Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

ERG S.A. odnotowuje znaczący wzrost zysku netto

25 października przedstawione zostało sprawozdanie z wynikami po III kwartałach bieżącego roku.
W III kwartale 2016 r. Grupa Kapitałowa ERG S.A. wypracowała zysk netto na poziomie 1,55 mln złotych w porównaniu do 44 tysięcy w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Narastająco Grupa wygenerowała w tym roku zysk na poziomie 4,87 mln złotych w porównaniu do 980 tys. złotych wypracowanych w analogicznym okresie roku 2015. Przychody z działalności operacyjnej za okres 9 miesięcy 2016 r. wyniosły 75,68 mln złotych w porównaniu do 66,09 milionów złotych w roku 2015. W opinii Zarządu Spółki największy wpływ na podniesienie rentowności miało zwiększenie sprzedaży na eksport oraz uruchomienie w I kwartale tego roku nowych linii produkcyjnych.
Należy zaznaczyć, iż w okresie trzech kwartałów 2016 roku na poziomie skonsolidowanym został rozpoznany dodatkowy zysk netto z tytułu sprzedaży akcji w Bioerg S.A., która miała miejsce pod koniec marca tego roku. Wpływ tej transakcji na zysk netto zrealizowany w Grupie Kapitałowej ERG S.A. w okresie styczeń-wrzesień 2016 wyniósł 981 tys. zł. Po oczyszczeniu wyniku Grupy Kapitałowej po trzecim kwartale 2016 o jednorazową transakcję sprzedaży akcji Bioerg S.A. skonsolidowany zysk netto wyniósłby 3.89 mln zł, co oznacza wzrost skonsolidowanego zysku netto o 2.91 mln zł, a więc wzrost o 296% względem analogicznego okresu 2015 roku.
Narastająco przychody Grupy ze sprzedaży produktów, materiałów i towarów oraz usług w 2016 r. wyniosły 72,75 mln złotych w porównaniu do 64,59 mln w roku 2015. Sprzedaż krajowa stanowiła 84,3% a eksport 15,7%. Warto zauważyć, że w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego Grupa wygenerowała zarówno wzrost sprzedaży w kraju, z 56,31 mln złotych do 61,33 złotych (wzrost 8,9%), a także na eksport z poziomu 8,28 mln złotych do 11,41 mln złotych (wzrost o 37,9%). Jeszcze lepiej ten wskaźnik wygląda w samym 3 kwartale tego roku. Sprzedaż zagraniczna wzrosła w tym okresie z poziomu 2,65 mln do 4,09 mln złotych (wzrost o 54,5%).
Warto także zauważyć, że sprzedaż wyrobów foliowych ERG S.A. po 3 kwartałach 2016 roku wyniosła 67,38 mln złotych wobec 58,11 mln złotych w analogicznym okresie roku 2015, co oznacza wzrost o prawie 16%. Biorąc pod uwagę strukturę sprzedaży 95,1% stanowiły produkty foliowe a 4,9 % wtryskowe.

Zobacz cały artykuł

 

