Belgijski koncern conTeyor otworzy fabrykę opakowań w Lubaczowie. Do końca roku pracę znajdzie w niej 150 osób.

W zakładzie będą produkowane opakowania na bazie wkładu tekstylnego, w którym komponent jest zawieszony w specjalnie zaprojektowanych kieszeniach. Są to opakowania przeznaczone do transportu delikatnych produktów, malowanych lub podatnych na zarysowania podczas transportu. Produkcja przeznaczona jest dla przemysłu motoryzacyjnego, elektronicznego oraz AGD.

Grupa conTeyor posiada już jeden zakład w Polsce - w Czechowicach-Dziedzicach. Inwestycja na Podkarpaciu ma umożliwić rozszerzenie działalności na pozostałe kraje Europy Wschodniej. Istotnym argumentem za lokalizacją była również przychylność i profesjonalność władz lokalnych (zarówno miejskich, jak i powiatowych) oferujących wszechstronną merytoryczną pomoc potencjalnym inwestorom.

- Pomimo innych korzystnych lokalizacji, w tym na terenie Słowacji, wybór padł na Lubaczów, głównie ze względu na dostęp do wykwalifikowanych pracowników oraz korzystne położenie przy wschodniej granicy - powiedziała Dorota Hendzel z conTeyor Poland Sp. z o.o.

Firma nie wyklucza dalszych inwestycji w Lubaczowie, są one jednak uzależnione od powołania tam podstrefy Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO-PARK Mielec.

Oddział con Teyor Poland należy do belgijskiej grupy ConTeyor Multibag, która zatrudnia w Belgii, Polsce, USA i Meksyku blisko 400 osób a obroty w 2005 r. wyniosły 43 mln euro. ConTeyor Poland istnieje od 1997 r. i jest jedynym zakładem produkcyjnym w Europie tej firmy.

ConTeyor jest głównym w Europie dostawcą rozwiązań opakowaniowych opartych na systemie tzw. wkładów tekstylnych dla przodujących producentów związanych z rynkiem motoryzacyjnym oraz ich głównych poddostawców. Projektowane wspólnie z naszymi Klientami, zoptymalizowane systemy opakowaniowe nadają się do pakownia różnorodnych komponentów i przynoszą daleko idące oszczędności finansowe i czasowe.

Poprzez kompleksowe podejście conTeyor zapewnia swoim klientom więcej niż opakowania; oferuje kompletne systemy opakowaniowe oraz zapewnia wsparcie na każdym etapie procesu ich użytkowania. Główną zaletą wkładów tekstylnych jest większa elastyczność przy dostosowaniu wkładu do pojemnika, możliwość gęstszego opakowania oraz łatwość transportu - szczególnie w przypadku pustych pojemników. Wszystko to daje umożliwia zoptymalizowanie procesów logistycznych i umożliwia ograniczenie kosztów, tak ważnych w przemyśle motoryzacyjnym.

Obecnie firma może poszczycić się współpracą z takimi koncernami jak: Opel, VW, PSA, Renault, BMW, Porsche, Fiat, Faurecia, Johnson Controls, Lear i wielu innymi.


Źródło: ''

Komentarze

  • zmiana

    witam kiedy otworzycie wreszcie druga zmiane czy uda wmam sie w tym roku????????