Cryovac Slicepak® to innowacyjny system wprowadzony na rynek w 2001 roku, przeznaczony do pakowania serów oraz wędzonek i przetworów mięsnych w plastrach. Ta nowa koncepcja przeniosła do działu samoobsługowego klimat stoisk z delikatesami "świeżo pakowanymi na miejscu". System opiera się na technologii pakowania w zmodyfikowanej atmosferze gazu.

Opakowanie składa się ze sztywnej płaskiej tacki barierowej ze styropianu oraz z przezroczystej folii termokurczliwej o właściwościach "antifog" z możliwością nadruku. Dzięki przyleganiu folii do produktu, opakowanie to pozostawia minimalną przestrzeń między opakowaniem a produktem, redukując tym samym powierzchnię potrzebną do ekspozycji na sklepowej półce. Umożliwia również pionową ekspozycję produktu, gwarantuje jego lepszą widoczność i niezwykle atrakcyjny wygląd.


CRYOVAC Slicepak PLUS z przeznaczeniem dla detalicznych sieci handlowych i gastronomii.
Więcej zalet i możliwości

W ciągu ostatnich lat ofertę Slicepak® wzbogacono o wysokowydajne maszyny pakujące, funkcję łatwego otwierania, tacki styropianowe pigmentowane i metalizowane oraz w nowych rozmiarach. Dzięki temu klienci zyskali wiele nowych możliwości zindywidualizowania swoich produktów. Ogólne korzyści są bardzo szerokie: obejmują zarówno lepszą komunikację marki i świeży wygląd produktu, jak i optymalizację kosztów opakowania dzięki redukcji wagi i odpadów, optymalne wykorzystanie powierzchni sprzedażowej, a także dłuższy okres przydatności do spożycia dzięki wykorzystaniu materiałów wysokobarierowych.

Nowy wachlarz zastosowań

Obecnie Slicepak® Plus wchodzi w nową erę, rozszerzając gamę dotychczasowych zastosowań – od drobiu, ryb i porcji królika, po świeże kanapki, pizzę, dania gotowe, świeże pasty, wyroby piekarniczo-cukiernicze, suszone owoce itp. To pomysłowe rozwiązanie może być teraz stosowane nie tylko do pakowania wyrobów w plastrach, ale również do produktów o średnim profilu – gdzie wysokość produktu przekracza wysokość brzegu tacki. Korzyści dla tych wyrobów uzyskane dzięki szerszemu zastosowaniu systemu Slicepak® to: lepsza widoczność produktu, indywidualizacja marki, wygląd przyciągający uwagę klientów, możliwość pionowej ekspozycji, optymalne wykorzystanie powierzchni sprzedaży oraz długi okres przydatności do spożycia – czyli najważniejsze zalety zarówno dla detalistów, jak i producentów żywności.

Opakowanie CRYOVAC Slicepak PLUS dla produktów o wyższym profilu.
Nowy wygląd opakowań detalicznych

Lista możliwości jest nieograniczona. Ostatnio wiele kreatywnych rozwiązań przedstawiono w Packforum – Centrum Techniczno-Wystawienniczym firmy Sealed Air Cryovac znajdującym się pod Paryżem, gdzie w dniach 16 - 18 marca 2005 roku klienci firmy mieli okazję poznać innowacyjną gamę rozwiązań Slicepak® Plus do wszystkich zastosowań MAP. Uczestnicy wzięli udział w prezentacjach na żywo, przywieźli własne produkty, aby dobrać do nich optymalne opakowanie i wrócili z nowymi, gotowymi rozwiązaniami.

Aby stworzyć nowe możliwości, ofertę Slicepak® Plus rozszerzono o większe barierowe tacki styropianowe o okrągłym kształcie, dostępne w nowych rozmiarach i kolorach, talerze z kartonu, materiały do stosowania w kuchence mikrofalowej, opcję nadruku na zgrzewie, specjalne cięcie konturu itd. Opcje te, wraz z unikalnymi umiejętnościami specjalistów firmy Cryovac w zakresie kreatywnego projektowania, pozwalają producentom żywności i detalicznym sieciom handlowym oferować produkty nowej jakości, obniżając jednocześnie koszty logistyki i materiałów opakowaniowych.

Slicepak® Plus wypiera tradycyjne opakowania wykorzystujące folię elastyczną

W grudniu 2004 roku przeprowadzono badania konsumenckie w supermarketach należących do dwóch największych francuskich sieci detalicznych. Ich celem była ocena oczekiwań konsumentów względem opakowań oraz ich preferencje w stosunku do opakowań tradycyjnych i Slicepak® Plus. Najważniejszym kryterium dla 70% respondentów była szczelność opakowania. Konsumenci zdecydowanie preferowali opakowania sztywne, gwarantujące bezpieczeństwo produktu i długi okres przydatności do spożycia. Mniejsze znaczenie miały względy estetyczne, wygoda użytkowania oraz waga i wielkość opakowania, niemniej jednak również wpływały na decyzję o zakupie. Uznając bezpieczeństwo produktu za najistotniejsze kryterium, 77% respondentów wolało w przypadku drobiu w kawałkach rozwiązanie Slicepak® Plus od tradycyjnych tacek owijanych folią typu stretch. Jeden na pięciu respondentów uznał to innowacyjne rozwiązanie za zdecydowanie zachęcające do zakupu.

www.cryovac.com
Źródło: ''