Zobacz skrót najważniejszych informacji z branży opakowań. Z nami będziesz na bieżąco.

Andrzej Wasielak obejmuje stanowisko szefa sprzedaży maszyn fleksograficznych w firmie KBA CEE

Z dniem 1 stycznia 2017 roku Andrzej Wasielak objął utworzone stanowisko szefa sprzedaży maszyn fleksograficznych w firmie KBA CEE. Odpowiedzialny jest on za sprzedaż i wdrażanie maszyn marki KBA-Flexotecnica oraz opiekę posprzedażową nad klientami obsługiwanego przez spółkę regionu: Polski, Czech i Słowacji. Rozwiązania te znajdują się w ofercie KBA CEE od 2016 roku. Do tej pory zainstalowane zostały dwie maszyny KBA-Flexotecnica. W najbliższym czasie nastąpi finalizacja trzeciego.

Z polskim przedstawicielstwem Koenig & Bauer AG Andrzej Wasielak jest związany od 2008 roku. Na poprzednim stanowisku pełnił on funkcję regionalnego szefa sprzedaży maszyn arkuszowych i odpowiedzialny był za południową część Polski. Wcześniej natomiast był związany m.in. z firmami Agfa Graphics i Eurintrade Poland.

- "Dzięki wieloletnim doświadczeniom, także w zakresie rozwiązań fleksograficznych, Andrzej Wasielak był naturalnym kandydatem, by objąć utworzone stanowisko – komentuje Jan Korenc, prezes KBA CEE. – Nie ukrywam, że z myślą o nim wręcz czekałem, aż w naszej ofercie pojawią się maszyny fleksograficzne. Tak też się stało z początkiem 2016 roku, gdy staliśmy się wyłącznym przedstawicielem KBA-Flexotecnica na obszarze Polski, Czech i Słowacji. Wdrożyliśmy w tym czasie dwie maszyny, trzecia niebawem zostanie dostarczona do klienta. Tym samym stało się jasne, że za obszar ten musi odpowiadać dedykowana osoba".

Zmiany personalne w ramach KBA-Flexotecnica zaszły w ostatnim czasie nie tylko w regionie CEE. Od niedawna firmą zarządza Christoph Müller, który wcześniej przez wiele lat pełnił funkcję szefa sprzedaży maszyn zwojowych Koenig & Bauer.

Pojawienie się maszyn KBA-Flexotenica w ofercie KBA CEE to wynik przejęcia w 2013 przez Koenig & Bauer roku 90% udziałów ich włoskiego producenta – firmy Flexotecnica.

- "Technologicznie są to bardzo zaawansowane rozwiązania i – co istotne – wychodzące naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, zwłaszcza z Polski. Możemy im zaproponować różne konfiguracje maszyn, których wspólnym mianownikiem jest zastosowany w nich centralny cylinder. Dotychczasowe wdrożenia, zainteresowanie maszynami, m.in. prezentacjami jednego z modeli na targach drupa 2016, pokazują, że jest to produkt o bardzo dużym potencjale. Warto nadmienić, że marka Flexotecnica – mimo kilku instalacji zrealizowanych na polskim rynku przed włączeniem jej do struktur KBA – nie była zbyt znana w regionie obsługiwanym przez KBA CEE. Mamy nadzieję, że dzięki obecnej aktywizacji działań w tym obszarze rynku znacząco się to zmieni" – podsumowuje Andrzej Wasielak.

 

Więcej o KBA CEE

 

Canon na Targach RemaDays 2017

W zeszłym tygodniu ruszyła 13. edycja Międzynarodowych Targów Reklamy i Poligrafii RemaDays Warsaw 2017 - jedno z największych wydarzeń branży reklamowej na świecie. Targi są okazją do zaprezentowania i poznania najnowszych rozwiązań, topowych produktów oraz światowych trendów. Udział w wydarzeniu pozwala w jednym miejscu i czasie poznać ofertę i możliwości branży reklamowej i poligraficznej.

