Ekologiczne torby Greenbag w polskich supermarketach. Toruńska firma Gam Sp. z o. o., pod koniec 2006 roku wprowadziła na polski rynek ekologiczne torby z polipropylenu, dystrybuowane pod marką Greenbag. Torby są dostępne w ogólnopolskich, jak i regionalnych sieciach super i hipermarketów, m.in.: sklepach Piotr i Paweł, toruńskiej sieci Torimpex, sieci BSS Bydgoszcz oraz Rabat Pomorze Pruszcz Gdański, Intermarsche Pomorze i Vabank Elbląg. Nowy produkt jest alternatywą dla masowo używanych, szkodliwych dla środowiska toreb foliowych.

Torby Greenbag powstały z myślą o konsumentach, którzy są świadomi zagrożeń środowiska jakie płyną z masowej produkcji odpadów i chcą przyczynić się do zmniejszenia jego zanieczyszczenia. Toruńska spółka Gam, która istnieje na rynku już od 10 lat, wyszła naprzeciw potrzebie oszczędzania naturalnych zasobów środowiska i minimalizowania ilości niepotrzebnych śmieci, oferując konsumentom oraz przedsiębiorcom przyjazne środowisku torby ekologiczne.

Torby Greenbag wykonane są z polipropylenu podlegającego recyklingowi. Ich główną zaletą jest przede wszystkim wielorazowość, przez co zmniejsza się zużycie popularnych, jednorazowych „foliówek”. Wyjątkowa trwałość toreb Greenbag pozwala na ich wielokrotne używanie, nawet do kilku lat. Tak długi okres wytrzymałości jest możliwy dzięki wysokiej odporności materiału, z jakiego zostały wykonane, na działanie kwasów, zasad, soli i innych substancji, a także możliwości prania całej torby.

Do ważnych cech produktu zaliczyć należy także dużą pojemność i wytrzymałość, które zdecydowanie ułatwiają noszenie dużych zakupów, nawet do 7,5 kg wagi. Greenbag daje też gwarancję ochrony zakupionych towarów przed zgnieceniem, dzięki plastikowemu wzmocnieniu na dnie. Atutem toreb Greenbag jest szeroka dostępność i niska cena – ok. 3,50 pln z sztukę. Lista super i hipermarketów, w których można znaleźć Greenbag cały czas się wydłuża.

Greenbag to nie tylko pojemna, odporna i wytrzymała torba. To nowy trend w modzie, który coraz mocniej jest widoczny w codziennym życiu. Szczególnie na zachodzie, ale także w Polsce popularne staję się używanie ekologicznych toreb nie tylko do noszenia zakupów, ale również jako nieodzowna „damska torebka”. Polska dopiero rozpoczyna walkę z torbami foliowymi, tymczasem na całym świecie wiele krajów prowadzi już od dawna intensywne działania prowadzące do zastąpienia toreb foliowych torbami wielokrotnego użytku. Wśród nich znajdują się m.in.: Anglia, Belgia, Francja, Włochy, Holandia, Hongkong, Hiszpania, Luksemburg, Niemcy Nowa Zelandia.

Należy zauważyć, że na świecie pojawiły się już regulacje prawne całkowicie zakazujące dystrybucji toreb foliowych (m.in.: w Australia, Alaska, Indie, Nowa Zelandia, Francje) oraz zakazujące dystrybucji darmowych toreb foliowych (w Bangladeszu, Holandii, Hongkongu, Irlandii, Japonii, Kenii, Niemczech, Południowej Afryce, Szwajcarii, we Włoszech i na Malcie). Natomiast w Danii, Irlandii, Francji, Szwajcarii czy Niemczech można się spotkać z opodatkowaniem toreb foliowych. W dobie nadkonsumpcji, nadprodukcji i zmian klimatycznych wywołanych szkodliwymi działaniami przemysłu, każdy z nas powinien troszczyć się o nasze środowisko.

Szczególny problem stanowi produkcja ogromnej ilości odpadów. Produkowana w ciągu jednej sekundy torba foliowa rozkłada się od 100 do 400 lat. Dlatego nasze wysiłki powinny skupić się na maksymalnym ograniczeniu produkcji śmieci. Obecnie widoczne są w Polsce pozytywne akcje, które mają na celu zminimalizowanie zużycia toreb foliowych, co świadczy o wzroście znaczenia tego problemu. Oprócz konsumentów coraz więcej przedsiębiorców zaczyna zwracać uwagę na problemy dotyczące szkodliwości „jednorazówek”, czego oznaką jest między innymi idea przyświecająca wprowadzeniu przez firmę Gam ekologicznych toreb Greenbag.

Gam Sp. z o. o. z siedzibą w Toruniu powstała w 1997 roku. Firma prowadzi szeroką działalność związaną z rynkiem nieruchomości oraz inwestycjami kapitałowymi w sektorach nowych technologii. Od niedawna rozpoczęła dystrybucję polipropylenowych, ekologicznych toreb sprzedawanych w super i hipermarketach pod marką Greenbag. Główne motto firmy brzmi „nasz sukces będzie sukcesem wszystkim”. Za słowami idą czyny, oprócz promowania produktów pro-ekologicznych, spółka angażuje się we wspieranie inicjatyw charytatywnych, promocję i sponsoring sportu. Wspiera między innymi toruński oddział Caritas, Fundację Ducha i WOŚP.

Źródło: Edelman Polska Sp. z o.o. - media.netpr.pl
Źródło: ''

Komentarze

  • Popieram Eko-logikę

    Wszelkie sprawy związane z ekologią powinny już teraz, jak i w przyszłości należeć do priorytetowych. Każdy człowiek, któremu leży na sercu zdrowe środowisko powinien zacząć od siebie-być w zgodzie z ekologią.

  • Krytyka

    Tak się zastanawiam na koncepcją "ekologicznych" toreb greenbag. Poza kolorem, który dużo pozostawia do życzenia, to te torby z włókien z ropy naftowej nie mają nic wspólnego z ekologicznym podejściem. Takie torby powinno sie wykonywać z naturalnych włókien! Poza tym wygląd toreb jest kiepski.