Produkty typu convenience są szybkie i łatwe do przygotowania, co pozwala znacznie skrócić czas i obniżyć koszt przyrządzania posiłków – bez negatywnego wpływu na ich smak i jakość!

Bell, największa firma przetwórstwa mięsnego w Szwajcarii, jest obecnie jednocześnie największym producentem wyrobów typu convenience w kraju, dzięki najwyższej jakości i świeżości swoich produktów, jasno określonym kryteriom jakości, niezawodności, surowym przepisom w zakresie higieny, płynnemu magazynowaniu i transportowi oraz pełnemu monitoringowi źródła pochodzenia składników.

Nowa gama kruchych marynowanych steków i szaszłyków do przyrządzania w mikrofali, sprzedawana pod marką “Easy Gourmet” to prawdziwa innowacja w segmencie żywności wygodnej. Konsumenci mogą cieszyć się kruchym i soczystym stekiem na swoim talerzu w ciągu zaledwie trzech minut.

Nowa gama, wprowadzona na początku 2007 roku w całej Szwajcarii, obejmuje: steki w czarnym pieprzu, szaszłyki wieprzowe w curry, wołowe szaszłyki egzotyczne, steki wieprzowe po farmersku, kurczaka po tajsku i steki z kurczaka w sosie barbecue.

ROZWIĄZANIE

Przedstawiciele firmy Bell odkryli i przetestowali doskonałe rozwiązanie do pakowania nowej gamy mięs typu convenience podczas wizyty w Packforum®, paryskim stałym centrum techniczno-wystawienniczym należącym do globalnego eksperta w dziedzinie pakowania żywności, firmy Sealed Air Cryovac.

Cryovac® Simple StepsTM to opakowanie próżniowe z efektem “skin” (VSP) z unikalną funkcją samoistnego uwalniania pary wodnej bez potrzeby przekłuwania opakowania. Rozwiązanie to łączy zalety gotowania w próżni (“sous vide”) z wygodą przyrządzania posiłków w mikrofali w hermetycznie zamkniętym opakowaniu. Zachowuje smak i konsystencję potraw, poprawia kruchość mięsa i zapewnia niepowtarzalną wygodę użytkowania.

ZALETY

Cryovac® Simple StepsTM firmy Sealed Air czyni przygotowanie posiłku łatwiejszym i bezpieczniejszym, gdyż nie ma potrzeby przekłuwania czy przecinania opakowania, przed ani po podgrzaniu, co wyklucza ryzyko skaleczenia bądź oparzenia. Ponadto, gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa żywności oraz niezawodny okres trwałości dzięki materiałom o wysokich właściwościach barierowych i zgrzewaniu na całej powierzchni produktu. Opakowanie próżniowe z efektem “skin” zapewnia niepowtarzalny efekt „drugiej skóry”, który sprawia, że produkty doskonale prezentują się w regale chłodniczym i są dobrze widoczne w opakowaniu. Dlatego zapakowane mięso wygląda soczyście, świeżo i jest łatwe do podania zaraz po podgrzaniu.

Unikalne właściwości “cook-in” pozwalają na transportowanie, sprzedaż i gotowanie produktów w tym samym opakowaniu. Największą zaletę stanowi jednak możliwość szybkiego podania posiłku na stół. Dla konsumentów cały proces jest szybszy, łatwiejszy i czystszy, niż jakikolwiek inny sposób przygotowania mięsa. Ponadto, opakowania detaliczne są bardzo praktyczne w przypadku małych gospodarstw domowych lub do stosowania w pracy lub na wynos, dlatego też silnie przemawiają do młodych osób. Opakowania można także łatwo zamrozić, odgrzać w kąpieli parowej lub na patelni.

WYNIKI

Nowa gama produktów Bell Easy Gourmet odniosła spektakularny sukces wśród szwajcarskich konsumentów, którzy postrzegają ją jako długo oczekiwany, zdrowy, nowoczesny produkt, spełniający ich potrzeby pod względem jakości i wygody. Wprowadzeniu produktów na rynek towarzyszyła duża kampania reklamowa i komunikacyjna, obejmująca specjalne pokazy konsumenckie na www.belleasygourmet.ch. Produkty Easy Gourmet są dostępne w sieci Coop, największej sieci detalicznej w Szwajcarii, w wielu sklepach typu convenience w centrach miast oraz na stacjach benzynowych – m.in. na Coop Pronto Shop – a także w Internecie.

Wobec sukcesu handlowego nowej gamy produktów, firma Bell zamierza rozszerzyć ją o wyroby z ryb, nowe dania mięsne, jak też małe przekąski skierowane do różnych grup konsumenckich. “Dzięki opakowaniom Cryovac® Simple StepsTM, nasze produkty z serii Easy Gourmet przekazują nasze wartości dotyczące jakości: wygodę, innowację i przyjemność – szczególnie przyjemność delektowania się smacznym i łatwo przygotowanym posiłkiem” – powiedział Roland Lienhard, dyrektor ds. marketingu w firmie Bell.

