Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

API Group podsumowuje swój udział w targach Labelexpo Europe 2017

Tegoroczna edycja targów Labelexpo Europe 2017, odbywających się pod koniec września w Brukseli, była dla API Group idealną okazją do światowej premiery udoskonalonej folii do tłoczenia na zimno TA+, promocji publikacji API Trends Folio i pakietu usług API Holonique Boutique oraz prezentacji zastosowań produktów ze swojego bogatego portfolio.

Zaprezentowana folia TA+, przeznaczona do tłoczenia na zimno, jest udoskonaloną wersją produktu, jaki pojawił się w ofercie API Group przed czterema laty. Według zapewnień firmy, jest to najbardziej zaawansowana folia z jej oferty, dedykowana temu segmentowi rynkowemu. Produkt ten umożliwia dokładne odwzorowanie detali, właściwe pokrywanie dużych tint, charakteryzując się też odpowiednią drukownością. Skierowany jest do producentów i przetwórców etykiet na środki higieny osobistej, napoje (w tym wino, piwo i alkohole wysokoprocentowe) czy przedmioty codziennego użytku domowego. Może też znaleźć zastosowanie przy wybranych aplikacjach przemysłowych. Na stoisku targowym obecne były przykłady etykiet i opakowań wykonanych z udziałem zarówno folii TA+, jak również innych materiałów z oferty API Group. Jej podłoża były też wykorzystywane podczas produkcji realizowanej w maszynach partnerów technologicznych, m.in. firm AB Graphics, Edale, Mark Andy i Newfoil. 

Na stoisku API Group prezentowane były także liczne próbki prac wykonanych z udziałem folii i laminatów API. Można tam było zobaczyć m.in. kompletne rozwiązania, jakie zrealizowano dzięki doradztwu specjalistów z firmy – zastosowane w nich efekty specjalne pozwoliły markom takim jak Tattinger czy SnowFox odnieść oczekiwany przez ich właścicieli sukces rynkowy. Za ich wdrożenie odpowiadał zespół kierowany przez Davida Petersa – Creative Development Managera w API Group, który od dwóch lat służy swoim bogatym doświadczeniem przy tworzeniu, rozwijaniu, udoskonalaniu i implementacji projektów opakowań i etykiet dla marek z różnych branż.

Poza wspomnianymi opakowaniami m.in. na wysokoprocentowe trunki – na stoisku były też obecne projekty wykonane dla producentów wysokiej jakości kosmetyków czy środków higieny osobistej. W każdym przypadku – również dzięki zaangażowaniu firmy API – udało się w nich połączyć indywidualne, dostosowane do potrzeb klienta projekty etykiet bądź opakowań, wysokiej jakości materiały (także pozwalające osiągnąć efekty specjalne) oraz zaawansowane techniki poligraficzne. Oprócz prezentacji folii i gotowych projektów, na stoisku promowane były najnowsze rozwiązania w zakresie sztancowania, oferowane przez kolejnego partnera technologicznego API – firmę Arden Engraving. Zwiedzający mogli zobaczyć tu m.in. rotacyjny wykrojnik do folii etykietowej, zaprojektowany z myślą o maszynie Gallus EM280. 

API Group to jednak nie tylko produkcja materiałów i tworzenie rozwiązań technologicznych, ale też bogate spektrum dodatkowych publikacji, raportów, działań badawczo-rozwojowych oraz usług dedykowanych klientom firmy. Targi Labelexpo Europe były okazją do ich przedstawienia szerokiemu gremium zwiedzających z całego świata.

Na stoisku była m.in. dostępna ostatnia edycja raportu „Przyszłość opakowań” (przygotowanego przez redakcję The Times), uwzględniająca dostarczone przez API informacje, pozwalające lepiej zrozumieć decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów na podstawie doznań wzrokowych. Bazowały one na przeprowadzonych niedawno na amerykańskim uniwersytecie Clemsona badaniach, wykorzystujących technikę tzw. „eye-tracking”. Publikacja zawierała też szczegółowe informacje na temat najnowszych rozwiązań holograficznych z oferty API.

