Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Firma API wzbogaca opakowanie likieru Viniq folią Micro Glitter

Firma API poinformowała, że stworzony przez nią produkt - folia holograficzna Micro Glitter z powodzeniem wykorzystywana jest przez E & J Gallo Winery – amerykańskiego producenta likierów marki Viniq. Materiał przyczynia się do wzbogacenia i uatrakcyjnienia opakowania, w jakim oferowany jest ten trunek. Zwiększa on znacząco jego atrakcyjność i pozwala wyróżnić się na półkach sklepowych.

Likier Viniq Shimmery to połączenie wódki klasy premium, wina typu muskat oraz naturalnych smaków owocowych. Początkowo był on dostępny tylko na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, ale jego popularność wśród konsumentów skłoniła firmę E & J Gallo do rozszerzenia dystrybucji na cały kraj. Dane ze sprzedaży wskazują, że Viniq był najbardziej spektakularnym wprowadzeniem na rynek nowej marki spirytusowej w USA od 1978 roku. Na sukces ten po części zapracowało atrakcyjne opakowanie likieru, do produkcji którego wykorzystywana jest m.in. folia Micro Glitter, wchodząca w skład serii API Holofoil. Za jej nanoszenie na finalne opakowanie odpowiada firma Pacific Southwest Container (PSC). Folia daje efekt błyszczących fal światła, które emanują z zadrukowanego obrazu, widniejącego na butelkach z trunkiem. Wysokiej klasy opakowanie pudełkowe nie tylko reprezentuje wysoką jakość samego produktu, ale też ma na celu zbudować odpowiednią relację z konsumentem, jeszcze zanim ten dokona zakupu. Współgra przy tym z innymi elementami produktu, a wszystko po to, by zwrócić uwagę osób z grupy docelowej, którymi są przede wszystkim przedstawiciele młodszego pokolenia. 

PSC to jeden z największych dostawców rozwiązań opakowaniowych, działających w zachodniej części Stanów Zjednoczonych. Folia Micro Glitter jest tu aplikowana na opakowania na napoje przy zastosowaniu maszyny Bobst 126 BA. Wcześniej podłoże jest zadrukowywane oraz poddawanie uszlachetnianiu lakierem błyszczącym UV. 

W ofercie firmy API znajdują się specjalistyczne folie, laminaty i materiały holograficzne, dedykowane na różne rynki. Firma ściśle współpracuje ze swoimi partnerami technologicznymi i klientami, by dostarczyć rozwiązania w jak największym stopniu odpowiadające ich potrzebom, a przy tym unikalne i zwiększające atrakcyjność wizualną produkowanych opakowań czy etykiet. Seria Holofoil, w skład której wchodzi folia Micro Glitter, jest z powodzeniem wykorzystywana przez wiele czołowych marek globalnych.  

 

Więcej o API Group

 

Giełda Kooperacyjna podczas Międzynarodowych Targów INNOFORM 2017

Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego, Ośrodek Enterprise Europe Network przy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. oraz Bydgoski Klaster Przemysłowy zapraszają producentów, dystrybutorów oraz specjalistów sektora wytwarzania narzędzi i przetwórstwa tworzyw polimerowych do udziału w Giełdzie Kooperacyjnej, towarzyszącej Międzynarodowym Targom Kooperacyjnym Przemysłu Narzędziowo-Przetwórczego INNOFORM.

Giełda Kooperacyjna podczas Targów INNOFORM odbędzie się 26 kwietnia 2017 r. na terenie Bydgoskiego Centrum Targowo-Wystawienniczego. 

Giełda Kooperacyjna daje możliwość i szansę do zaprezentowania oferty produktowej, technologicznej bądź badawczej, nie tylko partnerom krajowym, ale przede wszystkim zagranicznym. Spotkania tego typu często owocują nawiązaniem długotrwałej współpracy o charakterze międzynarodowym. 

 

Poznaj zasady udziału w giełdzie

 

Stora Enso wśród światowych liderów w walce z globalnym ociepleniem

Koncern Stora Enso został uznany za jednego ze światowych liderów, podejmujących działania, które zmierzają do zneutralizowania negatywnych skutków globalnego ocieplenia. Firma po raz kolejny znalazła się w rankingu Supplier Climate A List, stworzonego przez CDP – międzynarodową organizację non-profit, wspierającą przedsięwzięcia zgodne z polityką zrównoważonego rozwoju.

Stora Enso należy do grona 3% firm uczestniczących w realizowanym przez CDP programie zarządzania łańcuchem dostaw, jakie znalazły się w zestawieniu Supplier Climate A List. W ramach dorocznego rankingu do CDP trafiły zgłoszenia od ponad 4300 przedsiębiorstw, realizujących działania ograniczające efekty globalnego ocieplenia, by poddać się rygorystycznej metodologii badania wprowadzonej przez tę organizację. Co więcej, Stora Enso jest jedyną skandynawską firmą, jaka została uwzględniona w innym rankingu CDP – Supplier Engagement Leaderboard. Ta lista obejmuje zaledwie 1% przedsiębiorstw, których działania zostały poddane analizie przez CDP. 

