Jak naturalny proces produkcji cydru podkreślić ekologicznym i wyróżniającym się na półce sklepowej opakowaniem? To zadanie, któremu w pełni sprostały Ardagh Group oraz Studio Projektowe Spiritus Movens. Efektem wspólnych prac jest nowa, szklana butelka z niestandardowym grawerem wyprodukowana dla Cydru Lubelskiego – najpopularniejszego polskiego cydru. Opakowanie segmentu premium powstało na zamówienie firmy AMBRA S.A.

Ekologiczna butelka z niestandardowym grawerem

Fot. Cydr Lubelski w nowej butelce z wyjątkowym grawerem

 

Cydr Lubelski Klasyczny, Cydr Lubelski Niefiltrowany, Cydr Lubelski Antonówka Niefiltrowany i Cydr Lubelski Miodowy to warianty cydrów, dla których stworzono nowe, znacznie lżejsze opakowanie szklane. Jego zadaniem jest podkreślenie lekkiego, orzeźwiającego i naturalnego charakteru wymienionych napojów, co było jedną z ważniejszych wytycznych postawionych przed projektantami ze Spiritus Movens i producentem butelki – gostyńską hutą szkła Ardagh Group. Waga nowych – białych i zielonych – opakowań  o pojemności 400 ml została zredukowana o około 10% dzięki zastosowaniu metody produkcji NNPB, co oznacza zarówno mniejsze zużycie surowców naturalnych, jak i dodatkowe korzyści dla środowiska. Jednocześnie zachowano wysokie wymagania wytrzymałościowe. Dodatkowo butelki posiadają wyjątkowy grawer. Litery składające się na napis „Cydr Lubelski” są bardzo duże, co dotąd było niespotykane.

Cydr jest napojem, po który najchętniej sięgają mieszkańcy dużych miast, w wieku 30-50 lat, z wykształceniem wyższym, o dochodach powyżej średniej. Poszukują oni produktów regionalnych, naturalnych i ekologicznych. 

 

Ardagh Group to firma będąca liderem w dziedzinie opakowań metalowych i szklanych dla większości wiodących marek rynku spożywczego, parafarmaceutycznego i napojów. Koncern posiada 109 zakładów produkcyjnych w 22 krajach, zatrudnia około 23 500 osób i może pochwalić się ogólną sprzedażą powyżej 7,7 miliarda EUR. Więcej na www.ardaghgroup.com

AMBRA S.A., to największy w Polsce producent, importer i dystrybutor win. Wśród posiadanych marek znajdują się m.in.: Cin&Cin, Dorato, El Sol, Fresco, Pliska, Piccolo oraz najpopularniejszy w Polsce Cydr Lubelski. Marki te są liderami sprzedaży w swoich segmentach rynku i posiadają duży kapitał zaufania, jakim od lat darzą je konsumenci.

 

Źródło: Ardagh Group


Komentarze

  • Sprostowanie

    Drogi Czytelniku,

    dziękujemy za zainteresowanie artykułem.
    Pragniemy tylko nadmienić, iż dane w nim zawarte są jak najbardziej prawdziwe.
    Agencja Brandy Design faktycznie jest współtwórcą logotypu Cydru Lubelskiego. Nie była ona jednak zaangażowana w żaden sposób w proces kreacji butelki 400 ml, o której mowa jest w powyższym materiale.

    z poważaniem
    Redakcja Opakowania.com.pl

  • bzdura

    Butelkę wybrała i grawer zaprojektowała
    agencja BRANDY DESiGN , od początku odpowiedzialna za wizerunek Cydru Lubelskiego. Nieoceniony wkład firmy ARDAgh polega na stworzeniu cienkiej butelki.