Z okazji Igrzysk Olimpijskich w Vancouver, Coca-Cola wylansowała swoją "PlantBottle", promując swoje różne napoje. Na czym polega jej wyjątkowość? PET, butelka ta zawiera do 30% materiałów pozyskiwanych ze źródeł odnawialnych (trzcina cukrowa, melasa…). Jaki cel wyznaczył sobie gigant z Atlanty? Używać tylko pojemników z materiałów w 100% przetwarzalnych i wyprodukować do końca 2010 roku 2 miliardy sztuk tego typu butelek.

EMBALLAGE 2010 - międzynarodowe targi opakowań  w Paris Nord Villepinte we Francji.
Targi EMBALLAGE 2010 zwrócą się ku inteligentnym opakowaniom: 100% innowacji i 100% trwałego rozwoju.



Od 22 do 25 listopada 2010, w podparyskim w parku ekspozycyjnym Paris Nord Villepinte we Francji.

Tendencja trwałego rozwoju, w którą wpisuje się eko-koncepcja, poszukiwanie nowych materiałów, recycling, etc. jest bardziej niż kiedykolwiek w centrum zainteresowania producentów z sektora opakowań.

Dla Véronique Sestrières, Dyrektorki targów,  EMBALLAGE 2010 będzie edycją spełniającą wyzwania ekonomiczne oraz te z dziedziny ochrony środowiska.

EMBALLAGE to Paryż !



Targi EMBALLAGE zapewniają swoim odwiedzającym i wystawcom dynamikę pierwszego pod względem ekonomicznym regionu we Francji i jednego z liderów regionów w skali europejskiej. Uczestnictwo w targach EMBALLAGE oznacza podniesienie wartości swoich produktów i usług w sercu liczącego 450 milionów konsumentów rynku Unii Europejskiej.

Targi EMBALLAGE w Paryżu to także aspekt kulturalny i turystyczny!
Paryż, pierwszy kierunek światowej turystyki, słynie ze spuścizny kulturowej o renomie światowej : muzea, wystawy sztuki, konferencje, spektakle, centra handlowe i wydarzenia sportowe…
Odwiedzając EMBALLAGE, można na nowo odkryć Paryż, jego dzielnice i historię.

39. edycja targów EMBALLAGE 2010 stawia na aktywność różnych rynków docelowych.
Każdy sektor (rolno-spożywczy, napoje i płyny, zdrowie, uroda, produkty luksusowe, produkty przemysłowe) będzie miejscem spotkań, gdzie zainteresowani profesjonaliści będą mogli porozmawiać o najważniejszych tematach dotyczących ich sektora.

Targi bogate w nowości: Pack Innovation 
Targi EMBALLAGE chcą być największą platformą innowacji na rynku opakowań. W 2010 roku będzie można zapoznać się z ostatnimi trendami, nowymi materiałami, które będą wykorzystywane w opakowaniach jutra, opracowanych i zastosowanych przez wystawców zgromadzonych w sektorze « Pack Innovation ». Odwiedzający będą mogli zapoznać się z prospektywną wizją wystawców dotyczącą nowych wyzwań, takich jak: poszanowanie środowiska, łatwość użycia, zmniejszenie kosztów własnych, oryginalność i bezpieczeństwo.

Targi spełniające oczekiwania środowiskowe: Emballage in Green!

Firmy i profesjonaliści z sektora opakowań nie czekali żeby się zmobilizować i zaangażować w tej dziedzinie. Targi EMBALLAGE 2010 poświęcą 4 dni tematyce trwałego rozwoju w ramach projektu « Emballage in green » ; organizatorzy zaproponują tu platformę telewizyjną, gdzie różni specjaliści i producenci z branży będą dyskutować i prezentować swoje stanowiska, ścieżki tematyczne oraz wystawę poświęconą wtórnemu życiu opakowań...

