Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Każde opakowanie ma znaczenie - Targi Packaging Innovations 2018 w zaskakującej technologicznej odsłonie

Zbliżająca się 10. jubileuszowa edycja Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations z pewnością zobowiązuje. Czym organizatorzy zaskoczą swoich gości? Nowoczesne, przykuwające wzrok, designerskie; opakowań nagradzanych w największych i najważniejszych światowych konkursach design'u na Targach Packaging Innovations 2018 z pewnością nie zabraknie. Ale opakowania to nie tylko wysublimowany design i niepowtarzalny charakter. Opakowania pełnią bowiem przede wszystkim rolę użytkową i ochronną. W świecie rozwijającego się e-commerce'u i ogromnego zapotrzebowania na opakowania w branży przemysłowej oraz spożywczej to właśnie opakowania logistyczne i technologiczne stanowią jeden z filarów branży opakowań. Podczas najbliższej edycji Targów strefa Logispack zostanie zatem powiększona. 10. odsłona wystawy - 17-18 kwietnia w EXPO XXI Warszawa - odbędzie się pod hasłem Packaging Innovations & Technology.

Opakowania logistyczne stanowią kluczowy element łańcucha dostaw między kupującym, a sprzedawcą. Opakowanie na pierwszy rzut oka niepozorne - pudło z szarej tektury, czy drewniana paleta stały się aktualnie produktem niezwykle pożądanym przez wszelkiego rodzaju przedsiębiorców proponujących sprzedaż wysyłkową. Popyt na te produkty stał się większy niż kiedykolwiek wcześniej. Gdzie znaleźć firmy oferujące rozwiązania dostosowane do potrzeb sprzedaży wysyłkowej? Strefa opakowań logistycznych – Logispack to mocny punkt Targów Packaging Innovations. Międzynarodowi Wystawcy zaprezentują opakowania do transportu i wysyłki produktów w każdym kształcie i rozmiarze. Nowoczesne zaplecza produkcyjne, procedury jakości oraz atesty i certyfikaty opakowań stają naprzeciw wysokim wymogom produktowym. Elastyczne i indywidualne podejście do projektu oraz produkcja spersonalizowanych form opakowań to powody, dla których goście Targów Packaging Innovations znajdą dokładnie to, czego potrzebują.

Innowacyjne podejście nie tylko do design'u, ale także technologii opakowań to cel przyświecający zarówno Wystawcom jak i organizatorom największej tego typu wystawie w Europie Centralnej. Na Targach Packaging Innovations nie zabraknie zatem rozwiązań opakowaniowych dla sektora produkcyjnego. Wystawcy zaprezentują między innymi opakowania dla farmacji i chemii przemysłowej, jak i branży magazynowej oraz logistycznej. Przedstawiciele sektora spożywczego znajdą natomiast zaawansowane technologicznie propozycje służące do pakowania i transportu żywności. Rozwinięcie strefy opakowań dla przemysłu i logistyki sprawi, że najbliższa edycja Targów odbędzie się pod hasłem nie tylko innowacji, ale też technologii. Bez wątpienia najlepszym miejscem do posłuchania o innowacjach zarówno w zakresie design'u jak i technologii jest strefa prezentacji workShops. Wykłady będą dostępne dla wszystkich Zwiedzających Targów Packaging Innovations. Uznani eksperci z branży opakowań opowiedzą o najnowszych i najbardziej efektywnych rozwiązaniach z zakresu brand marketingu. Nie zabraknie także case studies i innowacji z zakresu technologii pakowania.

Dla firm chcących zaprezentować swoje produkty i usługi Targi Packaging to miejsce, gdzie należy się pojawiać. Lokalizacja w środkowej Europie i nieposzlakowana opinia lidera branży opakowań to dla Wystawców gwarancja zaprezentowania swojej oferty Zwiedzającym zarówno z centralnej jak i wschodniej Europy. To właśnie w tej części kontynentu zapotrzebowanie na produkty dostarczane przez branżę opakowań dynamicznie rośnie. Nie dziwi więc fakt, że na Targach Packaging Innovations swoją ofertę prezentują Wystawcy z całego świata, tacy jak DS Smith, czy Metsä Board. Dla Zwiedzających Targi to z kolei możliwość zapoznania się z ofertą ponad 200 międzynarodowych firm. Z tego powodu Targi każdego roku odwiedza ponad 5200 specjalistów i osób decyzyjnych, którzy reprezentują kilkanaście branż.

Targi Packaging Innovations odbędą się 17-18 kwietnia w EXPO XXI Warszawa.

