Od 19 do 22 listopada 2012 odbędą się w Paryżu Międzynarodowe Targi Pakowania i Opakowań EMBALLAGE, które zgromadzą profesjonalistów z branży opakowań oferując im liczne pokazy, prezentacje i możliwości wymiany doświadczeń…

EMBALLAGE 2012 : 4 dni na znalezienie optymalnych rozwiązań dla wyzwań technologicznych, marketingowych i  ekonomicznych
1300 wystawców zaprezentuje 89.000 odwiedzających kompletną ofertę, począwszy od maszyn do produkcji opakowań, pakowania, kodowania, znakowania, drukowania aż po produkt finalny - opakowania.

Z okazji 40. edycji targi zaprezentują siłę i innowacyjność branży opakowań dzięki licznym spotkaniom i wymianie informacji między profesjonalistami.

EMBALLAGE 2012 : salony dedykowane poszczególnym sektorom !

EMBALLAGE jest salonem o przemyślanej sektoryzacji, która ułatwia zwiedzanie i docenia know-how branży : maszyny i opakowania dla produktów spożywczych i kosmetyków, rozwiązania dla sektora zdrowia i urody, przestrzeń opakowań luksusowych, etc.

Targi EMBALLAGE proponują ofertę skierowaną do poszczególnych sektorów:

Przemysł spożywczy oraz sektor napojów i płynów (1. Miejsce wśród najchętniej odwiedzanych sektorów na targach) gromadzą ponad 400 dostawców (maszyny do produkcji opakowań i opakowania).

Profesjonaliści z sektora urody i zdrowia oraz produktów luksusowych (reprezentują 14% odwiedzających użytkowników, 10 000 osób decyzyjnych) mogą spotkać się z 200 producentami opakowań i maszyn.

Pozostałe sektory z branży (motoryzacyjny, budowlany, dobra konsumpcyjne, etc.) będą reprezentowane przez 300 wystawców.



Warto odnotować obecność sektorów połączonych, które są skierowane do przedstawicieli wszystkich branż (kodowanie, surowce, etykiety, drukowanie opakowań, etc.) oraz pawilonów narodowych i międzynarodowych.

EMBALLAGE 2012 - innowacje packaging

Po ogromnym sukcesie animacji Pack Innovation, którą w 2010 roku obejrzało 18.000 odwiedzających, targi EMBALLAGE 2012 po raz kolejny organizują wydarzenie poświęcone innowacjom z dziedziny pakowania, prezentujące tendencje rozwojowe opakowań.

Na specjalnej przestrzeni w centrum targów goście imprezy będą mogli zapoznać się przedpremierowo z nowościami oferowanymi przez wystawców, wybranymi prze jury złożone z dziennikarzy prasy międzynarodowej : premierowe opakowania, nowe materiały i technologie, innowacyjne i bardziej wydajne maszyny… wykreują świat opakowań przyszłości.

Targi EMBALLAGE po raz drugi współpracują z profesjonalistami z branży, którzy uczestniczą w Komitecie Pack Experts.
12 profesjonalistów z międzynarodowych grup działających w różnych sektorach (spożywczym, zdrowie i uroda, kosmetyki, dystrybucja…) wybierze najlepsze nowości spośród innowacji prezentowanych przez wystawców targów EMBALLAGE 2012.

Członkowie komitetu pack Expert EMBALLAGE 2012 :

• Bruno GARNIER, dyrektor handlowy GROUPE CARREFOUR,
• Alain NOUVELLON, dyrektor ds. innowacji CHARAL,
• Arnaud ROLLAND, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju COCA-COLA ENTREPRISE,
• Vincent FERRY, manager Packaging Development DANONE RESEARCH,
• Jan LE MOUX, dyrektor ECO-EMBALLAGES,
• Elodie PAQUIER, inżynier Packaging Development LABORATOIRES BOIRON,
• Jean-Luc POIRIER, dyrektor handlowy i ds. rozwoju MARS PETCARE France,
• Charles DUCLAUX, dyrektor ds. opakowań i ochrony środowiska L’ORÉAL,
• Claudine ROSIERS, Corporate Packaging NESTLÉ,
• Olivier DEVIE, odpowiedzialny za zakupy NICOLAS FEUILLATTE,
• Michel PANOUILLOT, ekspert z dziedziny opakowań RENAULT,
• Dr Jean-Marc BOBEE, dyrektor SANOFI AVENTIS


