Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Suwary S.A. - kanister wyróżniony w plebiscycie Złoty Medal 2016 - Wybór Konsumentów

Produkt zgłoszony przez Suwary S.A., Pabianice - kanister K 5SOR otrzymał tytuł Złoty Medal 2016 - Wybór Konsumentów. Uzyskał on 32,79 % głosów internautów i zwiedzających targi.

Zwycięzca w konkursie Złoty Medal 2016 - Wybór Konsumentów jest wybierany spośród produktów, które w danym roku otrzymały Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Uzyskane wyróżnienie to szczególny dowód uznania całej branży opakowaniowej oraz ważna rekomendacja, która ma późniejszy wpływ na decyzję potencjalnego klienta.

Wręczenie nagrody odbędzie się w pierwszym kwartale 2017 roku w czasie prestiżowej Gali wręczenia nagród Złoty Medal - Wybór Konsumentów.

 

Więcej informacji znajdziesz tutaj

 

Podsumowanie ALL4PACK

Targi ALL4PACK Paris, The global marketplace for Packaging, Processing, Printing & Handling odbyły się w dniach 14–17 listopada w Paryżu w Parku Ekspozycyjnym Paris-Nord Villepinte.

Tegoroczne targi ALL4PACK będące platformą innowacyjności oraz spotkań biznesowych wśród 1500 wystawców i przedstawicieli firm zgromadziły blisko 88 tys. specjalistów i ekspertów z branży opakowań i intralogistyki ze 100 krajów, głównie ze strefy EMEA. 

Ilość kontrahentów zagranicznych wzrosła w tym roku do 40% w stosunku do 35% w latach poprzednich. 

Targi odwiedziły delegacje m. in. z Kongo, Niemiec, Izraela, Japonii, Rosji, Tunezji czy Turcji. Swą obecnością zaszczyciła je także minister ds. praw konsumentów Martine Pinville.

W ostatniej edycji wśród odwiedzających znacząco wzrosła ilość kluczowych kontrahentów oraz osób decyzyjnych w zakresie planów inwestycyjnych (dyrektorów zarządzających, administartorów budynków, specjalistów do spraw importu, eksportu, badań i rozwoju). 

Kolejna edycja przewidziana jest na 12-15 listopada 2018, ponownie w Parku Ekspozycyjnym Paris Nord Villepinte.

 

Zobacz fotorelację

 

Sun Chemical - lakiery ochronne SunBar (Aerobloc) z nagrodą Frost & Sullivan

SunBar (Aerobloc) - seria lakierów ochronnych stworzona przez Sun Chemical została wyróżniona prestiżową nagrodą Frost & Sullivan. Jej uroczyste wręczenie odbędzie się 11 stycznia 2017 roku, podczas dedykowanej konkursowi gali Excellence in Best Practices w hotelu Marriott La Jolla w San Diego.

Nagrody Frost & Sullivan przyznawane są firmie, strategii, procesowi bądź wytycznej w działalności, która charakteryzuje się światowej klasy poziomem w swojej branży. Stworzone przez Sun Chemical lakiery ochronne SunBar (Aerobloc) uhonorowano za korzyści, jakie przynoszą użytkownikom oraz wpływ na przemysł, w którym znajdują zastosowanie.

SunBar (Aerobloc) umożliwia nanoszenie niedrogich, trwałych i proekologicznych powłok, które – tworząc homogeniczną i elastyczną warstwę chroniącą przed działaniem gazów – można aplikować na farby i poddawać laminowaniu. Co więcej, produkt ten wychodzi naprzeciw rynkowym trendom względem coraz niższych gramatur opakowań. SunBar (Aerobloc) to – zdaniem producenta – efektywna kosztowo, biodegradowalna, wolna od chloru i metali alternatywa dla innych, konkurencyjnych rozwiązań.

W ostatnim czasie Sun Chemical nawiązała współpracę z Acpo ltd. – liderem w zakresie powlekania folii giętkich, by sprostać rosnącemu popytowi rynkowemu na opakowania o wysokim stopniu ochrony przed czynnikami zewnętrznymi. W jej ramach Sun Chemical dostarcza lakiery SunBar (Aerobloc), które są wykorzystywane do powlekania i aplikowania na różnego rodzaju folie, znajdujące następnie zastosowanie w różnych procesach przetwórczych. Acpo ltd. specjalizuje się w powlekaniu cienkich folii wykorzystując do tego najwyższej klasy sprzęt; dzięki temu – jak zapewniają obaj partnerzy przedsięwzięcia – firmy zajmujące się przetwórstwem zyskują alternatywę w postaci folii ochronnych wykonywanych po uzasadnionym ekonomicznie koszcie, a przy tym oferujących poprawione właściwości barierowe. Co więcej, ich stosowanie eliminuje konieczność inwestowania przez firmę przetwórczą w specjalistyczny sprzęt do powlekania.

 

Więcej informacji znajdziesz tutaj

 

Torby foliowe obowiązkowo płatne w każdym sklepie

Resort środowiska zapowiedział wprowadzenie obowiązkowych opłat za torebki foliowe. Celem powyższych działań jest ograniczenie zużycia lekkich plastikowych toreb na zakupy.

Unijne przepisy nałożyły na państwa członkowskie obowiązek ograniczenia zużycia lekkich plastikowych toreb na zakupy, proponując krajom w tym zakresie dwa rozwiązania. Polska zdecydowała się na przyjęcie wariantu zakładającego, że torby te będą płatne. O sposobie ograniczenia torebek foliowych Ministerstwo Środowiska poinformowało Komisję Europejską na spotkaniu w lipcu 2016 r.