 

Więcej o Packaging Innovations

 

API Group wprowadza na rynek nowy klej do laminacji, dedykowany aplikacjom zaawansowanym technologicznie

API Group poinformowała o wprowadzeniu do oferty nowego kleju, który dedykowany jest wytwarzanym przez firmę metalizowanym, poliestrowym laminatom foliowym. Zdaniem dostawcy, zastosowanie go przy technologicznie wymagających aplikacjach (z użyciem wysokiej jakości laminatów) stanowi prawdziwy przełom w produkcji zaawansowanych rozwiązań opakowaniowych.

Nowy klej pojawił się w ofercie API Group w ślad za pomyślnie zakończonymi, rygorystycznymi testami przeprowadzonymi w warunkach produkcyjnych. Wzbogaca on szerokie portfolio API Group skierowane do klientów z regionu Europy.

Zgodnie z zapewnieniami firmy, klej ten oferuje wyższą odporność na marszczenie, znacząco redukując ryzyko rozwarstwienia podczas dalszych procesów wytwórczych. Będąc jednym z liderów na rynku rozwiązań do laminacji papierów i kartonów, API Group systematycznie rozbudowuje swoje portfolio w tym obszarze. Nowy klej dedykowany jest aplikacjom wyjątkowo wymagającym pod względem technologicznym, a zarazem ma spełniać oczekiwania klientów pod względem stosowanych przez nich, coraz bardziej wysublimowanych rozwiązań opakowaniowych.

Jedną z największych zalet tego kleju jest jego wyjątkowo wysoka siła wiązania, przy jednoczesnej odporności na nacisk. W praktyce oznacza to, że pokryty nim laminat bez ryzyka można poddać różnym procesom obróbczym np. wykrawaniu. Zdaniem API zastosowanie nowego kleju wyklucza rozwarstwianie na krawędziach. Jest on przy tym bardzo odporny na działanie wody i zapewnia odpowiednią stabilność temperatury. Co więcej, jest kompatybilny ze stworzonym przez API unikalnym systemem kontroli pasowania. Umożliwia on właściwe zadrukowanie wcześniej przygotowanego laminowanego kartonu podczas kolejnych etapów procesu produkcyjnego. 

 

Dowiedz się więcej

 

Coca-Cola ze świąteczną kampanią i limitowaną edycją opakowań

Każdego roku Coca-Cola zaskakuje swoich konsumentów wyjątkową kampanią, która umacnia pozycję marki jako niekwestionowanego lidera świątecznej okazji. Tym razem skala zaplanowanych aktywności i zasięg są jeszcze większe niż dotychczas. Dzięki limitowanej edycji świecących w ciemności butelek 0,5l, najbardziej rozpoznawalna marka świata zachęca do podziękowań bliskim i – dosłownie - dodaje Świętom blasku. Koncept marketingowy z hasłem Powiedz „Dziękuję” z Coca-Cola ma szerokie wsparcie mediowe. Oprócz tego w komunikacji ponownie pojawiają się kultowe ciężarówki!

Święta to magiczny czas, któremu przede wszystkim towarzyszy niezwykła, radosna atmosfera. Jest to jednak także okres pełen przygotowań, za którymi stoją najbliżsi wkładający w nie swój wysiłek. To właśnie im dedykowana jest tegoroczna kampania Coca-Cola, zachęcająca konsumentów do tego, by podziękowali wszystkim tym, którzy czynią Święta wyjątkowymi. „Dziękuję Mistrzyni wypieków”, „Dziękuję Umilaczu długich wieczorów”, „Dziękuję Pomocniku Mikołaja”, „Dziękuję Rozplątywaczu lampek choinkowych” – to propozycje Coca-Cola, zachęcające do podziękowań w nadchodzące Święta!

W okresie świątecznym w sklepach pojawi się limitowana edycja butelek Coca-Cola opatrzonych w etykiety z wyjątkowymi, oryginalnymi podziękowaniami dla bliskich. Zróżnicowane w zależności od wielkości opakowania i dostosowane do grup docelowych hasła zachęcą do zakupu i dzielenia się produktem. Ale to nie wszystko! Coca-Cola dosłownie – doda Świętom blasku – etykiety na butelkach 0,5l Coca-Cola Original i Coca-Cola Zero Cukru dodatkowo będą świecić w ciemności!

Świąteczna kampania Coca-Cola wystartowała 6 listopada i potrwa do końca grudnia. Dzięki wykorzystaniu różnych narzędzi i kanałów komunikacji jest obecna w całej Polsce. Skala zaplanowanych aktywności i zasięg są jeszcze większe niż w ubiegłym roku. 

 

Dowiedz się więcej

 

UPM Raflatac z nową koncepcją Forest Positive oraz serią etykiet RAFNXT+ zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju

Firma UPM Raflatac wprowadza na rynek europejski wyjątkowe podejście do cyklu eksploatacji o nazwie Forest Positive oraz serię materiałów samoprzylepnych RAFNXT+, będące rozwiązaniami nowej generacji dla opakowań przyjaznych środowisku.

