacza trendy w dziedzinie opakowań na prezenty.

Kolekcja Signed by Nature zawiera szeroki wachlarz motywów. Seria bożonarodzeniowa „Happy Christmas“ obejmuje opakowania, przygotowanie do wysyłki pocztą, pudełka na jedną, dwie lub trzy butelki, a także kosze na prezenty w różnych rozmiarach. Seria składanych pudełek Signed by Nature „Bodega“ przedstawia nowoczesny, atrakcyjny motyw wina. Pudełka składane „Vintage“ (na 1 do 3 butelek), a także pudełka na prezenty „Świąteczny jarmark“ przypominają drewno, zarówno pod względem wyglądu, jak i faktury. W dotyku są jak prawdziwe drewno.

Nowy asortyment zawiera również wiele nowych motywów związanych z Bożym Narodzeniem. Jednym z najciekawszych jest „White Christmas“ - opakowanie z nadrukiem offsetowym o barwie czystej bieli, która jest dominującym kolorem w trendach na nadchodzącą zimę. Na białym tle wzrok przyciąga filigranowy motyw - srebrzyste drzewka wykonane techniką tłoczenia reliefowego.

Nowością jest również „Christmas Spirit“, opakowanie strukturalne w kolorze metalicznego złota, z wytłoczonymi złotymi gwiazdami. „Zimowa Magia“ to nowe, składane pudełko na prezenty gwiazdkowe, w eleganckim, ciemnoniebieskim kolorze, ze złotymi drzewkami, łańcuchami gwiazdek i miękko opadającymi płatkami śniegu. 

Klasykiem wśród opakowań na prezenty są kosze. W tej kategorii firma Schumacher Packaging zwiększyła swoją ofertę o ponad 20 nowych produktów. Obecnie dostępne są nowe, prostokątne kosze wykonane z Otwartej Fali, w różnych rozmiarach oraz w pięciu kolorach, bez wytłoczeń. Ich zaletą jest wszechstronność i to, że mogą być używane przez cały rok. Płaskie kosze na prezenty są teraz dostępne w kolorze naturalnym i w dwóch rozmiarach, a kosze sześciokątne – w czterech różnych rozmiarach i po raz pierwszy w kolorze szafirowym. Atrakcyjne pomysły na kosze na prezenty można znaleźć również w kolekcji Signed by Nature - wysokie i płaskie kwadratowe kosze z brązowej tektury falistej pochodzącej z recyklingu, z nadrukiem wykonanym przy użyciu farb neutralnych dla żywności; motyw nosi nazwę „Happy Christmas“. Nowością są również kwadratowe i trójkątne pudełka na prezenty z okienkiem, a także pudełka z uchwytami z Otwartej Fali w kolorach naturalnym, kremowym i czerwonym.

Oprócz koszy na prezenty Schumacher Packaging oferuje teraz także materiał wypełniający - ozdobny wypełniacz SizzlePak z papierowych włókien typu Kraft, dostępny w sześciu różnych kolorach.

 

Zobacz nowości 2017/2018

 

Nowości na targach Polagra Tech i Pakfood 2017!

Targi to nie tylko miejsce spotkań i wymiany doświadczeń specjalistów z branży. Są one także idealną okazją do prezentacji swojej oferty i przedstawienia nowości. Zestawienie innowacyjnych produktów, które zaprezentowane zostaną podczas tegorocznej edycji targów Polagra Tech i Pakfood jest już dostępne.

 

Zobacz nowości


Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Pistolet gazowy do obkurczania RIPACK 3000 

ILLIG maszyny do produkcji kubków typ RDM k i RDM kc

Worki Big Bag