Na targach API Group promowało też inną publikację skierowaną do specjalistów zajmujących się projektowaniem opakowań – API Trends Folio. Jest to swego rodzaju przewodnik po trendach rynkowych, przygotowany przez zespół kierowany przez Davida Petersa. Jego odbiorcami są przede wszystkim projektanci i twórcy opakowań, a także właściciele marek oraz przedstawiciele firm realizujących powstające projekty. Warto dodać, że w październiku br. na rynku pojawi się 2. edycja API Trends Folio, uwzględniająca tendencje rynkowe, jakie będą obowiązywały w latach 2018-2019.

Firma API promowała również pakiet usług znanych pod nazwą Holonique Boutique, obejmujących doradztwo we wdrażaniu zaawansowanych technologii holograficznych. 

 

Dowiedz się więcej

 

SILBO z certyfikatem BRC

SILBO - polski producent wysokiej jakości opakowań dla branży spożywczej, kosmetycznej i chemicznej, z blisko 20-letnim doświadczeniem na rynku, poinformował o uzyskaniu zgodności z certyfikatem BRC, spełniając tym samym surowe wymagania stawiane wobec producentów opakowań dedykowanych m.in. żywności.

Otrzymując certyfikat z notą A, potwierdzono wysoką jakość stosowanych w SILBO rozwiązań i wdrożonych standardów, a także restrykcyjnych wytycznych w zakresie higieny zakładu, produkcjii systemu zarządzania jakością. Posiadając zgodność z certyfikatem BRC firma potwierdza, że wytwarzane przez nią opakowania oraz stosowane materiały opakowaniowe są w pełni bezpieczne oraz nie zagrażają życiu i zdrowiu konsumentów. 

Certyfikat BRC został stworzony przez British Retail Consortium i  Institute  of  Packaging  w  2001 roku. Przyznawany jest na okres roku lub 6 miesięcy, w zależności od przyznanej noty. Jest jednym z kilku standardów zgodnych z inicjatywą GFSI (Global Food Safety Initiative), obejmującą bezpieczeństwo żywności na każdym etapie łańcucha dostaw.

 

Więcej o SILBO

 

Bag-in-Box Smurfit Kappa świętuje 40 lat działalności 

Smurfit Kappa, która świętuje 40 lat produkcji opakowań typu Bag-in-Box®, ma powody do radości osiągając niezwykły wzrost sprzedaży w Europie, a zwłaszcza we Francji, gdzie sprzedaż w ciągu ostatnich 10 lat zwiększyła się trzykrotnie.

Wzrost sprzedaży produktów zapakowanych w Bag-in-Box® odzwierciedla zmiany w zachowaniu konsumentów i trendach społecznych. Dłuższy okres trwałości, łatwość obsługi oraz maksymalne wykorzystanie produktu stało się bardziej atrakcyjne, zarówno dla konsumentów jak i sprzedawców. Oprócz Francji, sprzedaż opakowań Smurfit Kappa Bag-in-Box® wzrosła również w innych krajach, szczególnie w Argentynie, Danii, Norwegii, Rosji, Szwecji i USA.

Rewolucyjne opakowania Bag-in-Box®, które pojawiły się na rynku w Épernay we Francji w 1977, stale ewoluowały na przestrzeni lat, zyskując dodatkowe rozwiązania, takie jak kran Vitop®, zaawansowane systemy urządzeń napełniających i opakowania Pouch-Up®.

Innowacje te sprawiły, że Smurfit Kappa znalazł się na pozycji lidera w zakresie rozwiązań Bag-in-Box® w Europie. Opakowanie Bag-in-Box® zapewnia właścicielom marek również zwiększone możliwości brandingu w punkcie sprzedaży, co Smurfit Kappa osiąga dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu ShelfSmart.