CROWN Food Europe wprowadza nową puszkę - Peelfit™

Peelfit™ to puszka o unikalnym wyglądzie zaprojektowana dla sektora żywności suchej. Zastosowana tu technologia bezpośredniego zgrzewania folii aluminiowej z wpuszczonym do środka puszki obrzeżem eliminuje stosowanie sztywnego pierścienia stalowego w podwójnym zamykaniu.
Budowa puszki pozwala na jej napełnienie produktem przez podstawę i zamykanie jej bez konieczności zmian w linii napełniania. 
Wyeliminowanie sztywnego pierścienia stalowego sprawia, że opakowanie jest o 16% lżejsze. Ponadto technologia bezpośredniego zgrzewania zapewnia zmniejszenie zużycia energii o 32% w porównaniu z innymi formami zamknięć. Podobnie jak wszystkie metalowe opakowania Peelfit™ w 100% podlega recyklingowi i w pełni chroni zawartość przed tlenem, gazami, światłem, wilgocią i innymi zanieczyszczeniami, utrzymując produkty dłużej świeżymi. 
Wykorzystanie technologii zmniejszających ilości metalu wykorzystywanego w opakowaniach żywności Crown przy jednoczesnym utrzymaniu wydajności i funkcjonalności to istotne założenie firmy w działaności na rzecz zrównoważonego rozwoju.
CROWN jest liderem na rynku opakowań metalowych. Ma on w swoich dywizjach bardzo urozmaiconą ofertę produktów. Jedną z części koncernu jest Grupa CROWN Food Europe, do której należą dwie fabryki: fabryka w Goleniowie (produkcja wieczek metalowych do butelek i słoików szklanych) oraz fabryka w Pruszczu Gdańskim (produkcja puszek metalowych).
Produkty CROWN przystosowane są do wszystkich rodzajów procesów termicznych, takich jak: zamykanie na gorąco, zamykanie na zimno, pasteryzacja czy sterylizacja.
Dzięki bogatej ofercie i innowacyjnym rozwiązaniom, jak np. wieczko ORBIT™ (redukcja siły otwierania nawet do 50%), CROWN wspiera swoich klientów w rozwoju ich produktów.
Serwis  techniczny firmy przeprowadza profesjonalne szkolenia oraz dostarcza specjalistycznych porad z zakresu maszyn zamykających oraz ich instalacji.
CROWN posiada także wyspecjalizowane ośrodki badawcze, które wprowadzają najnowsze technologie oraz dbają o to, aby Klienci otrzymywali produkty zgodne z wymogami nowych rozporządzeń i dyrektyw unijnych.

 

Zobacz puszkę Peelfit

 

UPM Raflatac wprowadza nowe materiały do opakowań nawilżanych chusteczek jednorazowych

Trzy nowe materiały wierzchnie RafWipe dodane do opakowań nawilżanych chusteczek jednorazowych, oprócz swej funkcjonalności dają użytkownikom możliwość wielokrotnego zamykania i otwierania.
Są one dostępne w różnych wariantach, dzięki czemu pasują do różnorodnych zastosowań. Asortyment RafCare jest dostępny z wieloma rodzajami klejów w zależności od częstotliwości otwierania i zamykania opakowania.
Trzy nowe produkty RafWipe — RafWipe PP Clear TC 50, RafWipe PP Clear TC 60 oraz Raf Wipe PP Solid White TC 60 są oferowane w wersjach o różnej grubości, dzięki czemu można je dopasować do sztywności i elastyczności różnych rodzajów opakowań.
Materiały wierzchnie RafWipe są dostępne z niezawierającym rozpuszczalnika klejem RC12, który zapewnia bardziej odczuwalne odklejanie. Niezawodne otwieranie i zamykanie pomaga utrzymać dobry wizerunek marki — chusteczki są zawsze idealnie nawilżone, a opakowania nie przeciekają. Ten rodzaj opakowania zmniejsza także ryzyko potencjalnych strat z powodu niewykorzystanych produktów. Do innych materiałów wierzchnich z oferty RafCare oferowany jest klej RC13, który pozwala na łatwiejsze odrywanie i wyjątkowo delikatne otwieranie i zamykanie. 
Linia RafCare jest odpowiedzią na wszystkie potrzeby konsumentów w zakresie opakowań na nawilżane chusteczki, od pielęgnacji niemowląt, przez branżę kosmetyczną, aż do zastosowania w przemyśle. Materiały etykietowe RafCare są odporne na działanie wody, olejów i cieczy organicznych, zapewniając tym samym możliwie najlepszy wizerunek marki.
UPM Raflatac to światowy lider wśród dostawców rozwiązań w zakresie samoprzylepnych materiałów etykietowych. Oferowane przez niego folie i papiery są wykorzystywane do tworzenia etykiet produktów i etykiet informacyjnych w rozmaitych zastosowaniach końcowych, takich jak etykietowanie produktów farmaceutycznych, żywności i napojów czy etykietowanie zabezpieczające.
Klientami UPM Raflatac są głównie drukarnie oraz producenci opakowań. 

 

Sun Chemical i DIC Corporation przejmują Gwent Electronic Materials Ltd.

