Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Centrum Innowacji ELPLAST już działa!

W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku, ELPLAST postanowił stworzyć Centrum Innowacji - miejsce, w którym klienci i partnerzy firmy będą mogli poznawać przewagę opakowania elastycznego z funkcją ponownego zamknięcia. Centrum Innowacji daje możliwość wyprodukowania prototypowych torebek z każdym rodzajem zamknięć strunowych EL-ZIP®, również z użyciem folii klienta.

Testy opakowań nowych produktów są standardową praktyką w obecnym procesie marketingu. Dlatego jako wartość dodaną ELPLAST przygotował przestrzeń dedykowaną testom konsumenckim i rozwojowi produktu. ELPLAST dostarcza obecnie ponad 600 tys. kilometrów zamknięć strunowych rocznie, do klientów w ponad 60 krajach, na 6 kontynentach, dlatego doskonale wie, jak działać i pozostawać innowacyjnym na niezwykle konkurencyjnym rynku, jakim jest rynek opakowaniowy.

Obecnie Centrum Innowacji znajduje się w pierwszej fazie rozwoju. Rok 2018 przyniesie nowe możliwości sprzętowe wraz z aplikatorem ELPLAST Slider. Osiągając kolejny poziom rozwoju, ELPLAST kontynuuje przyjętą politykę innowacyjności w dostarczaniu jak najlepszych rozwiązań klientom. 

Zamknięcia strunowe EL-ZIP® są dostępne w ponad 250 różnych rodzajach, szerokościach od 3 do 50 mm, zgrzewalne do wielu rodzajów materiałów w tym PE i PP. Produkty ELPLAST są kompatybilne z wszystkimi maszynami pakującymi i produkującymi torebki. ELPLAST może się pochwalić najlepszymi w swojej klasie procesami jakościowymi oraz standardami higieny. Zakłady ELPLAST wyposażone są w śluzy powietrzne; posadzki o właściwościach przeciwdrobnoustrojowych, posiadają system przenośnikowy ograniczający do minimum bezpośredni kontakt pracowników z produktem, a sami pracownicy poddawani są regularnym badaniom stanu zdrowia. Procesy produkcyjne spełniają wymagania międzynarodowych norm ISO 22000:2005, ISO 14001:2004 oraz BRC/IoP.  

Dzięki zainstalowaniu pierwszego urządzenia w swoim Centrum Innowacji - maszyny do produkcji torebek, przeznaczonej do wykonywania opakowań testowych dla klientów, obecnie ELPALST może tworzyć prototypowe torebki z użyciem pełnej gamy zamknięć strunowych EL-ZIP©, również przy użyciu folii z nadrukiem klienta.

 

Dowiedz się więcej i poznaj ofertę ELPLAST

 

Firma UPM Raflatac poszerza ofertę proekologicznych rozwiązań etykietowych Lite

Firma UPM Raflatac poszerza ofertę rozwiązań etykietowych PP Lite na rynek europejski o nowe folie przezroczyste, PP Clear FTC Lite. Materiały wierzchnie, kleje i podkłady stosowane w produktach z serii PP Lite oferują firmom nowe sposoby osiągania celów zrównoważonego rozwoju.

Materiały etykietowe PP Lite pozwalają właścicielom marek wyróżnić się na tle konkurencji, stając się liderem w dziedzinie przyjaznych środowisku etykiet produktów przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności na każdym etapie łańcucha wartości. Dzięki połączeniu lżejszego materiału wierzchniego, niższej gramatury kleju i lżejszego podkładu produkty serii PP Lite umożliwiają optymalne wykorzystanie materiałów oraz ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, zużycia energii i wody, a także ilości wytwarzanych odpadów.

Zgodnie z koncepcją PP Lite, folie PP Clear FTC Lite to uniwersalne materiały etykietowe do sztywnych opakowań o gładkich powierzchniach w sektorach napojów, żywności, chemii gospodarczej oraz kosmetyków i artykułów toaletowych, które spełniają wymagania rozporządzeń UE dotyczących bezpieczeństwa żywności. Przezroczyste etykiety na przejrzystych opakowaniach sprawiają, że produkty wyróżniają się na półkach i pomagają klientom podejmować świadome decyzje zakupowe, umożliwiając dokładne obejrzenie kupowanych produktów.

 

Dowiedz się więcej

 

Połączenie prostoty i minimalizmu z ogromną złożonością

W branży opakowań czasem trudno jest uzyskać prostotę, minimalizm i elegancję. Za przykład posłużyć może tekturowe pudełko perfum L’EAU stworzonych przez Jimmy'ego Choo, które trafiły na rynek latem 2017 r. Całość – z wyjątkiem nazwy marki, nazwy perfum i wskazania zawartości – ma kolor bladoróżowy. Pomimo to prace wykończeniowe składały się aż z dwunastu etapów.

Pudełko wykonano z tektury Invercote firmy Iggesund Paperboard. Na zamówienie firmy Interparfums wyprodukowane zostało przez znakomite francuskie przedsiębiorstwo poligraficzne Draeger. Zewnętrzną i wewnętrzną część opakowania zadrukowano techniką offsetową. Nadruk wewnętrzny ma odcień bladoróżowy, dzięki czemu przestrzeń wokół flakonu ma szczególny charakter. Na zewnątrz pudełko ma wytłoczony na sucho wzór skóry węża i dwa rzędy tekstu umieszczone z przodu. Część zewnętrzna wykończona jest również delikatną warstwą matowego lakieru oraz tłoczeniem w postaci srebrnej i holograficznej folii.

W przypadku tektury Invercote sekret tkwi w połączeniu znacznej liczby długich włókien celulozowych sosny i świerku oraz procesu technologicznego pozwalającego uzyskać te włókna w delikatny sposób. Ponadto tektura ta składa się z kilku warstw. Jest to ważne nie tylko ze względu na stabilność wymiarową, ale pozwala też zmniejszyć ryzyko wystąpienia pęknięć przy bigowaniu w porównaniu z jednowarstwową tekturą czy papierem. Niestety stabilności wymiarowej nie da określić się parametrami, które klienci mogliby odnaleźć w specyfikacji producentów tektury.

 

Dowiedz się więcej

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Konfekcjonowanie towaru

Zapinki druciane do taśm polipropylenowych i poliestrowych