Koncepcja Forest Positive niesie ze sobą ogromne korzyści dla środowiska naturalnego. Dzięki niej zapobiega się wylesianiu, a także promuje bioróżnorodność, podnosi jakość wody oraz zwiększa możliwości lasów w zakresie absorpcji dwutlenku węgla. Innowacyjna seria RAFNXT+ charakteryzuje się nawet o 20% niższymi emisjami dwutlenku węgla niż przy standardowych etykietach papierowych.

Seria RAFNXT+ to zoptymalizowane wykorzystanie surowców, oszczędność energii i wody oraz mniejsza ilość odpadów powstających w cyklu eksploatacji w porównaniu z etykietami standardowymi. Zapewnia przewagę nad konkurencją drukarniom i właścicielom marek w zakresie zrównoważonego rozwoju i wydajności. Mniejsza częstotliwość zmian rolki to krótsze przestoje i mniejsza ilość odpadów, niższe koszty opakowań i transportu oraz zwiększona powierzchnia magazynowa na surowce i gotowe produkty.

Nowa seria obejmuje rozwiązania etykietowe do różnych zastosowań, w tym handlu detalicznego, oznaczania pakowanego pożywienia oraz etykiety do zastosowań transportowych i logistycznych.

 

Dowiedz się więcej

 

Fiber Cup – proekologiczny kubek na bazie kartonu Cupforma Natura firmy Stora Enso

Szwedzki producent opakowań – Arta Plast, wprowadził na rynek nowy, atrakcyjny rodzaj kubka kartonowego o nazwie Fiber Cup. Jest on przeznaczony do wyrobów mlecznych oraz innego rodzaju schłodzonej żywności, a powstał na bazie kartonu Cupforma Natura, produkowanego przez koncern Stora Enso.

Karton Cupforma Natura – w wersji znajdującej zastosowanie przy produkcji Fiber Cup – został pokryty z obu stron cienką polimerową warstwą barierową typu PP. Wszystko po to, by zapewnić odpowiednią ochronę i świeżość przechowywanej żywności w opakowaniach powstałych na jego bazie, np. serków kremowych, masła i innych schłodzonych produktów. Dzięki właściwościom barierowym, materiał ten może – zdaniem Stora Enso – z powodzeniem zastąpić nieodnawialne surowce wykorzystywane obecnie do produkcji opakowań spożywczych, redukując jednocześnie ich negatywny wpływ na środowisko naturalne. Kubek można poddać recyklingowi, a jego nowoczesny kształt, opcja naniesienia atrakcyjnego nadruku czy wdrożenia własnego projektu graficznego otwierają przed właścicielami marek wiele możliwości.

Fiber Cup stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie klientów na proekologiczne, alternatywne rozwiązania wobec powszechnie stosowanych w kontekście opakowań spożywczych, kubków polistyrenowych formowanych termicznie. To nowe rozwiązanie opakowaniowe dedykowane jest produktom żywnościowym, do niedawna zdominowanym przez opakowania plastikowe.

Karton Cupforma Natura jest produkowany przez Stora Enso od 2011 roku. Obecnie jest on oferowany w kilku wariantach, w zależności od końcowego zastosowania. Z myślą o żywności typu fast food, food-to-go (np. kawa) czy lodach jest on pokrywany jednostronnie powłoką polimerową. W przypadku zimnych napojów czy zup niezbędne jest naniesienie powłoki po obu stronach. Wykorzystana przy kubkach Fiber Cup dodatkowa warstwa barierowa jest stosowana m.in. przy opakowaniach na pieczywo czy ciastka, czekoladę, żywność w płynie czy masło. Jak podkreśla Stora Enso, współczesne jednorazowe kubki do picia mogą nawet w 98% bazować na surowcach odnawialnych, takich jak stworzone przez firmę zaawansowane biopowłoki. Wszystkie kartony z rodziny Cupforma można zadrukowywać w różnych technikach: offsetowej, fleksograficznej czy cyfrowej. Zdaniem producenta, przy właściwie dobranej powłoce, oferują one optymalne właściwości barierowe, są niezwykle szczelne i wytrzymałe, a przy tym można je poddać odpowiedniemu formowaniu czy przetwarzaniu. Cupforma Natura znajduje się na międzynarodowej liście EDP (Environmental Product Declaration). Certyfikacja EDP oznacza, że dany produkt zawiera przejrzystą informację dotyczącą jego rzeczywistego wpływu na środowisko naturalne – w całym cyklu życia. 

 

Więcej o Stora Enso

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Pionowa maszyna pakująca typu Doypack RM-36ACD

System pakowania zbiorczego tray & lid

Opakowania / worki z folii PP

Worki na odpady