Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Logo Pepsi z lat 80.
Wystartowała limitowana edycja Pepsi z dawnym logo. Cała promocja odbędzie się pod hasłem „Legendarna Edycja Pepsi”. Podczas akcji konsumenci znajdą na półkach sklepowych napój w puszce i butelce z logo vintage. Ponadto będą mieli okazję wygrać atrakcyjne nagrody. Akcja rusza 2 listopada i potrwa do końca roku. W ramach promocji konsumenci mogą wymienić nakrętki na T-shirt z logo Pepsi w stylu vintage. Ponadto każdy uczestnik może zgarnąć 0,5l butelkę Pepsi. By wziąć udział w akcji wystarczy zbierać zakrętki z promocyjnych butelek napojów: Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Twist, Mirinda Orange, 7UP oraz Mountain Dew i wymieniać je na nagrody w punktach Kolporter w całej Polsce.
Zobacz legendrane logo 

Cosmo Films zwiększa moc produkcyjną folii BOPP 
Jeden z globalnych liderów i producentów dwuosiowo orientowanych folii polipropylenowych BOPP, firma Cosmo Films Limited planuje instalację nowej linii do produkcji folii BOPP. Ma ona mierzyć 10,4 m i zacząć swoją pracę z początkiem 2017 roku. Linia ma zwiększyć roczne zdolności produkcyjne firmy w zakresie folii BOPP od 140 000 do 200 000 ton. Innowacyjna linia ma zostać zainstalowana na ternie zakładu Karjan w zachodnich Indiach, w których mieszczą się linie do produkcji folii, powlekania ekstruzyjnego i chemicznego oraz urządzenia metalizujące. Wyposażenie nowej linii zapewnia zwiększenie oszczędności energii i maksymalizacji ogólnej wydajności operacyjnej. Dwuosiowo orientowane folie propylenowe BOPP cechuje wysoka wytrzymałość, elastyczność, dobre właściwości barierowe, odporność w różnych środowiskach korozyjnych oraz obojętność. W przemyśle spożywczym wykorzystywane są one do produkcji elastycznych opakowań do żywności, taśm samoprzylepnych, etykiet oraz przy usługach laminowania.
Dowiedz się więcej 

Branża opakowań może przeznaczyć na badania 1,2-1,6 mld zł rocznie
W branży spożywczej producenci opakowań dużą wagę przywiązują do bezpieczeństwa pakowanych produktów. Zdaniem Wacława Wasiaka, dyrektora Polskiej Izby Opakowań w ostatnich czasach nie odnotowano przełomowych innowacji w opakowaniach. Oznacza to, że firmy będą dążyć do zwiększenia bezpieczeństwa opakowań z punktu widzenia jego wpływu na produkt. Do produkcji opakowań dla żywności stosowane są materiały o zwiększonej odporności na migrację szkodliwych czynników z opakowania do produktu. Dyrektor PIO uważa, że branża opakowań może przeznaczyć na badania mające na celu rozwój bezpieczeństwa opakowań nawet 1,2-1,6 mld złotych. Wszystkie działania badaczy, praktyków i innowatorów w segmencie opakowań do żywności mają być skierowane na przedłużenie okresu przydatności do spożycia. Coraz częściej stosowane są w branży tzw. opakowania aktywne i inteligentne. Ważną kwestią jest fakt, że  ok. 60% opakowań na rynku to opakowania przeznaczone dla żywności.
Sprawdź działalność Polskiej Izby Opakowań

Globalny rynek opakowań papierowych wzrasta
Brytyjska firma konsultingowa Visiongais przeprowadziła badania dotyczące rynku opakowań papierowych na świecie. Wg szacunków najbliższa dekada zapowiada znaczące zmiany. Ukazuje to ogromne szanse dla obecnie wiodących firm.
Zobacz strukturę rynku opakowań papierowych

Jeszcze w tym tygodniu...

Międzynarodowy Kongres Ochrony Środowiska Evicon odbędzie się w dniach 26.10-27-10.2015 w Poznaniu.

Międzynarodowe Targi Technologii i Produktów dla Zrównoważonego Rozwoju i Usług Komunalnych Pol-Eco-System 2015 startują 27.10.2015 roku!

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Gitterbox - paleta, pojemnik metalowy, kosz, kontener

Kątowniki tekturowe do transportu i magazynowania

Folia Stretch Jumbo 5,39 - sprawdź cenę!

Butelki PET w PROMOCJI - forma na nowe opakowania GRATIS!