Targi EMBALLAGE angażują się w życie branży organizując oryginalne animacje, które dowartościowują cały proces powstawania opakowań i pakowania:

Oryginalne Wydarzenia z okazji 40. edycji targów EMBALLAGE:

Wystawa «I love Pack »
Rodzina w kontekście socjoekonomicznym : wystawa «I love Pack» pokazuje, jak opakowania i marki wpływają na ewolucję naszego stylu funkcjonowania stanowiąc jednocześnie zwierciadło i integralną część naszego życia.



Zainspirowana formą opakowań, wykorzystywanymi surowcami, różnorodnym przeznaczeniem, uwarunkowaniami oraz zmianami kulturowymi, które wpływają na ich kształt wystawa « Opakowania zmieniają nasze życie » stara się zdefiniować wpływ codzienności na opakowania.

Wystawa jest organizowana przez agencję Dragon Rouge we współpracy z Francuskim Instytutem Designu.

nadająca na żywo platforma telewizyjna poświęcona aktualnościom z branży.
Unikalna platforma EMBALLAGE TV w godz. 10:00 - 17:00 będzie gościć różne osobowości, przedstawicieli mediów, ekspertów i wystawców, którzy będą dyskutować na aktualne tematy… Nagrania będzie można obejrzeć także na stronach YouTube.

Pack Vision - cykl konferencji poświęcony przyszłości opakowań.



Począwszy od nowych wyzwań strategicznych, ekonomicznych oraz marketingowych poprzez perspektywy rozwoju i innowacji, wszystko na temat cyklu życia opakowań.

Wśród poruszanych tematów znajdą się m.in. :
• opakowania i produkty bezpieczne dla użytkowników i konsumentów,
• funkcjonalność opakowań i ergonomia w służbie konkretnych celów,
• komunikacja poprzez i na opakowaniach.


Wystawa « Remarkable Packagings & Alternatives » - dookoła świata packagingu. Różnorodne podejście do opakowań prezentowane przez 6 szkół designu z różnych krajów.

W 2012 r. Strate College kontynuuje swoje poszukiwania wyjątkowych opakowań we współpracy z 5 szkołami designu z różnych części świata:
• Niemcy : University of Applied Sciences and Arts - FH Hannover / Product Design
• Kanada : UQAM - Université du Québec à Montréal / Ecole de Design
• Hiszpania : Universidad CEU Cardenal Herrera / IDIT - Instituto de Diseño, Innovación y Tecnología
• Finlandia : Lahti University of Applied Sciences / Institute of Design
• Włochy : Politecnico di Milano / School of design

Każda ze szkół zaprezentuje swój wybór najciekawszych i najbardziej „alternatywnych” opakowań. Oryginalny i zaskakujący sposób na odkrycie przyszłości… oraz podkreślenie wagi designu w procesie powstawania opakowań.

Jury, w którego skład wejdą specjaliści z branży wyróżni najciekawsze pomysły prezentowane przez uczniów szkół. Wydarzenie to organizowane we współpracy z grupą Comexposium będzie miało swoją premierę podczas tegorocznych targów. Celem wystawy jest ukazanie roli designu w całym procesie powstawania opakowań.

2. Forum SYMOP, w sercu wyzwań stojących przed branżą.

Program konferencji poświęconych technicznym aspektom opakowań (automatyzacja, robotyka, linie produkcyjne, ekokoncepcje, wizje…) organizowanych przez SYMOP.
Głównym tematem spotkań będzie: „Francuska jakość: wizja, robotyka, rozwiązania dla maszyn produkujących innowacyjne opakowania”.

40 edycja targów EMBALLAGE jest okazją do nawiązania wyjątkowej współpracy z :

• Musée des Arts & Métiers (Muzeum Sztuki i Rzemiosła Artystycznego) przy organizacji wystawy: « OPAKOWANIA SPOŻYWCZE : innowacja w pudełku! ». Do zobaczenia już od poniedziałku 15 maja 2012.