Wśród wystawców tegorocznej edycji targów nie brakowało firmy Canon – jednego z czołowych dostawców rozwiązań druku, w tym także zaawansowanych drukarek 3D oraz profesjonalnych technologii do rejestrowania obrazu. 

Stoisko Canon (hala F, miejsce S25) podzielone było na kilka stref, tworząc nowoczesną przestrzeń produkcyjną i ekspozycyjną. Jednym z ważniejszych punktów stoiska była strefa aplikacji, gdzie prezentowane były kreatywne zastosowania druku z wykorzystaniem różnorodnych podłoży. W galerii aplikacji w ramach kampanii #UNLEASHPRINT uczestnicy mieli możliwość obejrzenia nie tylko wydruków artystycznych czy wystawowych, ale także wysokiej jakości hdbooków, modeli 3D czy elementów dekoracji wnętrz.

Na stoisku Canon obecni byli eksperci, którzy dzielili się zarówno informacjami o najnowszych produktach, jak również wiedzą na temat rynku czy aktualnych trendów.

Canon przygotował także serię krótkich poradników i klipów wideo. Prezentowane w materiałach wskazówki pokazują praktyczne zastosowanie cyfrowych rozwiązań druku Canon oraz możliwości, jakie nowoczesne technologie stwarzają dostawcom tych usług w kontekście rozwoju oferty dla klientów z różnych branż. 

Podczas tegorocznej edycji RemaDays, Canon prezentował topowe produkty z całego portfolio rozwiązań druku:

- Model imagePROGRAF PRO-4000 - ploter do zastosowań w branży kreatywnej, który doskonale sprawdza się w studiach graficznych, agencjach reklamowych i profesjonalnych studiach fotograficznych.

- 24-calowy ploter imagePROGRAF iPF6450 ze spektrofotometrem - rozwiązanie charakteryzujące się wyjątkową stabilnością kolorystyczną, które doskonale sprawdza się w zastosowaniach z obszaru druku artystycznego, reklamowego i fotografii.

- Innowacyjny ploter płaski Océ Arizona 1280GT – laureat Złotego Medalu The Prize for Innovative Technologies w 2016 r. – przedstawiciel najnowszej serii urządzeń UV, która umożliwia druk na niemal nieograniczonej gamie materiałów dekoracyjnych, zadruk oznakowań i materiałów reklamowych, a także produkcję krótkich serii opakowań, również z wykorzystaniem elementów wypukłych.

W ramach trwającej kampanii Canon #UNLEASHPRINT, na stoisku prezentowany był szeroki zakres aplikacji i zastosowań innowacyjnych technologii – od najwyższej jakości albumów fotograficznych Canon hdbook produkowanych na maszynie DreamLabo 5000, przez personalizowane zadruki na przedmiotach codziennego użytku (laptopy, gitary) aż po elementy dekoracji wnętrz (płytki ceramiczne, tapety). 

W części druku produkcyjnego można było zobaczyć wysokowydajny, wszechstronny system druku dla środowisk produkujących powyżej 170 tys. stron A4 miesięcznie – imagePRESS C850. Z kolei w części poświęconej drukowi 3D, Canon zaprezentował dwa najbardziej profesjonalne urządzenia amerykańskiej firmy 3D Systems – drukarkę ProJet CJP 660 Pro, mającą zastosowanie niemal w każdej branży, w której jest zapotrzebowanie na tworzenie skomplikowanych kształtów w kolorze w bardzo krótkim czasie oraz ProJet 2500 Plus – narzędzie dla profesjonalistów, którzy na co dzień projektują nowe rozwiązania i produkty, które wykorzystują technologię druku z fotopolimerów akrylowych utwardzanych światłem UV.

Jak co roku na stoisku Canon nie brakowało także najnowszych rozwiązań do rejestrowania obrazu. Dostępne dla odwiedzających były m.in. profesjonalne lustrzanki cyfrowe z serii EOS czy profesjonalne modele kamer cyfrowych serii XC.