 

Dowiedz się więcej

 

Plast-Box z innowacyjnym rozwiązaniem

Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, znany niemal we wszystkich europejskich krajach, wprowadził do oferty opakowania z innowacyjnym zintegrowanym uchwytem, który zapewnia łatwiejsze pobieranie wiader z podajników na liniach rozlewniczych oraz zwiększa ochronę opakowań podczas transportu.

Nowe rozwiązanie zaproponowane przez Plast-Box pozwala na dostarczanie klientom opakowań, które mogą wyróżnić ich produkty na konkurencyjnym i wymagającym rynku. Zintegrowane uchwyty nie opadają na ściankę wiadra, przez co nie przysłaniają ekspozycji zdobienia.

Jednym z powodów, dla którego firma Plast-Box wprowadziła nowe rozwiązanie, było dostosowanie oferty do rynku skandynawskiego, gdzie m. in. planowane jest zwiększenie sprzedaży.

Nowe zintegrowane uchwyty spółka wprowadza dla wybranych modeli wiader 3l, 5l, 10l i zapowiada poszerzenie tej opcji dla kolejnych opakowań. Plast-Box jako producent opakowań przeznaczonych dla wielu podmiotów rynku realizuje najwyższe standardy jakościowe.

 

Więcej o Plast-Box

 

Fundacja Nasza Ziemia wraz z Polskim Stowarzyszeniem Ochrony Roślin apelują o właściwe postępowanie z opakowaniami po środkach ochrony roślin

Fundacja Nasza Ziemia w 2017 roku podjęła współpracę z Polskim Stowarzyszeniem Ochrony Roślin (PSOR), które skupia producentów i importerów środków ochrony roślin. PSOR jest właścicielem i koordynatorem Systemu Zbiórki Opakowań PSOR, w ramach którego w sklepach zbierane są puste opakowania po środkach ochrony roślin oraz innych substancjach niebezpiecznych wykorzystywanych w rolnictwie (np. nawozów i biocydów). System PSOR stanowi realizację obowiązku prawnego nałożonego na firmy z branży środków ochrony roślin, sprzedawców oraz użytkowników przez ustawę o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. PSOR jest partnerem akcji „Sprzątanie Świata – Polska 2017”.

Według badań przeprowadzonych przy okazji rozpoczęcia współpracy, rolnicy posiadają dużą wiedzę w zakresie gospodarowania opakowaniami: blisko 3/4 z nich oddaje je do sklepu. Wśród właścicieli działek i ogrodów przydomowych, tylko 1/3 z nich wie jak z nimi prawidłowo postępować, a ich wiedza w tym aspekcie jest powierzchowna. Dlatego wspólnym celem jest stałe podnoszenie świadomości wśród wszystkich użytkowników środków ochrony roślin: profesjonalnych, działkowców oraz właścicieli ogródków przydomowych, w jaki sposób prawidłowo postępować z opakowaniami.

W ramach nawiązanej współpracy, Fundacja Nasza Ziemia wraz z PSOR ma na celu edukowanie społeczeństwa w temacie gospodarki odpadami, ze szczególnym uwzględnieniem opakowań po środkach ochrony roślin. Opakowania te, zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, należy zwrócić do sklepu. Opakowania po środkach niebezpiecznych nie powinny dostawać się do strumienia odpadów komunalnych. Ma to związek z bezpieczeństwem zbiórki oraz specjalnym sposobem gospodarowania nimi.

W związku z tym apeluje się o podejmowanie i promowanie odpowiedzialnych zachowań w kwestii zbiórki opakowań po środkach ochrony roślin – o oddawanie ich do sklepów zajmujących się sprzedażą środków ochrony roślin, oraz o uczulanie osób ze swojego otoczenia na tę kwestię.

