W tym roku mija 40 lat, odkąd w kalendarzu Targów Brneńskich zaistniał projekt EmbaxPrint. Wystawa ta ewoluowała wraz z branżą, stanowiąc miejsce wymiany doświadczeń i informacji dla specjalistów z całego świata. Tegoroczna edycja odbyła się w dniach od 19 do 22 maja.

Mimo spadku ilości wystawców targi spełniły oczekiwania ich uczestników. Większości udało się zrealizować cel wystąpienia- spotkali się z klientami i pozyskali nowe zamówienia. Swoją ofertę w tym roku zaprezentowało 345 firm z 22 krajów, a ich stoiska zajęły 12 tys. m.kw. powierzchni wystawienniczej. Zagraniczni wystawcy stanowili 38 proc., a największą reprezentację miały Słowacja, Polska, Austria, Niemcy i Włochy.

W ciągu trzech pierwszych dni targowych ekspozycję odwiedziło ponad 12 tys. m.kw. Goście zagraniczni przyjechali z 48 krajów i stanowili 16 proc. wszystkich zwiedzających. Najwięcej zwiedzających przyjechało ze Słowacji, Polski, Węgier, Austrii, Niemiec i Włoch, ale pojawiły się również liczne grupy specjalistów z innych krajów, m.in. z Rumunii, Rosji, Bułgarii, Słowenii i republik bałtyckich.

Tradycyjnie uczestników targów poddano badaniom marketingowym. Pokazały one, że większość zwiedzających to stali bywalcy na targach EmbaxPrint. Osoby, które odwiedziły targi po raz pierwszy, stanowiły ¼ gości targowych. Dla 40 proc. respondentów głównym celem udziału w targach było zapoznanie się z aktualną ofertą, 36 proc. przyjechało w celu pozyskania informacji, a 20 proc. miało zaplanowane spotkania biznesowe. Większość pytanych (78 proc.) oceniała targi dobrze i potwierdzała chęć uczestnictwa w kolejnych edycjach.

W Centrum Prasowym akredytowano 161 dziennikarzy, w tym 30 zagranicznych (ze Słowacji, z Węgier, Polski, Austrii, Niemiec, Bułgarii, Chorwacji i Łotwy).

Tegorocznym targom jak zawsze towarzyszył program konferencji i seminariów. Najważniejszym jego punktem była międzynarodowa konferencja FOOD & PACKAGING, skierowana do zainteresowanych opakowaniami w przemyśle spożywczym. Wśród pozostałych wydarzeń znalazły się ,.in. konferencja Papier-Opakowanie-Druk, konferencja „Direct Mail" oraz dwudniowe warsztaty marketingu i reklamy. Dużym zainteresowaniem cieszył się również projekt „Workflow danych obrazowych", w ramach którego tym razem prezentowano możliwości komercyjnej drukarni dysponującej produkcją hybrydową.

W konkursie Złoty EmbaxPrint 2009 nagrodzono 5 wystawców: firmę Komfi spol. s r. o. za maszynę Spotmatic 54, firmę IMA za maszynę Flavour C 27, firmę Grapo Technologies a. s. za maszynę drukarską Shark X8X 960 UV, firmę Ing. Rudolf Maąek balicí stroje za maszynę pakującą Sigma oraz firmę G +P Technik s. r. o. za cyfrowy system pomiarowy dla offsetowych maszyn drukarskich NIP Control. Nagrodę czasopisma „Packaging" przyznano spółce Ondráąek INK - JET systém spol. s r. o. za drukarnię Smartdate 5.

Uwaga! Przedstawione powyżej dane są wstępne. Ostateczny raport podsumowujący targi zostanie opublikowany po audycie.

Źródło: Galeria zdjęć

Źródło: www.targi.brno.pl
Źródło: ''