• EMBALLAGES MAGAZINE, wspólne świętowanie 80 lat istnienia pisma, środa 27 czerwca 2012 r.

• Francuską Radą Opakowań (CNE) po raz pierwszy będziemy gościć najważniejsze międzynarodowe organizacje branżowe (AMERIPEN, INCPEN, EUROPEN i CNE).


Targi EMBALLAGE 2012 na 6 miesięcy przed otwarciem

Edycja 2012 zapowiada się bardzo obiecująco : udział w targach zgłosiło 1100 wystawców, w tym 48% spoza Francji, dotychczas zarezerwowano 92% powierzchni ekspozycyjnej.

Wśród „Top 5” najliczniej reprezentowanych krajów (oprócz Francji) znajdują się : Włochy, Hiszpania, Niemcy, Turcja i Belgia. Znaczący wzrost udziału w targach odnotowały : Turcja, Chiny, Hongkong, Tajwan. Udział w Emballage 2012 zapowiedziało także kilka krajów, które nie uczestniczyły w poprzedniej edycji salonu : Arabia Saudyjska, Liban, Norwegia, Czechy i Wietnam.

Udział w targach zapowiedzieli liderzy rynku opakowań, m.in : Arol Group, Coesia Group, DS Smith Packaging France, KHS, Gerhard Schubert, Harro Höfliger, Marchesini, G. Mondini, Sew Usocome etc.

Zainteresowanie stroną www.emballageweb.com wzrosło o 50%. Przewidujemy, że do listopada br. stronę targów odwiedzi 450.000 internautów. Wirtualne targi przed prawdziwym salonem! Kopalnia informacji i nowych aplikacji umożliwiających optymalizację 4 dni pobytu na targach.


Polska na targach EMBALLAGE

• Na 6 miesięcy przed otwarciem w gronie wystawców figurują nast. firmy z Polski :
BECH PACKAGING ,COFEE SERVICE SP ZOO , PLASTMOROZ

• Wystawcy z Polski w 2010r. :
AXXEL SP ZOO • COFFEE SERVICE SP ZOO • DAFO PLASTICS SP. Z O.O. • DERRIEN • FOLIAREX • GLASSWORKS "CZECHY" • PLASTMOROZ • UNI-BOX

• Ponad 500 oczekiwanych gości z Polski (13. kraj pod względem liczby odwiedzających - edycja 2010)

• Targi EMBALLAGE 2010 odwiedzili m.in. przedstawiciele następujących polskich firm:
ACT AVANCED COSMETIC TECHNOLOGIES; AVON; DURALIN EAST EUROPE; FAMA ZPH; HASCO – LEK; KRAKCHEMIA S.A.; LUKULLUS; MASPEX TYMBARK; POLMOS SIEDLCE; PRAVDA S.A.; SANDOZ POLSKA; WYBOROWA S.A.; ZPC MIESZKO

EMBALLAGE 2012 – rynki i wyzwania

Wartość globalnego rynku opakowań w 2010 r. wyniosła 670 mld USD, i oczekuje się, że do 2016 r. wzrośnie do 820 mld USD.

Ostatnie badania rynku przeprowadzone przez Pira International przewidują, że wzrost światowego sektora opakowań do 2016 r. będzie zależeć od rosnącej urbanizacji, inwestycji mieszkaniowych i budowlanych, rozwoju w sektorze zdrowia oraz szybkiego rozwoju rynków wschodzących i gospodarek takich krajów jak Chiny, Indie, Brazylia oraz niektórych krajów Europy Wschodniej.

Do 2017 r. Chiny, których rynek opakowań jest szacowany na 80 mld dolarów (w 2010 r.) wyprzedzą USA, które w 2010 r. były największym rynkiem opakowań na świecie wartym 137 mld dol. Indie w ciągu 9 lat podwoiły wartość swojego rynku opakowań i tym samym dołączą do 10 największych producentów na świecie. W najbliższych 5 latach popyt w Indiach podwoi się i wyniesie 24 mld dol.