Sun Chemical i jej spółka macierzysta – DIC Corporation - poinformowały o przejęciu Gwent Electronic Materials Ltd. – czołowego producenta farb, past oraz proszków przewodzących prąd, znajdujących zastosowanie na rynku elektroniki drukowanej.
Zakup tej brytyjskiej firmy spowoduje, że Sun Chemical umocni swoją pozycję w stale rozwijającej się branży poligraficznej. Połączenie szerokiej oferty Gwent z portfolio Sun Chemical pozwoli klientom na znalezienie wielu innowacyjnych rozwiązań, dedykowanych na rynek zaawansowanej elektroniki drukowanej.
„Włączenie do oferty Sun Chiemical i DIC zróżnicowanych, a zarazem zaawansowanych materiałów elektronicznych oraz dopasowanych do potrzeb klienta rozwiązań technologicznych rozszerzy portfolio obu spółek, skierowane na rynek elektroniki drukowanej – mówi Mehran Yazdani, prezes Sun Chemical Advanced Materials. – Odnotowujemy na nim znaczące wzrosty, więc sfinalizowane właśnie przejęcie pomoże nam w jeszcze większej ekspansji na tym strategicznym rynku oraz w jeszcze lepszej obsłudze działających na nim klientów”.

 

Zobacz cały artykuł

 

Agfa Graphics na targach InPrint 2016 - integracja druku w procesach przemysłowych

Podczas zbliżających się targów InPrint 2016 w Mediolanie firma Agfa Graphics planuje zaprezentować liczne możliwości zastosowań cyfrowego drukowania inkjetowego w aplikacjach przemysłowych.
Produkowane przez nią atramenty UV oraz wodne pozwalają na bezpośrednie zadrukowywanie różnego rodzaju podłoży i przedmiotów, m.in. podłóg, mebli, jak też prezentowanych na stoisku - puszek, tub, personalizowanych butów, krzeseł, butelek PET czy pojemników. W tym kontekście Agfa Graphics wystąpi na targach InPrint jako partner integrujący drukowanie w ramach procesów wytwórczych i przemysłowych. 
Agfa Graphics to dostawca kompletnych rozwiązań dla branży poligraficznej. W skład jego portfolio wchodzą m.in. chemikalia, a wśród nich produkty ciekłe, takie jak specjalistyczne primery, lakiery i atramenty. Znajdują one zastosowanie przy zadrukowywaniu różnych powierzchni i przedmiotów, m.in. typowych produktów poligraficznych, ale też opakowań, materiałów dekoracyjnych itp. Jednym z nich jest zdobywający wyróżnienia branżowe atrament o niskim stopniu migracji (LM), zapewniający – zdaniem producenta – najwyższą jakość obrazu oraz właściwą funkcjonalność w przypadku wrażliwych na migrację produktów, takich jak opakowania na żywność, napoje czy farmaceutyki. W skład oferty Agfa Graphics wchodzi też zaawansowane oprogramowanie, będące wsparciem dla przemysłowych systemów workflow w obszarach takich jak: przetwarzanie danych personalizowanych, wstępna weryfikacja plików (preflighting), obróbka zdjęć, zarządzanie barwą, czy wreszcie – zabezpieczanie przed fałszerstwem.
Lista zastosowań przemysłowych techniki inkjetowej rośnie z dnia na dzień i dotyczy coraz większej liczby branż. Aplikacje te realizowane są w zaawansowanych ploterach wielkoformatowych bądź też w specjalistycznym sprzęcie drukującym, który należy dostosować do końcowych potrzeb. Agfa Graphics jest partnerem – na bazie podpisanych umów OEM – dla wielu integratorów systemowych, wykorzystujących w swoich rozwiązaniach technikę inkjet. Tworzą oni (nierzadko spersonalizowane pod konkretne potrzeby) rozwiązania drukujące, w których znajdują zastosowanie produkowane przez Agfa Graphics atramenty, dopasowane do wymagań danej aplikacji.

