Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Stora Enso ogłosiła wyniki za 3. kwartał 2015
Firma poinformowała o wynikach finansowych. Jej przychody za sprzedaży wyniosły w nim 2,5 mld euro. Wyniki za 3. kwartał to przede wszystkim stabilne finanse, wzrost zysku operacyjnego EBIT. Oznacza to analogiczne przychody względem ubiegłego roku. Pomijając spadek popytu działu papierów graficznych oraz wydzielone jednostki biznesowe, sprzedaż całej grupy wzrosła o 4,9%. Największe obroty odntowane zostały przez celulozownię Monter del Plata w Urugwaju. Dla uzyskania owego wzrostu istotna była korzystna sytuacja na rynkach walutowych oraz niższe koszty pozyskiwania włókien drzewnych, niezbędnych do produkcji.  Z kolei stopa zwrotu z zainwestowanego kapitału wzrosła w omawianym okresie z 9,7% do 11,6%”.
Prezes Stora Enso wspomniał o kolejnych podejmowanych przez firmę działaniach. Mają być one ważnymi etapami w procesie transformacji. W ostatnim czasie w zmodyfikowanej maszynie papierniczej w zakładach Varkaus w Finlandii uruchomiona została produkcja tektury typu kraft, bazującej na włóknach pierwotnych. W tej samej papierni w połowie przyszłego roku rozpocznie działalność nowa linia produkująca drewniane elementy budowlane. W najbliższym czasie ma zostać także uruchomiona maszyna do produkcji tektury w Guangxhi w Chinach. Karl-Henrik Sundström zakłada, że przychody ze sprzedaży oraz zysk operacyjny EBIT zrealizowane w kolejnych latach będą zbliżone do rezultatów osiągniętych w 3. kwartale 2015. Spadną w nim – o 40 mln euro – koszty związane z przestojami maszyn, spowodowanymi ich sezonową konserwacją. Dotyczy to przede wszystkim zakładów produkcyjnych wchodzących w skład jednostki biznesowej Paper.

Dowiedz się więcej o firmie

Ikoniczna butelka Coca-coli ma już 100 lat
Dawna butelka Coca-coli stała się ikoną marki. Niewiele opakowań tak bardzo zrosło się z produktem, jak ta charakterystyczna butelka. W listopadzie 2015 r. mija dokładnie 100 lat od jej powstania. Specjalny projekt został zaprojektowany w firmie Root Glass Company w 1915 r. i pokazany 16 listopada na konkursie ogłoszonym przez Coca-Colę, która poszukiwała szklanego opakowania o niebanalnym kształcie. Dotychczasowe butelki na napoje gazowane wyglądały właściwie identycznie. Coca-Cola wykorzystała projekt butelki w 1916 r., choć oryginalny prototyp nigdy nie trafił do produkcji z uwagi na zły rozkład jego masy i wynikającą z tego niestabilność. Ostatecznie do sklepów trafiła butelka o szerszej podstawie i „odchudzonym” kształcie. Wygląd butelki stał się tak charakterystyczny, że w 1961 roku amerykański Urząd Patentowy nadał mu status znaku towarowego. W związku z jubileuszem firma prowadzi specjalną kampanię reklamową w 130 krajach świata.

Zobacz historię Coca Coli

Nowe edycja opakowań Princessy
Princessa zachęcia swoich konsumentów do interakcji. Znana z poprzedniej współpracy agencja Logic Design stworzyła nowe opakowania dla całej gamy wafelków. Wybrano rozwiązanie, które ożywi i wzmocni przywiązanie konsumantów do produktu. Agencja Logic Design wprowadziła pomysł używany już wcześniej przez inne marki. Projekt zostanie uzupełniony o elementy konwersacji. Jest to zgodne ze światowymi trendami. Wśród najbardziej popularnych haseł znajdą się: „Uśmiechnij się”, „Chodźmy w tango”, „Co u ciebie?”, „Lubię cię” czy „Chrupnij”. To jedynie przykłady wiadomości umieszczonych na opakowaniu. które mają sprowokować do rozmowy z Princessą lub w gronie znajomych. Dzięki nowym opakowaniom podreślona została również intensywność i różnorodność smaków Princessy, dodając jeszcze więcej smakowitości do jej komunikacji. Logotyp, naśladujący kontur ust został poddany delikatnemu liftingowi. Usta stały się teraz jeszcze bardziej soczyste i dynamiczne, jakby to one niosły wiadomości w dymkach. Wszystkie smaki Princessy dostępne są w nowej odsłonie od października 2015 roku. 

Korzystny system pakowania owoców morza
RPC Bebo Kristiansand – Food Packaging Systems wprowadziło nowy system pakowania owoców morza. Zapewni on istotne zalety logistyczne i ekologiczne w porównaniu z bardziej tradycyjnymi opakowaniami. W nowym systemie pakowania znajdziemy lekkie tace, folię uszczelniającą oraz maszyny zamykające tace. Technologia będzie przeznaczona do pakowania różnych produktów z segmentu owoców morza – od filetów po skorupiaki. System w połączeniu z metodą pakowania w atmosferze modyfikowanej może zapewnić wydłużony okres trwałości. Tacki termoformowane z HDPE dostepne są w różnych wielkościach i posiadają specjalne stożki, które w połączeniu z plastikową podkładką pomagają zapobiec odbarwianiu ryb powodowanemu przez pozostałą wodę i płyn. Nowy system pakowania zapewnia nawet 10-12 dni okresu trwałości dla filetów rybnych bez stosowania lodu. Ponadto tace są odpowiednio przystosowane do transportu. Są bardzo szczelne, co sprawia, że mogą być pakowane bezpośrednio na paletach i foliowane. Nowy system jest jednym z najbezpieczniejszych możliwości na rynku.

Dowiedz się więcej 


Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Taśma Clipband – sprawdź cenę!

Skrzynka plastikowa 15 kg – nie przegap okazji! 

Maszyna do cięcia i wgrzewania korka doypac – zobacz cenę!

Worki PP firmy Agrotex