Globalny rynek surowców do produkcji opakowań


Średnie roczne tempo wzrostu rynku opakowań na poziomie 3% przynosi korzyść głównie producentom opakowań papierowych i plastikowych, którzy do 2016 r. odnotują wzrost wysokości odpowiednio do 40 i 33 miliardów dol.



Źródło : Pira International

Papier jest i pozostanie najpopularniejszym surowcem do produkcji opakowań. W 2010 r. ten sektor był wart 210 mld dolarów i przy rocznym wzroście na poziomie 3% szacuje się, że do 2016 r. jego wartość wyniesie 250 mld dol. Sztywny plastik zajmuje drugie miejsce wśród surowców stosowanych przy produkcji opakowań, stanowi 21% rynku, a wartość tego sektora wynosi 144 mld dolarów. Według badań PIRA International sektor sztywnych opakowań plastikowych do 2016 r. osiągnie wartość 200 mld dolarów, podczas gdy wartość sektora opakowań elastycznych w 2010 r. wynosiła 130 mld dolarów i do 2016r. wzrośnie do 163 mld dolarów.
Udział opakowań metalowych w całym rynku w 2010 r. wynosił 15%, przewiduje się, że w najbliższych latach sektor ten odnotuje lekki spadek i w 2016 r. będzie stanowił 14% globalnego rynku.
Popyt na opakowania szklane będzie rósł wolniej niż dotychczas, w 2010 r. wartość tego rynku wynosiła 45 mld dolarów, według prognoz w 2016 r. wyniesie 53 mld dolarów.



Wzrost w światowym sektorze opakowań jest spowodowany sytuacją na rynkach wschodzących, jednak ewolucja technologiczna dokonuje się w krajach rozwiniętych.


Branża rolno-spożywcza oraz producenci napojów są głównymi odbiorcami opakowań na świecie - do 2016 r. liczba opakowań dla tych sektorów wyniesie 43 miliardy sztuk. Rynek produktów dla zdrowia i urody nie pozostaje daleko w tyle, roczny wzrost w tym sektorze wynosi 4,5%, co daje wartość 34 mld dolarów. Wzrost w sektorze opakowań kosmetyków wynosi 4,2%, rynek ten szacuje się na 24 mld dolarów.
Rozwój technologiczny w przemyśle opakowań polega m.in. : na większym zużyciu bio-polimerów mających zastosowanie w produkcji opakowań sztywnych i elastycznych, zwiększeniu wartości dodanej opakowań dzięki funkcjonalnym osłonom i barierom, coraz wyższym poziomie strony graficznej opakowań oraz redukcji zatrudnienia możliwej dzięki kontynuowaniu wysiłków mających na celu zmniejszenie ciężaru surowców.

Światowy rynek maszyn do produkcji opakowań i pakowania

Światowy popyt na maszyny do produkcji opakowań i pakowania w 2008 r. wyniósł 32 mld dolarów, według najnowszych szacunków tegoroczny wzrost w tym sektorze jest na poziomie 5,2%, a wartość rynku wyniesie 39,8 mld dolarów. W wyniku kryzysu ekonomicznego trzeba było wprowadzić korekty w dotychczasowych przewidywaniach, według najnowszych danych do 2014 r. wzrost wartość branży spadnie do 35,9 mld dol.

Chiny pochłaniają 41% światowego popytu na maszyny do produkcji opakowań, do 2014 r. prześcigną USA, Europę Zachodnią i Japonię. Sektor rolno-spożywczy jest użytkownikiem 43% maszyn do produkcji opakowań. Najbardziej dynamicznie będzie się rozwijał światowy sektor maszyn do pakowania napojów, głównie na rynkach azjatyckich, jego wzrost szacuje się na 5,2%.

Wśród « Top 10 » na liście sprzedaży maszyn tego sektora pozostają systemy do etykietowania i kodowania, maszyny do napełniania i wyposażenie typu FFS. Od tego typu maszyn wymaga się elastyczności, bezpieczeństwa i dostosowania do norm sanitarnych oraz zapobiegania plagiatom.

Źródło: ''