Spółka poligraficzna Druk-Pak planuje debiut giełdowy w II połowie 2008 roku, wynika z wtorkowej wypowiedzi prezesa spółki Pawła Kalbarczyka. Druk-Pak chce pozyskać 15-18 mln zł na inwestycje, ale fundusz Penton Partners - 100-proc. udziałowiec spółki - nie wyklucza również sprzedaży części walorów inwestorowi branżowemu lub dalszego finansowania ze środków własnych.

"W ubiegłym roku przyjęliśmy nową strategię działania, która zakłada wzrost skali działania o 20% rocznie. Do jej realizacji konieczne są nowe inwestycje, które zostały rozpoczęte już w 2007 r." - powiedział Kalbarczyk podczas konferencji prasowej.

Jego zdaniem, spółka posiada obecnie środki na realizację inwestycji w I połowie br., szacowane na 8 mln zł. Kontynuacja procesu inwestycyjnego w II połowie roku oraz w roku 2009 wymaga jednak pozyskania z zewnątrz ok. 15-18 mln zł.

"Mamy alternatywne scenariusze zdobycia kapitału, ale głównym jest giełda. Jeśli sytuacja na rynku będzie korzystna to w II połowie roku chcemy zadebiutować na GPW" - wyjaśnił prezes Druk-Pak. Szef rady nadzorczej Druk-Pak i partner w funduszu Penton Partners Marek Chłopek dodał, że na rynek trafi pakiet mniejszościowy, bowiem właściciel spółki nie chce tracić kontroli nad firmą.

Alternatywnym scenariuszem jest sprzedaż Druk-Paku inwestorowi branżowemu. Spółka nie wyklucza jednak także dalszego finansowania przez dotychczasowego właściciela, gdyby ewentualne oferty nie były satysfakcjonujące.

"Chcemy wybudować pełną linię produkcyjną dla farmacji, dzięki czemu sprzedaż wzrośnie o 30%, bez wzrostu kosztów własnych. W ostatnich latach spółka przeszła bowiem gruntowną restrukturyzację i obecnie nie planujemy wzrostu zatrudnienia" - wyjaśnił Kalbarczyk. Druk-Pak specjalizuje się w produkcji opakowań dla przemysłu farmaceutycznego współpracując z największymi producentami leków w Polsce m.in. Glaxo SmithKline, ICN Polfa Rzeszów, Lek, US Pharmacia, Pliva, TZMO oraz Polfą Pabianice . W I połowie 2007 roku spółka miała 2,67 mln zł zysku przy dochodach ze sprzedaży na poziomie 17,8 mln zł wobec odpowiednio 1,25 mln zł i 16,55 mln zł w analogicznym okresie 2006 r.

Według szacunków prezesa, w całym 2007 roku zysk netto ma wynieść ok. 4 mln zł, co oznacza podwojenie wyniku z roku 2006.

Źródło: Parkiet.com
Źródło: ''