- „Uważam, że wprowadzenie nawet niewielkiej opłaty za lekkie torby plastikowe może stanowić pewien impuls do zastanowienia się przy kasie, czy kupować foliówkę czy może przyjść na zakupy z torbą wielokrotnego użytku" - skomentował wiceminister środowiska Sławomir Mazurek.

Podkreśla on ponadto, iż celem ministerstwa środowiska nie jest nałożenie na obywateli nowych opłat, ale zachęcenie ich do poprawy jakości otaczającego ich środowiska przyrodniczego. Nawet niewielka opłata za torbę foliową może mieć wpływ na zmianę postaw społecznych. Istotnym przykładem może być tutaj Dania, gdzie wprowadzenie odpłatności przyczyniło się do drastycznego zmniejszenia ilości plastikowych toreb w obiegu.

W Ministerstwie Środowiska  prowadzone są obecnie prace legislacyjne nad nowelizacją przepisów ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, za pomocą których wdrożone zostanie rozwiązanie dotyczące torebek plastikowych.

Torby plastikowe zostaną objęte symboliczną opłatą. Dotyczyć ona będzie opakowań o grubości od 15 do 50 mikronów, czyli toreb, które najczęściej są dostępne w sklepach przy kasie. Bezpłatne natomiast pozostają tzw. "zrywki" (torby o grubości do 15 mikronów), które wykorzystywane są do pakowania pieczywa, owoców czy też warzyw.

 

Kartka świąteczna od Iggesund Paperboard w 44 tysiącach wersji

Tworzenie wyszukanych kartek świątecznych to dla firmy Iggesund Paperboard już tradycja. W przypadku kartki na rok 2016, jest ona wyjątkowa jak wyjątkowy jest każdy płatek śniegu. On jest tutaj główną inspiracją.

W tym roku firma Iggesund stworzyła płatek śniegu, który można złożyć na wiele tysięcy sposobów, w kolorach od kryształowej bieli po zimowy błękit.

Kartka złożona jest z siedmiu wykrawanych płatków śniegu. Na każdej ze stron nadrukowany jest inny wzór. Te czternaście kombinacji można następnie złożyć, tworząc ponad 44 tysiące wzorów. Projekt ten zrodził się w wyobraźni niemieckiego projektanta Petera Dahmena. W ostatnich latach wyspecjalizował się on w obróbce cyfrowej, często współpracując z izraelską drukarnią Highcon. Płatek śniegu, jaki stworzyć może osoba obdarowana, znajduje się wewnątrz kartki wykonanej z tektury Invercote Metalprint 359 g/m2 w odcieniach koloru niebieskozielonego nadrukowanej na metalową folię, z tradycyjnymi życzeniami świątecznymi na odwrocie.

Wsparcie kreatywne Peterowi Dahmenowi zapewnił Yaron Eshel, inżynier i projektant z firmy Highcon.

Peter Dahmen korzystał już wcześniej zarówno z cyfrowych, jak i tradycyjnych metod wykrawania i bigowania, i jest zaznajomiony ze wszystkimi tego typu technikami. 

Firma Iggesund Paperboard tworzy wyszukane kartki świąteczne nie tylko po to, by wysyłać swoim klientom życzenia w eleganckiej formie.

- „Czynnie poszukujemy nowych technik i rozwiązań oraz innowacyjnych sposobów wykorzystania tradycyjnych metod, które mogłyby służyć inspiracją dla naszych klientów na całym świecie. Kartka świąteczna jest próbką ukazującą, co można osiągnąć z wykorzystaniem tektury Invercote i Incada”, wyjaśnia Anna Adler, kierownik projektu z firmy Iggesund Paperboard.

 

Zobacz projekt kartki

 

Targi InPrint 2016 - przemysłowe rozwiązania Agfa Graphics

Tegoroczne targi InPrint odbywały się w dniach 15-17 listopada w Mediolanie, skupiając specjalistów z całego świata, zainteresowanych zastosowaniem technologii poligraficznych (m.in. cyfrowego druku inkjetowego) w różnych gałęziach przemysłu. Agfa Graphics - jako dostawca kompleksowych rozwiązań z tego obszaru (software, atramenty, maszyny) - bierze udział w powyższej imprezie od pierwszej jej edycji, aktywnie ją wspierając także poprzez obecność na wystawie i towarzyszących jej konferencjach.

Firma Agfa Graphics znalazła się wśród wystawców targów InPrint już po raz trzeci. Na targach pełniła ona rolę zarówno sponsora-ambasadora wydarzenia, jak i wystawcy i aktywnego uczestnika odbywających się tam również konferencji. Te ostatnie cieszyły się dużym zainteresowaniem, dotykając wielu zagadnień związanych z szeroko rozumianym drukiem przemysłowym.

Stoisko Agfa Graphics było jak co roku chętnie odwiedzane przez gości targowych z całego świata. Firma prezentowała na nim szerokie możliwości zastosowania produkowanych przez siebie atramentów oraz rozwiązań do wielkoformatowego druku inkjetowego. Zwiedzający mieli możliwość obejrzeć m.in. wykonane z udziałem technologii Agfa Graphics puszki, tuby, personalizowane buty, krzesła, butelki PET oraz pojemniki. Firma promowała też oprogramowanie Arziro Authenticate, pozwalające na tworzenie bezpiecznych kodów QR+, nadrukowywanych bezpośrednio na produkt (np. opakowanie) oraz umożliwiające weryfikację jego autentyczności za pomocą smartfona.

 

Więcej informacji znajdziesz tutaj

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

 

Automat do reklamówek - T-Shirt, marketka

Owijarka do palet SPINNY S140 PLUS

Beczka plastikowa z deklem 220l

Stojak drewniany do okien