 

Drukarnia Know How i kolejna inwestycja w arkuszową maszynę offsetową Koenig & Bauer

Krakowska drukarnia offsetowa Know How to wieloletni użytkownik arkuszowych maszyn niemieckiego producenta Koenig & Bauer. Współpraca obu firm trwa już od dziesięciu lat. Ostatni rok zaowocował kolejną, czwartą już inwestycją - drukarnia wzbogaciła się o 5-kolorową maszynę z wieżą lakierującą KBA Rapida 75-5+L SAPC ALV3.
Ostatnia inwestycja to już czwarte rozwiązanie Koenig & Bauer pracujące w drukarni Know How, a zarazem pierwsze wyposażone w innowacyjną i przyszłościową technologię HR-UV. Dzięki niej zakład ten może zaproponować swoim obecnym i przyszłym klientom zupełnie nowe możliwości zarówno w obszarze zadrukowywania, jak i uszlachetniania różnorodnych podłoży, także tych nietypowych, z którymi konwencjonalne maszyny offsetowe nie są w stanie sobie poradzić. Głównym założeniem nowej inwestycji jest rozwój firmy Know How, umożliwiający jej wejście na nowe rynki i pozyskanie kolejnych, zadowolonych klientów z Polski jak i zagranicy.

 

Zobacz cały artykuł

 

DKS ze statusem „Fiery Platinum Partner” firmy EFI

DKS, jeden z czołowych polskich dostawców produktów i usług związanych z drukowaniem, kopiowaniem oraz skanowaniem, uzyskał status „Fiery Platinum Partner” EFI – firmy specjalizującej się m.in. w produkcji i wdrażaniu zaawansowanego oprogramowania, sterującego pracą cyfrowych maszyn drukujących. Uroczyste podpisanie umowy z tym związanej miało miejsce 13 października br. w siedzibie DKS w Kowalach k. Gdańska. 
W spotkaniu ze strony EFI wzięli udział: Bryan Hunt – dyrektor programu Partner Alliance, Alfred Mast – menedżer programu Partner Alliance odpowiedzialny za region EAMER oraz Krzysztof Pawluk – specjalista ds. wsparcia technicznego, DKS natomiast reprezentowali: Marian Stasiewski – prezes zarządu i Andrzej Ćwikliński – dyrektor sprzedaży systemów produkcyjnych.
Status „Fiery Platinum Partner” jest przyznawany przez EFI niezależnym dystrybutorom maszyn cyfrowych kompatybilnych z oprogramowaniem Fiery m.in. marki Konica Minolta. DKS jest wieloletnim przedstawicielem handlowym tego producenta. W ramach współpracy z partnerem, EFI dostarcza wiedzę, doświadczenie oraz szerokie wsparcie techniczne przy wdrażaniu swoich rozwiązań i szkoleniu końcowych użytkowników. Obejmuje ona też akcje marketingowe, m.in. w zakresie spotkań z klientami, prezentacji na targach i innych wydarzeniach branżowych oraz działań reklamowych. 
Status „Fiery Platinum Partner” uzyskują dystrybutorzy, których uznajemy za wiarygodnych i z którymi wiążemy duże nadzieje względem przyszłej sprzedaży naszych rozwiązań – powiedział Bryan Hunt. – Do takich należy firma DKS, oferująca m.in. maszyny Konica Minolta – naszego strategicznego partnera technologicznego. Warto w tym miejscu podkreślić, że uzyskała ona status „Fiery Platinum Partner” jako pierwszy autoryzowany dystrybutor z Polski.

 