- "Wierzymy, że kluczem do walki z globalnym ociepleniem jest zastosowanie materiałów odnawialnych – mówi Noel Morrin, wiceprezes ds. polityki zrównoważonego rozwoju w firmie Stora Enso. – Od ponad dekady Stora Enso z powodzeniem redukuje ilość energii zużywanej do działań prowadzonych przez nas w wielu miejscach świata. Zmniejszamy także naszą zależność od paliw kopalnych. Obecnie ponad 75% energii generowanej i zużywanej przez grupę Stora Enso pochodzi ze źródeł, które pozwalają na wyeliminowanie tzw. śladu węglowego. W ostatnich latach rozpoczęliśmy też szereg działań związanych z redukcją dwutlenku węgla emitowanego w całym łańcuchu dostaw, którego częścią jest Stora Enso".

Pełne zestawienie Supplier Climate A List zostało opublikowane w raporcie CDP zatytułowanym „Brakujące ogniwo: jak wykorzystać siłę zakupów z myślą o proekologicznej przyszłości”. Wskazuje on wyraźnie, że światowe organizacje realizujące największe zakupy coraz częściej sięgają po narzędzia umożliwiające redukcję emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw. W ostatnim roku ilość ta została obniżona w skali globalnej o 434 mln ton.

 

Więcej o Stora Enso

 

Wyniki finansowe Stora Enso za 2016 rok

Koncern Stora Enso poinformował o wynikach finansowych za cały rok 2016, w tym również za ostatni kwartał. Rok ten był kolejnym etapem procesu transformacji skandynawskiej firmy, która z powodzeniem realizuje strategię przekształcania się w przedsiębiorstwo bazujące na surowcach odnawialnych. Ostatni rok to dla firmy m.in. uruchomienie zakładu produkującego tekturę litą w Beihai (Chiny), a także dalszy wzrost dostaw realizowanych przez celulozownię w Montes del Plata (Urugwaj) i zmodernizowaną fabrykę tektury kraft w Varkaus (Finlandia). Kierownictwo Stora Enso zakłada, że w 1. kwartale 2017 roku zarówno przychody ze sprzedaży jak i zysk operacyjny EBIT utrzymają się na poziomie z ostatnich trzech miesięcy ub.r.

Przychody ze sprzedaży Stora Enso w ostatnim kwartale 2016 r. wyniosły 2,438 mld euro, co wiąże się ze spadkiem o 2% w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. Jednak wyłączając przeżywający strukturalne spadki dział papierów graficznych, sprzedaż wzrosła o 4,5%, głównie dzięki coraz większym dostawom tektury kraft, realizowanym przez zakłady Varkaus oraz tektury litej wytwarzanej w Beihai. Zysk operacyjny wyniósł w 4. kwartale ub.r. 191 mln euro, co oznacza spadek rzędu 21,1%. To efekt najniższych w historii cen celulozy, która stanowi główne źródło przychodów działu Biomaterials, wyższych niż planowano kosztów uruchomienia produkcji w Beihai oraz awarii elektrowni w zakładach Enocell. Marża zysku operacyjnego EBIT wyniosła w omawianym okresie 7,8% (przy 9,7% przed rokiem).

Stora Enso odnotowała w nim natomiast bardzo solidne przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej. Wyniosły one 461 mln euro, co oznacza wzrost o ponad 10% w porównaniu z ostatnim kwartałem 2015 r. Wartość przepływów gotówkowych po odliczeniu wydatków inwestycyjnych wyniosła z kolei 240 mln euro (przy 75 mln euro przed rokiem).

Wart uwagi jest fakt, że w 4. kwartale w Beihai ruszyła produkcja bielonej masy chemotermomechanicznej (BCTMP). Kierownictwo Stora Enso zakłada, że fabryka osiągnie rentowność w 1. kwartale 2018 roku.

Przychody ze sprzedaży Stora Enso wyniosły w całym 2016 roku 9,802 mld euro, co oznacza spadek o 2,4% w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Wyłączając przeżywający strukturalne spadki dział papierów oraz wydzielone zakłady w Barcelonie, wzrosły one o 3,1%, przede wszystkim dzięki sprzedaży zrealizowanej przez zakłady Beihai i Varkaus. Zysk operacyjny EBIT za 2016 rok wyniósł 884 mln euro, przy 915 mln euro przed rokiem. Na ten stan rzeczy wpłynęły wcześniej wspomniane czynniki: niskie ceny rynkowe celulozy, wyższe niż zakładano wydatki związane z uruchomieniem zakładów Beihai, zwiększone wydatki na innowacje działu Biomaterials oraz koszty innych projektów, związanych z procesem transformacji.

Kierownictwo firmy zakłada, że w pierwszych trzech miesiącach br. przychody ze sprzedaży oraz zysk operacyjny EBIT utrzymają się na poziomie zbliżonym do tego z 4. kwartału 2016 r. Nie przewiduje się w tym okresie żadnych znaczących przestojów maszyn, związanych z doroczną konserwacją. Stora Enso planuje też uruchomienie programu mającego zwiększyć zyskowność prowadzonych przez spółkę działań. Ma on docelowo obniżyć koszty funkcjonowania koncernu o 50 mln euro rocznie. Znajdzie to odzwierciedlenie w wynikach finansowych za 2018 rok.

 

Dowiedz się więcej

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

KUPIĘ BUTELKI PET PO TYMBARKU, KUBUSIU, JUPIKU Z ETYKIETĄ PVC

MCO 5000 INNOWACYJNA LINIA DO LAMINACJI I POWLEKANIA FIRMY KROENERT

POCHŁANIACZE WILGOCI DRI-PACK