Firma Bell powstała w Bazylei w 1869 roku jako mały sklep rzeźniczy. Dzisiaj jest liderem szwajcarskiej branży mięsnej i jedną z najpopularniejszych marek spożywczych w Szwajcarii. Od ponad 130 lat marka Bell jest synonimem dobrego smaku i najwyższej jakości. Zostało to potwierdzone także wysokim poziomem rozpoznawalności marki Bell (90% populacji szwajcarskiej). Firma zatrudnia 3 326 osób i posiada 5 zakładów mięsnych: w Oesingen, Bazylei oraz SBA Schlachtbetrieb, a także zakład drobiarski w Zell i zakład produkujący żywność wygodną w Schafisheim. Ostatnim ważnym krokiem podjętym przez firmę było rozszerzenie i modernizacja zakładu przetwarzającego świeże mięso w Oensingen. Produkcja świeżego mięsa (wieprzowiny, wołowiny, cielęciny i jagnięciny) wynosi średnio 83 000 ton rocznie.

Rok 2006 był dla Bell przełomowy. Po dwóch trudnych latach sprzedaż Grupy Bell wzrosła o 2,8% do 908 milionów euro. Przychód netto wyniósł 27 milionów euro i znacznie przekroczył zeszłoroczne wyniki. Te znakomite rezultaty związane były głównie z przyjaznymi nastrojami konsumentów, doskonałym sezonem grillowym oraz z systematycznym wdrażaniem działań usprawniających produkcję. Przy niewielkim wzroście rynku możliwym w Szwajcarii, Bell rozszerza działalność na sąsiednie rynki europejskie, takie jak Niemcy, Francja i Luksemburg. Aby uzyskać więcej informacji, zapraszamy na stronę www.bell.ch

Dzięki systemowi Cryovac® Simple Steps™, technologia pakowania próżniowego może być wykorzystana do wszelkich zastosowań w mikrofali – gotowania, podgrzewania, odgrzewania czy rozmrażania. Umożliwia łatwe gotowanie w kuchence mikrofalowej: jedzenie jest gotowane na parze pod ciśnieniem dzięki funkcji samoistnej wentylacji (uwalnianie pary wodnej). Żywność może być następnie spożywana lub serwowana bezpośrednio z tacki.

To innowacyjne rozwiązanie łączy łatwe gotowanie i wygodę użytkowania (dzięki funkcji łatwego otwierania) z długotrwałą świeżością związaną z technologią próżniową. Na opakowaniu można umieścić nadruk w sześciu różnych kolorach po obu stronach, co dodatkowo wzmacnia aspekt merchandisingowy. Posiłki w opakowaniu Simple Steps™ wyglądają apetycznie i wyraźnie wyróżniają się w rosnącym segmencie dań gotowych do podania po podgrzaniu. System jest dostępny w dwóch wariantach: z tackami formowanymi z folii rolowej („rollstock”) oraz wykorzystujący gotowe tacki.

Cryovac® jest zarejestrowanym znakiem handlowym firmy Sealed Air Corporation. Cryovac Packaging oraz Cryovac Food Solutions, działy należące do firmy Sealed Air, są światowym liderem w dziedzinie innowacyjnych materiałów, systemów i urządzeń do pakowania żywności. W 2006 roku w światowym rankingu Fortune 1,000 firma Sealed Air została uznana przez liderów przemysłu za Najlepszą Firmę Produkującą Opakowania.

Firma Sealed Air Cryovac zatrudnia w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) ponad 3,000 pracowników. Zakłady produkcyjne firmy Sealed Air Cryovac zlokalizowane są we Francji (Arc-en-Barrois i Epernon), Niemczech (Norderstedt), Wielkiej Brytanii (St. Neots i Poole), we Włoszech (Passirana di Rho), w Hiszpanii (Buñol), Rosji (Wołgograd), Polsce (Ożarów Mazowiecki), na Węgrzech (Újhartyán), w Republice Południowej Afryki (Spartan) oraz w Botswanie (Lobatse). We Włoszech znajduje się Centrum Obsługi Klientów EMEA, natomiast w Szwajcarii w Root mieści się Techniczne Centrum Maszyn Pakujących EMEA. Sealed Air Cryovac posiada także pod Paryżem Centrum Techniczno-Wystawiennicze Packforum®.

Dążąc do zapewnienia najwydajniejszych plastikowych opakowań do żywności, Sealed Air kieruje szczególną uwagę na ochronę środowiska naturalnego. Firma aktywnie dąży do minimalizacji zużycia surowców i materiałów do produkcji opakowań poprzez recykling lub powtórne wykorzystanie odpadów przemysłowych oraz odzyskiwanie energii poprzez właściwe spalanie.

Aby dowiedzieć się więcej o firmie Sealed Air Cryovac, zapraszamy na stronę www.sealedair-emea.com
Źródło: ''