Drukkerij de Bij - zwycięzca konkursu Kodak Sonora Plate Green Leaf 2016

Holenderska firma Drukkerij de Bij zwyciężyła w pierwszej, globalnej edycji konkursu Kodak Sonora Green Leaf Award za rok 2016. Promuje on przedsiębiorstwa poligraficzne, działające proekologicznie i wdrażające szereg inicjatyw zgodnych z polityką zrównoważonego rozwoju. W ramach przyznanej nagrody, kadra zarządzająca Drukkerij de Bij otrzymała darowiznę w kwocie 5000 euro. Zasiliła ona konto organizacji charytatywnej Suus & Abel Sustainable, której współzałożycielem jest holenderska drukarnia. Jej głównym celem jest uświadamianie dzieciom, jak ważne są działania związane z ochroną środowiska, także w kontekście ich przyszłości.
Drukkerij de Bij korzysta z wielu energooszczędnych rozwiązań sprzętowych, które bazują na odnawialnych źródłach energii, monitorując poziom ich zużycia jak również kontrolując ilość emitowanych do atmosfery gazów cieplarnianych. Firma ściśle kontroluje poziom zużycia wody, a także prowadzi działania w zakresie recyklingu papieru, kartonu, opakowań, płyt aluminiowych, baterii oraz elementów elektronicznych. Drukarnia stosuje w codziennej produkcji biofarby, bezalkoholowe rozpuszczalniki, jak również pochodzące z odzysku podłoża drukowe posiadające certyfikat FSC. Drukkerji de Bij promuje podejmowane przez siebie działania proekologiczne, traktując je jako ważny wyróżnik na tle konkurencji. 
Kwestie związane z ochroną środowiska to od wielu lat jeden z ważniejszych tematów w branży poligraficznej. Działające w niej firmy wykazują coraz większe zapotrzebowanie na produkty i rozwiązania, które pomogą im realizować politykę zrównoważonego rozwoju. Promujący tego typu postawy konkurs, którego inicjatorem jest Kodak, m.in. poprzez swoją nazwę zwraca uwagę na bezprocesowe płyty Kodak Sonora. Jedną z kluczowych korzyści związanych z ich użytkowaniem jest całkowite wyeliminowanie etapu wywoływania, niezbędnego w przypadku tradycyjnych płyt termicznych. Korzystające z nich drukarnie odnotowują także znaczącą redukcję zużywanej energii, wody i generowanych podczas procesu produkcyjnego odpadów. Jak zapewniają użytkownicy płyt Kodak Sonora, dzieje się to bez jakiegokolwiek uszczerbku na jakości produkcji czy jej wydajności.
Drukkerij de Bij od lat z powodzeniem stosuje w codziennej produkcji płyty Kodak Sonora, których dostawcą jest lokalny dealer firmy Kodak – AteCe Graphic Products. Kodak, jako ich producent, odnotowuje szybki wzrost liczby drukarń, które decydują się na ich wdrożenie. Jak podaje firma, już 16% wszystkich płyt termicznych marki Kodak, sprzedawanych w skali świata, stanowią właśnie płyty bezprocesowe Sonora. Ich wzrastająca globalna popularność stanowi potwierdzenie coraz większych wymagań i oczekiwań drukarń względem proekologicznych rozwiązań, które z jednej strony pozwolą na realizację nowych aplikacji i produktów, z drugiej zaś – zwiększą zyskowność prowadzonych działań biznesowych.
Nagroda Sonora Plate Green Leaf Award została powołana do życia w 2013 roku z myślą o klientach firmy Kodak, podejmujących proekologiczne inicjatywy w swojej działalności. W ramach oceny zgłoszeń konkursowych pod uwagę brane są m.in.: praktyki w obszarze zarządzania, mające na celu zwiększyć energooszczędność i obniżyć zużycie wody; aktywność w lokalnych inicjatywach proekologicznych; stosowanie w bieżącej produkcji proekologicznych materiałów eksploatacyjnych i podłoży drukowych. Zwycięzcę wyłania jury, składające się z przedstawicieli firmy Kodak. Laureat tegorocznej, pierwszej globalnej edycji konkursu został wyłoniony spośród drukarń, które zdobyły wcześniej przyznawane, regionalne nagrody Sonora Plate Green Leaf Award. Znalazły się wśród nich takie firmy jak: The New Straits Times Press, Digital Hub, Drukkerij de Bij, UNECA (Komisja Gospodarcza Narodów Zjednoczonych ds. Afryki), Grupo RBS, Sing Tao Canada, Modern Litho, Druckerei Aschenbrenner GmbH, GP Tryk, Alfa-Design, Gruppo Konig Print, Shanghai Pica Colour Separation & Printing Co Ltd, NPP oraz Beijing Shengtong Printing Co.