Przekazanie opakowań do sklepów to gwarancja, że zostaną one w prawidłowy i zgodny z prawem sposób zagospodarowane. Ze sklepów odbiera je Operator Systemu PSOR, który posiada wszelkie uprawnienia do transportu i przetwarzania opakowań po środkach niebezpiecznych.

 

Więcej informacji nt. zasad zbiórki opakowań

 

Iggesund zdobywcą nagród w dwóch kategoriach

Opakowania kartonowe produkowane z tektury firmy Iggesund Paperboard wygrały w dwóch kategoriach podczas rozdania nagród Carton Excellence Awards 2017. Nagrody były przyznawane w ostatnich dniach września na kongresie Pro Carton/Ecma w Wiedniu. Produkty Iggesund zostały uznane za najlepsze w kategorii „Uroda i kosmetyki” oraz w nowej kategorii „Ratujmy planetę”.

Zwycięzcą w kategorii „Uroda i kosmetyki” został Beauty Box właściciela marki FEMIA Cosmetic Vertriebsgesellschaft GmbH – kosmetyk do pięciodniowej, intensywnej terapii. Kuracje w ampułkach oraz ich wysoce skoncentrowane składniki są uznawane za niezwykle szybką formę pielęgnacji skóry. W opakowaniu wzrok przyciąga okienko, które umożliwia skupienie uwagi na dziesięciu delikatnych, szklanych ampułkach oraz różowym eliksirze piękności. Opakowanie z kuracją zapewniającą ekskluzywną pielęgnację i upiększanie pojawiło się w sklepach przed Dniem Matki.

Działająca w branży opakowań rlc | packaging group zajęła się konwersją oraz projektowaniem strukturalnym. Użyto kartonu Incada Silk o gramaturze 280 g/m2. Najważniejsze elementy projektu to ampułki starannie zabezpieczone na wieczku i u podstawy, co zapewnia doskonałą ochronę przed uszkodzeniem lub przedwczesnym usunięciem ampułki, nawet bez folii zabezpieczającej PET w okienku opakowania. Otworzenie opakowania zapewnia unikatowy „efekt wow”, który trudno zapomnieć. Ponadto opakowanie jest niebywale efektowne: wykończenie współgra z przyjemnym w dotyku lakierem. Taką konstrukcję z kartonu można w całości poddać recyklingowi, co zapewnia jakość w ramach zrównoważonego rozwoju.

HAL Allergy Venomenhal - zwycięzca w kategorii "Ratujmy planetę", jest dowodem na to, że w branży opieki zdrowotnej nadal istnieje wysokie zapotrzebowanie na inteligentne koncepcje, które mogą zapewnić znaczne korzyści dla klientów i producentów. Ta nowa konstrukcja wnętrza została opracowana dla istniejącego kartonowego opakowania zewnętrznego, które teraz może być klejone i konfigurowane przy użyciu półautomatycznej linii pakującej. Ten nowy zestaw zastępuje całkowicie ręczną konfigurację starej konstrukcji i eliminuje potrzeby związane ze specjalnym opakowaniem do transportu. Drukowane kolory w tylnej części wnętrza mają za zadanie wspierać prawidłowe napełnianie kartonów fiolkami o odpowiednich kolorach zatyczek.

Nowa konstrukcja znacznie redukuje koszty opakowania, a mniejsza ilość materiału wymaganego do produkcji ma duży, pozytywny wpływ na środowisko. Wnętrze opakowania utrzymuje fiolki bezpiecznie i stabilnie, zapewniając ich gotowość do użycia. Ponadto nowa konstrukcja wymaga znacznie mniej miejsca od poprzedniej, co ponownie przekłada się na niższe koszty.

Produkcją i projektowaniem graficznym oraz strukturalnym zajęła się firma Intergrafipak.

 

Dowiedz się więcej

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Zgrzewarka przepływowa do folii AUDION D 555 NH

Maszyna do spinania palet D-53 PLT HE