Coca-Cola Company, największy na świecie producent napojów, zaskoczył analityków i inwestorów bardzo dobrymi wynikami w II kwartale. Przy przychodach wysokości 6,48 mld USD, zysk netto koncernu wzrósł o 6,6 proc. do poziomu 1,84 mld USD. Na jedną akcję przypadło 78 centów. Rok wcześniej Coca-Cola zarobiła na czysto 1,72 mld USD, czyli 6 centów na akcję mniej.

Analitycy prognozowali osiągnięcie identycznej wartości zysku przypadającego na akcję jak po II kwartale ubiegłego roku. Tymczasem Coca-Cola podała, że na wynik lepszy od oczekiwań pozytywny wpływ miała oferta publiczna akcji spółki zajmującej się butelkowaniem napojów, przeprowadzona na giełdzie tureckiej. Wynikom pomógł również wzrost sprzedaży napojów Dasani i Powerade, które cieszyła się większym popytem niż produkty największego konkurenta – PepsiCo.

Ogólnoświatowy popyt na produkty Coca-Coli wzrósł o 4 proc. Na największym rynku zbytu w Ameryce Północnej, popyt zwiększył się o 2 proc., w Ameryce Łacińskiej o 7 proc. Nie ma jeszcze pełnych danych o wpływie piłkarskich mistrzostw świata na wyniki jednego z ich głównych sponsorów. Analitycy spodziewają się jednak, że sprzedaż wzrosła skokowo. Analitycy Bear Stearns podnieśli rekomendację dla akcji Coca-Coli do „powyżej rynku”.

Źródło: Puls Biznesu
Źródło: ''