 

API Group - partner i sponsor wydarzeń branżowych w Polsce i za granicą

Tegoroczna jesień to dla API Group okres wzmożonej aktywności w kontekście jej udziału w różnych wydarzeniach branżowych na całym świecie. Po udanej obecności – z własnymi stoiskami – na targach branży opakowaniowej i etykietowej (Luxe Pack Monaco, Labelexpo Americas, Luxury Packaging), firma podjęła decyzję o udziale w kolejnych imprezach związanych z tym segmentem rynkowym. API Group objęła rolę głównego sponsora Spirits Summit 2016 – listopadowego spotkania w Edynburgu, dedykowanego opakowaniom dla branży alkoholowej. Z kolei w październiku jej polski oddział – API Folie Polska – był obecny jako partner na 11. konferencji „Etykiety samoprzylepne – nowe technologie”, zorganizowanej przez wydawnictwo Polski Drukarz.
Premierowa edycja Spirits Summit odbędzie się 24 listopada br. w Edynburgu w Szkocji. Ma ona stać się unikalnym w swojej formule forum wymiany doświadczeń i informacji dla wszystkich osób związanych z tworzeniem, projektowaniem i produkcją opakowań na wyroby alkoholowe. Z ramienia API Group w forum weźmie udział David Peters – Creative Development Manager tej firmy. Zaprezentuje on kluczowe trendy w projektowaniu opakowań na wyroby alkoholowe i luksusowe oraz zjawiska, jakie mają wpływ na ich kształt. David Peters posiada ponad 20-letnie doświadczenie w segmencie opakowań luksusowych. Obszar jego działań obejmował m.in. projektowanie, produkcję i branding. Jego wystąpienie będzie m.in. uwzględniało liczne przykłady zastosowania najnowocześniejszych technik w projektowaniu i wytwarzaniu opakowań. Organizowane we współpracy z magazynem Packaging News, spotkanie Spirits Summit ma stać się miejscem do szerzenia informacji i inspirowania projektantów, twórców i producentów opakowań na wyroby alkoholowe, którzy mierzą się z licznymi wyzwaniami rynkowymi. Podczas wydarzenia prezentowane będą studia przypadku, dotyczące konkretnych opakowań wprowadzonych do sprzedaży przez czołowe marki alkoholowe. Nie zabraknie wystąpień związanych ze środowiskiem sprzedaży detalicznej, trendami konsumenckimi oraz zagadnień ekologicznych. 
Tegoroczna jesień to pracowity okres także dla polskiego oddziału API Group. Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska - znalazła się wśród prelegentów 11. konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, zorganizowanej w Szczyrku przez wydawnictwo Polski Drukarz. Spotkanie zgromadziło ok. 180 specjalistów z branży etykietowej, w dużej mierze – przedstawicieli zakładów poligraficznych, wykorzystujących w swojej działalności technologię wąskowstęgową. Katarzyna Kozińska rozpoczęła od prezentacji API Group i jej globalnych struktur, w których Polska stanowi ważny punkt. Katarzyna Kozińska podkreślała, że API Group współpracuje ze wszystkimi podmiotami rynkowymi działającymi w sektorze opakowań i etykiet: producentami sprzętu, farb i lakierów, matryc oraz podłoży drukowych. Prelegentka wymieniła trzy główne działy produktowe, w jakich obecna jest API Group: folie do tłoczenia na zimno/gorąco i pigmentowe; folie holograficzne oraz laminaty. Następnie szczegółowo omówiła każdą z nich, zwracając uwagę nie tylko na konstrukcję samych materiałów, ale też ich własności względem procesów uszlachetniania (m.in. tłoczenia) oraz technik zadrukowywania podłoży następnie poddawanych obróbce (offset, flekso, druk arkuszowy i zwojowy). Katarzyna Kozińska wymieniła też szereg wyzwań, jakie stoją przed użytkownikami folii podczas ich aplikowania, zarówno w kontekście technologii hot jak i cold stampingu. Na zakończenie zwróciła uwagę na związek między posiadanym parkiem maszynowym i właściwej jakości materiałami eksploatacyjnymi, a efektem finalnym realizowanej produkcji.


Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

 

Przemiał PET/PE transparent

Przemiał PET (preforma) niebieska

Taśma klejąca Bonus

Komorowe maszyny pakujące w folię termokurczliwą