 

Więcej o RemaDays


Ploter Anapurna H2050i LED w firmie Plexitech

Styczeń br. to dla firmy Plexitech okres uruchomienia wielkoformatowego plotera Agfa Anapurna H2050i LED, wyposażonego w energooszczędny system suszenia wydruków. To jedno z pierwszych w Polsce wdrożeń tego innowacyjnego rozwiązania, bazującego na technologii UV LED, a zarazem pierwsza cyfrowa maszyna drukująca w parku sprzętowym Plexitech – prężnie rozwijającej się firmy na rynku reklamy wizualnej. Obie firmy, zarówno Plexitech, jak i producenta maszyn Agfa Graphics można było odwiedzić w ubiegłym tygodniu na targach RemaDays Warsaw 2017, gdzie na stoisku Agfa Graphics demonstrowany był właśnie model Anapurna H2050i LED.

Plexitech działa na rynku form przestrzennych i systemów komunikacji wizualnej od 2000 roku. Firma specjalizuje się w realizacji różnorodnych projektów, wykonywanych z materiałów takich jak tworzywa sztuczne, metal czy drewno. Wśród nich są np. szyldy reklamowe i informacyjne, meble sklepowe, ekspozytory POS czy listwy cenowe. 

Przy realizacji różnego rodzaju prac, zlecanych zarówno przez agencje reklamowe jak i klientów bezpośrednich pomocny jest bogato wyposażony park sprzętowy, wieloletnie doświadczenie i wykwalifikowana, ponad 20-osobowa kadra firmy Plexitech. 

W ostatnim czasie portfolio firmy Plexitech rozszerzyło się o zakup wielkoformatowego plotera Anapurna H2050i LED. Jest on elementem większego planu inwestycyjnego, obejmującego m.in. ploter tnący, który został zrealizowany przy wsparciu ze środków Unii Europejskiej.

Zakup plotera bazującego na technologii UV był rozpatrywany przez Plexitech już od dłuższego czasu. Decyzje zostały przyspieszone poprzez uzyskanie dotacji unijnej na rozbudowę parku sprzętowego i oprogramowania oraz coraz częstsze sygnały płynące ze strony klientów. W realizacji inwestycji pomogła również zmiana siedziby firmy. Od października 2016 roku Plexitech działa w nowej, przestronnej siedzibie, zlokalizowanej w Komornikach k. Poznania.

Anapurna H2050i LED to przedstawiciel nowej generacji energooszczędnych urządzeń, jakie sukcesywnie pojawiały się w ofercie Agfa Graphics w minionym roku. Począwszy od targów drupa 2016 belgijski producent w kolejnych modelach ze swojego portfolio zaczął wprowadzać technologię LED UV, w której tradycyjne lampy rtęciowe zastąpiono promiennikami LED. Jednym z nich jest Anapurna H2050i LED, będąca udoskonaloną wersją bardzo dobrze znanego – także na polskim rynku – modelu Anapurna M2050i. Ploter zadrukowuje podłoża sztywne o maksymalnej szerokości 2,05 m i długości 3,2 m; w przypadku mediów giętkich ograniczeniem jest szerokość zwoju (2,05 m), zaś długość zależy od masy i średnicy roli z podłożem drukowym. Anapurna H2050i LED drukuje w sześciu kolorach z opcjonalną bielą, jest wyposażony w system automatycznego podawania podłoży sztywnych (ABF), który dodatkowo zwiększa wydajność systemu (w trybie draft sięgającą 104 m2/h). O wysoką jakość i precyzję aplikowanego atramentu dbają innowacyjne głowice Konica Minolta, nanoszące krople o wielkości 12 pikolitrów (30 pl w przypadku bieli).

Szefowie firmy Plexitech przyznają, że zakup nowego plotera został zrealizowany zarówno z myślą o zadrukowywaniu dotychczas wykorzystywanych materiałów, jak też zupełnie nowych podłoży, m.in. biorąc tu pod uwagę tekstylia.

 

Dowiedz się więcej

 

„Segreguję – nie widzę przeszkód” - osoby niewidome też mogą chronić środowisko!

