Firma Stora Enso wprowadziła do swojej oferty DeLight Solution – nowe, wykonane na bazie włókien celulozowych opakowanie, dedykowane dla dóbr konsumpcyjnych. Jego innowacyjna koncepcja opiera się na wzmocnionym brzegu tacki opakowaniowej, który gwarantuje, że nawet nietypowo uformowany produkt jest w niej odpowiednio przechowywany i bezpiecznie zamknięty.

Pierwszym klientem Stora Enso, który wprowadzi to rozwiązanie w codziennej produkcji, jest firma Atria, zajmująca się przetwarzaniem żywności. Już wkrótce wytwarzane przez nią gotowe do spożycia dania z serii Atria Fresh będą pakowane z wykorzystaniem tacek DeLight Solution.

Stora Enso DeLight to nasza odpowiedź na dwa niezwykle szybko rosnące trendy na rynku spożywczym: oryginalność i proekologiczność – mówi Jalliina Järvinen, odpowiedzialna za projekt DeLight w firmie Stora Enso. – Nasz nowy produkt opiera się na innowacjach technicznych w zakresie przetwarzania opakowań, pozwalając na tworzenie nowych kształtów i przyjaznych dla konsumentów udogodnień w wykonanych na bazie włókien celulozowych opakowaniach. Znakomite efekty dotykowe i właściwości w zakresie zadrukowywania oraz przyjazność dla środowiska naturalnego to kolejne zalety oferowane przez DeLight.



Dla tych, którzy dbają o środowisko naturalne

Stora Enso DeLight to oparte na włóknach celulozowych opakowanie, będące atrakcyjną alternatywą wobec wielu konkurencyjnych materiałów pod względem prowadzonej przez ich producentów polityki zrównoważonego rozwoju. W porównaniu z tradycyjnymi materiałami opakowaniowymi, jak aluminium czy CPET, DeLight jawi się jako materiał niskogramaturowy, odnawialny i przyjazny dla użytkownika. Opakowanie to może być zamrażane i jest dostosowane do podgrzewania w piecykach i kuchenkach mikrofalowych. DeLight spełnia też wymagania w zakresie MAP (Modified Atmosphere Packaging) i oferuje wysoki poziom odporności na światło. Jego kształt może zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta.

DeLight otwiera zupełnie nowe możliwości w zakresie pakowania dóbr konsumpcyjnych, takich jak żywność, kosmetyki, artykuły dekoracyjne czy wyroby codziennego użytku. Rynek żywności na wynos przechodzi obecnie gruntowne przemiany, gdyż konsumenci oczekują coraz zdrowszych posiłków zapakowanych w przyjazne dla środowiska naturalnego materiały. DeLight oferuje w tym względzie wygodne rozwiązanie w postaci gotowego do użycia opakowania. Wysuwana pokrywa i możliwość wstawienia okienek w jeszcze większym stopniu wpływają na funkcjonalność i wygląd tego produktu – dodaje Jalliina Järvinen.

DeLight – nr 1 w testach konsumenckich

Pierwszym użytkownikiem nowego opakowania Stora Enso będzie fińska firma Atria zajmująca się przetwarzaniem żywności, która wykorzysta je w produkowanych przez siebie posiłkach z serii Atra Fresh. Jest to największa tegoroczna kampania firmy Atria w zakresie wprowadzania na rynek nowego produktu, której celem jest pozyskanie nowych klientów z przedziału wiekowego 25-45 lat, zainteresowanych gotowymi daniami. Główne zalety serii Atria Fresh to świeżość i nowoczesność. Opakowania DeLight reprezentują z kolei nowatorską, przyjazną dla środowiska technologię, która znakomicie wpisuje się w wartości wyznawane przez naszą docelową grupę konsumentów. W przeprowadzonych przez nas testach konsumenckich wśród osób z tej grupy DeLight okazało się najbardziej atrakcyjnym opakowaniem na świeże, gotowe do spożycia posiłki – mówi Tanja Virtanen-Leppä, menedżer ds. rozwoju opakowań w firmie Atria Finland Ltd.

Stora Enso DeLight Solution to produkt kierowany do klientów z rynku europejskiego. Usługi z nim związane oferowane przez Stora Enso obejmują: pilotażowe wdrożenie i testy, konsulting i outsourcing w zakresie produkcji opakowań; wszystkie działania są dostosowywane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów.

Dodatkowe informacje na temat produktów Stora Enso: www.storaenso.com

Opracowanie merytoryczne informacji (na podstawie materiałów firmy Stora Enso): PAI
Źródło: ''