Salon prezentujący tendencje:  Pack Designers
Według wyników Obserwatorium opakowań 2009, 38% nabywców opakowań i 47% producentów traktuje design opakowań jako główną oś rozwoju.
W 2010 roku, w hali 6, targi EMBALLAGE stworzą specjalną przestrzeń tematyczną przeznaczoną dla profesjonalistów designu.
Odwiedzający będą mogli odkryć tam nowe tendencje w dziedzinie opakowań oraz spotkać designerów i agencje projektowe. Wyjątkowa witryna poświęcona francuskiej i światowej kreatywności!

Salon refleksji...czyli  Pack Vision 
EMBALLAGE zaproponuje cykl specjalistycznych konferencji. Profesjonaliści z branży spotkają się tam, żeby zaprezentować swoje spostrzeżenia i przemyślenia dot. nowych technologii oraz odbyć debaty na temat wyzwań trwałego rozwoju i regulacji prawnych.

Zainicjowane w 2005 r. przez targi EMBALLAGE, we współpracy z różnymi organizacjami profesjonalnymi z sektora opakowań, Obserwatorium rynku opakowań jest prospektywnym narzędziem, które sytuuje perspektywicznie podaż i popyt sektora opakowań. Najbliższa edycja Obserwatorium naświetli perspektywy rozwoju branży do roku 2012.
Edycja 2009 Obserwatorium opakowań naświetliła perspektywy rozwoju branży do 2012 roku

W 2010 roku branża powoli odzyskuje pewność i nadzieję.

Wyniki Obserwatorium opakowań 2009, pokazują, że nabywcy (sektora użytkowników) są bardziej
optymistycznie nastawieni niż w roku 2008 ( +11%). Za to producenci opakowań, maszyn do pakowania i kondycjonowania są bardziej ostrożni. Eksport powinien pozwolić wszystkim odetchnąć ! Perspektywy produkcji są raczej pozytywne, nabywcy będą wspomagani przez eksport skoro prawie 57% z nich ( +6% w porównaniu z rokiem 2008 ) przewiduje wzrost eksportu.
Marki szukają innych rynków zbytu, żeby stawić czoło kryzysowi i zamierzają eksportować głównie do
Europy, Stanów Zjednoczonych i Chin…
Ten sprzyjający moment przewidywany przez sektory użytkowników jest mniej oczywisty dla producentów
opakowań, którzy są bardziej ostrożni w ocenach : podobna ich ilość przewiduje utrzymanie stabilności jak i
wzrostu ich eksportu.
Ankieta przeprowadzona w październiku 2009r. przez e-mailing na próbie 593 profesjonalistów sektora opakowań (356 nabywców, 153 producentów opakowań, 84 producentów i dystrybutorów maszyn do pakowania i kondycjonowania ).

Dane z r. 2008
1.500 wystawców z czego 44% zagranicznych
101.000 odwiedzających z czego 36% gości zagranicznych
400 dziennikarzy z czego 50% spoza Francji

Targi EMBALLAGE są organizowane przez Grupę COMEXPOSIUM, numer jeden wśród organizatorów imprez
targowych we Francji. COMEXPOSIUM organizuje 153 kongresy, targi otwarte dla publiczności i
zarezerwowane dla profesjonalistów, z 17 sektorów działalności (35 000 wystawców i 3 miliony
odwiedzających).
Grupa organizuje 5 z 10 największych imprez targowych we Francji : SIAL, Intermat, Equip Auto, SIMA, Foire de
Paris.

]EMBALLAGE 2010 39. edycja targów opakowań od 22 do 25 listopada 2010
centrum ekspozycyjne Paris Nord Villepinte – Francja
Kontakt dla wystawców : Tel. : +33 (0)1 76 77 14 24
Więcej informacji na stronie internetowej : www.emballageweb.com


Przedstawicielstwo targów w Polsce:
Promosalons Polska
Międzynarodowe Targi we Francji
tel.: 22 815 64 55 fax. 22 815 64 80
e-mail: promopol@it.pl
Źródło: ''