Opakowania stały się dziś jednym z podstawowych elementów procesu kreowania popytu na konkretny produkt poprzez wyróżnienie i podnoszenie jego wartości w oczach klientów. Mają zatem za zadanie nie tylko go chronić i zabezpieczać, ale także informować i zachęcać do jego zakupu. Jako niezbędny składnik łańcucha dostaw, muszą być dostarczane na czas, a także spełniać surowe wymogi jakościowe a bardzo często także i sanitarne. Z tego powodu dla producentów opakowań wyjątkowo ważne są rozwiązania gwarantujące im zachowanie terminowości, jakości oraz oczywiście rentowności.

Druk opakowań: Liczy się terminowość i jakość
InfosystemsBlisko 66% polskich firm poligraficznych ma swojej ofercie druk opakowań i etykiet. Wkrótce liczba ta jeszcze wzrośnie, gdyż ponad połowa z nich planuje poszerzyć swoją ofertę. Obecnie ciągle najpopularniejszy jest druk offsetowy na opakowaniach papierowych, ale stale rośnie odsetek firm drukujących na opakowaniach z folii, tektury, szkła czy tkanin. Dużą szansę dla polskiego sektora opakowań stanowi współpraca międzynarodowa. 38% polskich producentów etykiet i opakowań eksportuje swoje usługi, głównie na rynek niemiecki i brytyjski. Coraz częściej życzeniem klientów branży są opakowania lub etykiety spersonalizowane, tworzone w małych seriach, co wymaga wyjątkowego uporządkowania pracy drukarni i ciągłego nadzoru i kontroli przebiegu procesów.

"Z tego powodu coraz większym zainteresowaniem ze strony producentów opakowań i etykiet cieszą się zintegrowane systemy informatyczne, które kompleksowo wspomagają zarządzanie przedsiębiorstwem poligraficznym. Rozwiązanie klasy PrintManager umożliwia automatyzację procesów w firmie – od momentu pierwszego nawiązania kontaktu z klientem, przez przygotowanie materiałów do druku planowanie produkcji oraz jej realizację po magazynowanie i logistykę gotowych opakowań i etykiet”, powiedział Mariusz Sosnowski, Prezes Zarządu INFOSYSTEMS S.A.

Z tego powodu coraz liczniejsza staje się grupa przedsiębiorców wdrażających to innowacyjne rozwiązanie w swoich zakładach. Pozwala im ono śledzić kolejne kroki związane z poszczególnymi zamówieniami, a także całościowo przyglądać się rentowności poszczególnych procesów realizowanych w przedsiębiorstwach poligraficznych. Jest to więc dla nich praktyczne zarazem bardzo skuteczne narządzie zarządcze.

Firma FANO posiada 20 letnie doświadczenie w produkcji etykiet samoprzylepnych i opakowań na roli. Rosnąca stale liczba klientów postawiła przed nami ambitny cel coraz lepszego i szybszego realizowania coraz bardziej złożonych zamówień. System PrintManager okazał się ważnym czynnikiem w urzeczywistnieniu tych planów. Dla osób zarządzających jest doskonałym narzędziem do analizy, a dla pracowników przyjaznym środowiskiem pracy”, powiedział Bolesław Jasinowicz z drukarni FANO Sp. z o. o.

###

W tekście wykorzystano informacje pochodzące z raportu „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem
w Polsce (2013)” przygotowanego przez Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga oraz KPMG.

###

Spółka INFOSYSTEMS (NewConnect: IFS) powstała w 1999 roku, a w roku 2007 zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych na rynku NewConnect. Od początku swojej działalności dostarcza rozwiązania usprawniające zarządzanie przedsiębiorstwami, stając się obecnie krajowym liderem w dziedzinie systemów informatycznych dla przedsiębiorstw poligraficznych, wydawniczych i produkcji opakowań. Od wielu lat wspomaga również szeroko pojętą edukację rynku poligraficznego i oferuje swoim klientom doradztwo w zakresie wdrożeń rozwiązań informatycznych B2B oraz pozyskiwania środków Unii Europejskiej na realizację innowacyjnych projektów inwestycyjnych w branży opakowaniowej oraz poligraficznej. Z rozwiązań INFOSYSTEMS S.A. korzysta już ponad 600 przedsiębiorstw, w tym nie tylko największe w Polsce zakłady produkcji opakowań, poligraficzne oraz wydawnictwa tj. Bauer i Agora, ale także największe wydawnictwo w USA (Gannett). Przedsiębiorstwa te dzięki nim usprawniły zarządzanie, zoptymalizowały procesy biznesowe oraz zautomatyzowały procesy produkcyjne, tym samym zwiększając swoją konkurencyjność na rynku.