Z dniem 3 grudnia, który jest jednocześnie Międzynarodowym Dniem Osób Niepełnosprawnych, firma ENERIS Surowce S.A. w ramach programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” rozpoczęła udostępnianie naklejek do znakowania pojemników na odpady. To co odróżnia je od tradycyjnych naklejek to fakt, iż są one zapisane alfabetem Braille’a. To pierwsza tego typu inicjatywa w Europie, która pomaga w sortowaniu odpadów osobom z niepełnosprawnością wzroku.

Według danych GUS prawie 5% polskiego społeczeństwa stanowią osoby niewidome lub słabowidzące. Nieustannie ze strony tych osób trwa walka by znosić bariery, które ograniczają je w codziennym życiu, m.in. w komunikacji czy dostępie do usług. To właśnie środowisko osób niewidomych było inicjatorem i zasygnalizowało firmie ENERIS Surowce potrzebę zniesienia ograniczeń istniejących w obszarze ochrony środowiska.

W obecnych czasach coraz więcej jest udogodnień i ułatwień dla niewidomych, ale niestety nie we wszystkich obszarach. Pojemniki do segregacji odpadów różnią się od siebie kolorami bądź przynajmniej naklejkami z opisami, co powoduje, że osoby niewidome nie są w stanie ich odróżnić. Niewidomi rownież produkują odpady, zatem powinni mieć możliwość odpowiedzialnego z nimi postępowania, w tym sortowania. 

Firma ENERIS Surowce, jako pierwsza w branży komunalnej, opracowała specjalne naklejki zgodne z zasadami projektowania uniwersalnego przyjaznego osobom niepełnosprawnym. Projekt od początku był konsultowany ze środowiskiem, do którego jest kierowany, w tym m.in. z Towarzystwem Opieki nad Ociemniałymi w Laskach oraz ze specjalistami z „Niewidzialnej Wystawy”. Efektem wspólnej pracy są pierwsze w Polsce naklejki na pojemniki na różne rodzaje odpadów: bioodpady, papier, szkło, plastik, baterie i odpady zmieszane. Każda z frakcji jest jednoznacznie opisana w alfabecie Braille’a i w wersji kontrastowej.

Celem otrzymania bezpłatnych naklejek na pojemniki, osoby indywidualne mogą zgłaszać się do Centralnego Biura Obsługi Klienta ENERIS pisząc na adres mailowy ok@grupa-eneris.pl, bądź dzwoniąc pod numer telefonu 801 00 38 38. Informacja o Programie „Segreguję – nie widzę przeszkód” dostępna będzie w gminach współpracujących z firmą (niemal 100 w całym kraju), w biurach pełnomocników miast ds. osób niepełnosprawnych oraz w organizacjach pozarządowych.

Firma ENERIS już zapowiedziała, że do końca pierwszego kwartału 2017 roku przeszkoli z zakresu obsługi klienta z niepełnosprawnością wszystkich swoich pracowników biur obsługi klienta. Co więcej, do końca 2017 wszyscy kierowcy i ładowacze śmieciarek odbierających odpady od mieszkańców kraju (blisko 600 osób), przejdą takie szkolenie. Firma stworzyła także stronę internetową posiadającą ułatwienia dla osób słabowidzących w postaci wersji kontrastowej serwisu.

Patronami programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” są: Pełnomocnik Rządu do Spraw Niepełnosprawnych i Polski Związek Niewidomych. Partnerami są: Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi w Laskach „Fundacja na Rzecz Osób Niewidomych oraz Słabowidzących VEGA” oraz „Niewidzialna Wystawa”. Patronami medialnymi są Integracja, wydawnictwo ABRYS, Przegląd Komunalny i kwartalnik RECYKLING.

 

Więcej o Grupie ENERIS

 

Najciekawsze oferty dodane w tym tygodniu:

Wiązarka ROM Fusion

Automat do pakowania w folie termokurczliwe BVM C 5022 LT + SC4530 LT

Zgrzewarka impulsowa AUDION SEALBOY MAGNETA